2012-09-17, 15:47
Medlem
Hm har själv använt mig av Basiron, och som jag minns det så torkar det ut eksemet. Ibland kan det bli värre innan det blir bättre..
Citera
2013-04-28, 15:01
Medlem
Någon som kan rekommendera en bra återfuktande ansiktskräm att använda efter basiron wash?
Citera
2013-04-28, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ynos123
Någon som kan rekommendera en bra återfuktande ansiktskräm att använda efter basiron wash?
Propyless/Propyderm eller någon vegetabilisk olja.
Citera
2013-06-20, 09:55
Medlem
Brukar göra så att jag först tvättar mig och tvålar in mig med en ansiktstvätt väldigt lätt så att inte finnarna blir irriterade för att sedan tvätta av och torka av. Väntar sen en kvart för att börja applicera en liten mängd basiron så det blir ett jämnt lager över hela ansiktet. Sedan väntar jag gännu en kvart för att sedan torka av och återfukta huden med en vattenbaserad kräm.

Ett bra tips är att börja lungt med basiron, inom en vecka vänjer sig huden och du slipper få röd och torr hud.
Citera
2013-10-02, 16:24
Medlem
tuffkatts avatar
Jag har precis inhandlat Basiron 5% Gel, alltså inte Wash, och har några frågor.

Ska jag tvätta av huden/smörja in med någonting återfuktande innan jag applicerar det på huden?

Ska jag låta det sitta kvar över natten, eller ska jag torka/skölja av efter en stund, och hur länge ska det sitta på isåfall?

Någon nämnde att det "blekte" huden. Jag har nyligen kommit hem ifrån en utlandsresa och är därför någorlunda solbränd. Kommer det gör att jag blir vit eller ljus i ansiktet, och sedan har kvar min solbränna på övriga kroppen? Känns konstigt isåfall.

Sedan så har jag väldigt få finnar, några enstaka på olika ställen men som är ganska envisa. Då kanske jag inte behöver smörja in hela ansiktet med det, eller vad tror ni?

Tacksam för svar.
Citera
2013-10-02, 16:34
Medlem
Erturens avatar
Har kört AC Wash i nästan 4 veckor nu både på ansikte och kroppen, en gång per dag. Känner att den hjälpt till något på armar och bröst, men trots det uppstår nya finnar på ryggen och där det har försämrat sig på det stora hela. Tycker mitt ansikte har fått ännu mindre hjälp av Washen, är detta för att Washen inte är lämpad just för ansiktet? Borde jag byta över till vanliga AC 10% i ansiktet och fortsätta med Washen på ryggen? Kan nämna att min acne är mer än bara mild, men är oroad över att den sprider sig och förvärras ännu mer.
Citera
2014-10-23, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erturen
Har kört AC Wash i nästan 4 veckor nu både på ansikte och kroppen, en gång per dag. Känner att den hjälpt till något på armar och bröst, men trots det uppstår nya finnar på ryggen och där det har försämrat sig på det stora hela. Tycker mitt ansikte har fått ännu mindre hjälp av Washen, är detta för att Washen inte är lämpad just för ansiktet? Borde jag byta över till vanliga AC 10% i ansiktet och fortsätta med Washen på ryggen? Kan nämna att min acne är mer än bara mild, men är oroad över att den sprider sig och förvärras ännu mer.
Har en liknande fråga, har använt basiron 5% i 3 månader och det har fungerat så där, nu på sistone har det blossat upp några bögar och om jag köper basiron 10% kommer det bli ett bra resultat jämfört med basiron 5%? Känns nästan som att femman är för klen för mig . Jag blir så jäkla förbannad av finnarna att jag har lust att hoppa nerför stolen ibland
Citera
2014-10-24, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LilleVarg
Har en liknande fråga, har använt basiron 5% i 3 månader och det har fungerat så där, nu på sistone har det blossat upp några bögar och om jag köper basiron 10% kommer det bli ett bra resultat jämfört med basiron 5%? Känns nästan som att femman är för klen för mig . Jag blir så jäkla förbannad av finnarna att jag har lust att hoppa nerför stolen ibland
Gå till en hudläkare istället och få riktig hjälp.
Citera
2014-10-29, 11:40
Medlem
DominatorCXXXIXs avatar
Har nu börjat med basiron. Det konstiga är att jag inte känner av nåt, det svider inte, huden torkas inte ut, det bränns inte mm som alla andra verkar ha fått och det leder till att jag sätter för mycket, en tjock vit lager över själva finnen och inte omkring. Är detta farligt?

Jag har ett par till frågor:

Ska man dutta och röra om lite på finnen eller ska man massera in gelen?

Ska man applicera på finnen och bara finnen eller lite omkring också? Finns det nå bieffekter om jag kletar över ett stort område, tex hela pannan?

Hur länge ska man ha på den vanliga Basiron AC för att maximera effekten? Sätter på morgonen (och på kvällen) och brukar vänta ca 1h för att sedan tvätta bort.

Hur lätt bleker den egentligen? Sovde knappt nåt de senaste dagarna då alltid försökte titta uppåt så gelen inte fastnade på något annat.
Senast redigerad av DominatorCXXXIX 2014-10-29 kl. 12:05.
Citera
2014-12-21, 18:06
Medlem
4N0NYMs avatar
Har kört med Basiron ett antal år nu och endast periodvis haft någon enstaka finne. För 2 veckor sedan gick jag över till acnicyl efter att ha tröttnat på blekta handdukar och kläder. Har nu fått flera stora finnar på hakan och upp under munnen. Samma sak har hänt tidigare när jag försökt avvänja huden från Basiron, fick då börja igen och finnarna försvann. Någon som vet orsaken till detta? Hänt någon mer?
Citera
2015-09-15, 19:10
Medlem
TrampLOLs avatar
Började med basiron 10% för någon månad sedan. Jag hade en del finnar, oftast under munnen på hakan och pannan. När en väl försvunnit så kom det nya direkt. Men efter jag började med basiron har jag inte fått en enda ny finne. såg bara efter en vecka att min hy hade blivit bättre och finnar och röda områden var nästan helt borta, efter två veckor hade jag inte en enda finne kvar, och har inte fått någon ny sedan dess.

Jag har provat massor av olika produkter från apoteket utan något direkt resultat.
Men basiron kan jag verkligen rekommendera. Jag köpte 10% med en gång, har inga problem att det svider eller blir torr alls.
Citera
2016-04-03, 23:25
Medlem
Tjena, gammal tråd men hoppas någon med erfarenhet ser och svarar.
I alla fall, jag har acne, inte jättegrov cystisk acne med bölder eller något men jag har iaf synlig acne. I vanliga fall brukar jag ta en ansiktsrengöring och sedan en toner och sedan ansiktskräm. Tänkte prova Basiron Wash då många verkar ha haft bra erfarenheter med det och det verkade inte bleka textilier lika jävligt som den man har på hela tiden. Men hur ska jag göra då? Ska jag först ta ansiktsrengöring, sen Basiron, sen toner och sen återfuktningskräm? Eller ska jag ersätta ansiktsrengöringen med Basironet? Och skippa toner? Har iaf tänkt att jag ska använda en (oljefri och parfymfri) återfuktningskräm efteråt eftersom det torkar ut huden. Tacksam för svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in