2014-10-23, 12:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OCB-Filtret
Herregud, kolla igen. Han kollar inte ned i isen i tacklingsögonblicket.
https://www.youtube.com/watch?v=NyMsvkDCyu8

Han kan ju åtminstone låta bli att tacklas i huvudet. Det är helt korrekt att tacklas i det där läget, men så länge den tar i huvudet är det matchstraff som gäller.

Det är i princip omöjligt att inte träffa huvudet när Flanagan krymper ihop på det där sättet.
Citera
2014-10-23, 12:08
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Hur kan spelare få iväg bra skott om de inte går i mål? Respektlöst av målvakten och inte släppa in de bra skotten.. Får ju hålla igen lite fan.

Mer skador kommer uppstå med din filosofi. Vi måste börja tänka på att skydda oss själva inom hockeyn och inte sätta sig i farliga situationer. Börjar det tänket inte fastna så kan vi likväl ta bort tacklingar för alla tacklingar är farliga i sin grund.
Om man ska överdriva kan man också säga. "Ge tusan att försök spela och kontrollera pucken för då kan du få en körare i huvudet "
Hur kan det bli fler skador med att bestraffa tacklingar mot huvudet (vilket jag antar du menar är min filosofi.)?
Citera
2014-10-23, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Okej att han inte kollar ner. Men han är låg. Och han är tacklingsbar.

Tacklingsbar kan man vara, men man måste alltid undvika huvudet. Flanagan har huvudet uppe och har en helt normal upprätt hållning.

Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Det är i princip omöjligt att inte träffa huvudet när Flanagan krymper ihop på det där sättet.

Om det är omöjligt att inte träffa huvudet undviker man att tackla.
Citera
2014-10-23, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Började lira J20 i oktober, meanwhile är backpartnern Daniel Norbe inne på sin fjärde säsong i Superelit utan en a-lagsmatch.
Låt oss skänka en tanke till alla Daniel Norbe runt om i landet.
Debut! Hallelujah!!! Hoppas bara att vi inte skänkte honom för många tankar så att han målar.
Citera
2014-10-23, 13:00
Medlem
Fijks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OCB-Filtret
Om det är omöjligt att inte träffa huvudet undviker man att tackla.

Du menar alltså att man ska veta i förväg innan tacklingen ifall motståndaren tar emot den med bröstet eller plytet? Du vet att det går fort i ishockey va?

Med den logiken kommer man aldrig få tacklas eftersom risken alltid är där...
Citera
2014-10-23, 13:14
Medlem
Embas avatar
Ni som sett både Fiala och Nylander spela, vem tycker ni är bäst just nu och vem tror ni blir bäst i framtiden?
Citera
2014-10-23, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leksingen
det hoppas jag, jag skulle också börja bråka om jag var tvungen att spela mot plastlag som bytt identitet 20ggr.

Eh, hur menar du nu?
Citera
2014-10-23, 13:20
Medlem
Skit i tacklingen på Flanagan nu. Märker ni inte att vi inte kommer längre i diskussionen? För att återgå till Embas fråga så kan bägge bli lika bra. Fiala är bättre på att göra mål medan Nylander är mer teknisk och bra skridskoåkare. Det är ju en sakfråga egentligen.
Citera
2014-10-23, 13:34
Medlem
Fijks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Ni som sett både Fiala och Nylander spela, vem tycker ni är bäst just nu och vem tror ni blir bäst i framtiden?

Vad jag såg igår när vi mötte Modo var att Nylander betyder mer för Modo än vad Fiala betyder för HV71, båda är unga talanger men det är väl lite tidigt att säga kanske. Dom behöver spela säkrare vilket är ett problem med många ungdomar
Citera
2014-10-23, 13:40
Medlem
Flärps avatar
Wikegård har som vanligt en nykter analys och säger precis det som jag vill få fram. Avslutar härmed debatten om Jensens tackling med följande klipp:

https://www.youtube.com/watch?v=COemp383A3Y

Edit:

Sanny sammanfattar det bra här också.
Senast redigerad av Flärp 2014-10-23 kl. 13:51.
Citera
2014-10-23, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Wikegård har som vanligt en nykter analys och säger precis det som jag vill få fram. Avslutar härmed debatten om Jensens tackling med följande klipp:

https://www.youtube.com/watch?v=COemp383A3Y

Edit:

Sanny sammanfattar det bra här också.

I så fall är vi ju överens. Jag håller med om att det är en situation där man bör tackla och tanken med tacklingen är god. Men precis som Wikegård säger är det enligt regelboken matchstraff och därmed helt korrekt dömt av domaren.
Citera
2014-10-23, 14:11
Medlem
Giggsys avatar
Fiala, Nylander o Vrana är supertalanger alla tre. Svårt att jämföra dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in