2014-10-23, 14:18
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OCB-Filtret
Tacklingsbar kan man vara, men man måste alltid undvika huvudet. Flanagan har huvudet uppe och har en helt normal upprätt hållning.
Den där Flanagan måste ha ett jobbigt liv om detta är hans upprätta hållning.
Citera
2014-10-23, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Den där Flanagan måste ha ett jobbigt liv om detta är hans upprätta hållning.

Hoppas du inser att det är skillnad på upprätt hållning på ett par skridskor och upprätt hållning när man står och väntar på bussen.

Fan, värt en:
Citera
2014-10-23, 14:34
Medlem
Fijks avatar
Citat:
Hoppas du inser att det är skillnad på upprätt hållning på ett par skridskor och upprätt hållning när man står och väntar på bussen.

Fan, värt en:

Du har en vanlig upprätt hållning på samma bild, den andre modospelaren.
Citera
2014-10-23, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fijk
Du har en vanlig upprätt hållning på samma bild, den andre modospelaren.

Alltså höj nivån nu. Har du aldrig spelat hockey?
Citera
2014-10-23, 14:48
Medlem
Fijks avatar
Citat:
Alltså höj nivån nu. Har du aldrig spelat hockey?

Jag har spelat hockey, och då åkte jag inte skridskor som att jag hellre hade velat suttit på dass istället.

Jag ser en person som inte vet hur man tar emot en tackling på open-ice
Citera
2014-10-23, 15:34
Medlem
Embas avatar
Christensen spelar inte ikväll.
Citera
2014-10-23, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fijk
Jag har spelat hockey, och då åkte jag inte skridskor som att jag hellre hade velat suttit på dass istället.

Jag ser en person som inte vet hur man tar emot en tackling på open-ice

https://www.youtube.com/watch?v=mePka76hdCc

Tänk att en av världens bästa hockeyspelare åker som om han hellre sitter på dass. Du måste ju inse att man har en ganska varierad hållning på skridskorna, t.ex. när man svänger, när man accelererar osv.

Otroligt löjligt att säga emot måste jag säga. Adjö.
Citera
2014-10-23, 16:17
Medlem
Fijks avatar
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=mePka76hdCc

Tänk att en av världens bästa hockeyspelare åker som om han hellre sitter på dass. Du måste ju inse att man har en ganska varierad hållning på skridskorna, t.ex. när man svänger, när man accelererar osv.

Otroligt löjligt att säga emot måste jag säga. Adjö.
Du pratar om att ha en varierad hållning på skridskorna också länkar du ett klipp när Crosby leker runt med pucken på träning. Är det samma sak som att ta emot en hård tackling det?
Citera
2014-10-23, 16:18
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Om man ska överdriva kan man också säga. "Ge tusan att försök spela och kontrollera pucken för då kan du få en körare i huvudet "
Hur kan det bli fler skador med att bestraffa tacklingar mot huvudet (vilket jag antar du menar är min filosofi.)?
Att vi ska kräva "respekt" av spelaren som tacklar. De fungerar inte. Kräv respekt att den som har pucken ska vara redo att ta en tackling. Hade modo spelaren inte satt sig i denna situation så hade det varit en vanlig tackling rakt i bröstet. Nu tyckte han uppenbarligen att bröstet var viktigare att skydda än hjärnan.
Citera
2014-10-23, 16:36
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Fiala, Nylander o Vrana är supertalanger alla tre. Svårt att jämföra dom.
Nja. Just nu går rangordningen (enligt mig):

Fiala
Nylander
Vrana

Personligen tror jag rangordningen ser ut så om 10 år också, men det är omöjligt att veta.
Citera
2014-10-23, 16:51
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Att vi ska kräva "respekt" av spelaren som tacklar. De fungerar inte. Kräv respekt att den som har pucken ska vara redo att ta en tackling. Hade modo spelaren inte satt sig i denna situation så hade det varit en vanlig tackling rakt i bröstet. Nu tyckte han uppenbarligen att bröstet var viktigare att skydda än hjärnan.
Det är klart att den som har pucken ska vara beredd på att få tacklingar, det är med i själva spelet. Men man måste också förstå att en spelare kan brista i uppmärksamhet det av många anledningar. Tror att FBK-spelaren hade kunnat hålla igen tacklingen (eftersom han vet att han inte är uppmärksammad eller borde märkt det) men gjorde inte så, det är dålig respekt för motståndaren "i ett nötskal".
Citera
2014-10-23, 16:53
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Det är klart att den som har pucken ska vara beredd på att få tacklingar, det är med i själva spelet. Men man måste också förstå att en spelare kan brista i uppmärksamhet det av många anledningar. Tror att FBK-spelaren hade kunnat hålla igen tacklingen (eftersom han vet att han inte är uppmärksammad eller borde märkt det) men gjorde inte så, det är dålig respekt för motståndaren "i ett nötskal".
Det finns inte en chans att han ska hinna se om Modospelaren är med på tacklingen eller inte när han kommer i full fart med fokus på att sätta in en tackling.
Senast redigerad av m4tt145 2014-10-23 kl. 16:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in