2014-10-23, 13:29
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skunken666
Som sagt, det märks att du inte har en aning om vad det handlar om att överleva utanför dagens moderna samhälle!
Lavar går alldeles utmärkt att äta, de flesta lavar besitter dock något ämne som gör att de smakar bittert/beskt, vilket gör att man gärna lakar ur dem innan man kokar och äter dem (behövs ej med Tuschlav). Lavar innehåller kolhydrater som kan liknas vid stärkelse.
Så när din ström är borta, vattnet har slutat komma ur din kran, du har bajsat din toalettstol full och brödet är slut på ICA, då skall du ta fram din padda som har 10% batteri kvar och räkna på några komplexa algoritmer?

Själv kommer jag att sitta med min familj någonstans i skogen i ett trupptält med kamin, i närheten av något bra vattendrag. Lyx och bekvämlighet kommer vi inte att ha, men torrt och varmt och tillräckligt med mat.

Hoppas du blir mätt på dina algoritmer...

Grejen var att han sade lava istället för lav vilket du förmodligen pratar om. Att äta lava från en vulkan är nog ingen höjdare.

Tror du på allvar alltså att ryssarna snart invaderar och vi närmar oss en situation där den svenska civilisationen rämnar? Det har väl inte ens Frisk påstått.
Citera
2014-10-23, 13:33
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skunken666
Du har aldrig hört talas om KVOTERING?
Det är även fler brandkvinnor nu än någonsin förut, dom får inte upp dörren snabbare för det. Snarare tvärt om! Undra vad det kan bero på?

(FB) Jämställd brandkår livsfarlig

http://www.d-intl.com/2013/02/14/jamstalld-brandkar-ar-livsfarlig/?lang=sv

http://www.friatider.se/jamstalld-brandkar-riskerar-manniskoliv

http://www.familjeliv.se/forum/thread/68862061-jamstalld-brandkar-livsfarlig

Om du inte är nöjd med mina källor kan du ju googla själv, finns hur mycket som helst...

Tror du soldater i mellanöstern är inkvoterade?

Tror du den här piloten från Förenade Arabemiraten är inkvoterad? http://www.jpost.com/Not-Just-News/WATCH-UAEs-first-female-pilot-to-fly-F-16-fighter-jet-partakes-in-strikes-on-Islamic-State-376474

Det mest bisarra är som sagt hur en tråd om Göran Frisk är kemiskt rent på skvaller om honom, men istället innehåller en massa trams om kvinnor och män.
Senast redigerad av Oliveira 2014-10-23 kl. 13:35.
Citera
2014-10-23, 13:40
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Grejen var att han sade lava istället för lav vilket du förmodligen pratar om. Att äta lava från en vulkan är nog ingen höjdare.

Tror du på allvar alltså att ryssarna snart invaderar och vi närmar oss en situation där den svenska civilisationen rämnar? Det har väl inte ens Frisk påstått.

Nix det tror jag inte!
Jag pratade och pratar om lav och inget annat, har jag missat något så är det "my bad".
Om det är när något som skulle kunna sänka det svenska samhället idag, så tror jag i första hand på någon smittsam sjukdom alt någon olycka (möjligen orsakad av väder) som slår ut infrastrukturen, i andra hand terror från div. religiösa/politiska dårar och i tredje å sista hand på att ryssen kommer.

Men det är mina helt egna lekmannamässiga gissningar..
Citera
2014-10-23, 13:42
Medlem
En ny fläkt i Sverige!
Hans twitter har ökat från några hundra till över 2000
Finns en fanpage som ökar i likes hela tiden också
https://www.facebook.com/goranfriskfanpage

Må Thor vaka över honom och låt oss vanliga dödliga få se denna karl i Tv sofforna en lång tid framöver
Citera
2014-10-23, 13:50
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Tror du soldater i mellanöstern är inkvoterade?

Tror du den här piloten från Förenade Arabemiraten är inkvoterad? http://www.jpost.com/Not-Just-News/WATCH-UAEs-first-female-pilot-to-fly-F-16-fighter-jet-partakes-in-strikes-on-Islamic-State-376474

Det mest bisarra är som sagt hur en tråd om Göran Frisk är kemiskt rent på skvaller om honom, men istället innehåller en massa trams om kvinnor och män.

Då jag har en viss (om än relativt måttlig) inblick i militära frågor och hur rekrytering fungerar (både civilt och militärt) i mellanöstern, så är det lite så att vad det gäller fotsoldater så tar man vad man får när det kniper (om religionen så tillåter, annars kommer man på någon bra undanflykt).
Vad det gäller stridspiloter från samma region så finns det en hel del övrigt att önska.
Jag har en bekant som utbildat (försökt i alla fall) stridspiloter från just mellanöstern, 90% skickas tillbaka för att dom inte ens håller måttet att flyga runt med en Cessna 150.
Vill inte skriva så mycket mer om detta i en öppen tråd. Om du har några specifika frågor i ämnet är du välkommen att skicka mig ett PM.
Dessutom så blir det lite OT.

Sen tycker jag att det faktiskt finns en heldel matnyttigt om mannen/myten/legenden Göran Frisk i tråden. Både från MM och självupplevda minnen av honom från personers militärtjänstgöring som delgivit dessa här. Du får läsa tråden en gång till utan dom rosa genusglasögonen.
Citera
2014-10-23, 14:39
Medlem
Somatons avatar
Citat:

Det kan du ju fråga Oddball om eftersom den placerades i V&M först.

(FB) Tråden om Göran Frisk!
Citera
2014-10-23, 15:27
Moderator
Unitys avatar
Är det någon som vet vad för projekt "solcells- vattenreningsprojekt i Öst-Afrika" som han bland annat presenterar sig som på Twitter är? Det verkar inte ha nåt att göra med SOLVE i Viktoriasjön iaf.

Bästa sättet att glädja en gammal krigare kan vara att stödja det han brinner för (mer än att döda Spetsnaz).
Citera
2014-10-23, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jibbsy
En ny fläkt i Sverige!
Hans twitter har ökat från några hundra till över 2000
Finns en fanpage som ökar i likes hela tiden också
https://www.facebook.com/goranfriskfanpage

Må Thor vaka över honom och låt oss vanliga dödliga få se denna karl i Tv sofforna en lång tid framöver
Stämmer ej. Från några hundra till över 1200. Hans varumärke har lyft som en raket. Nu väntar vi bara på att han ska få ett eget tv-program samt åka land och rike runt som föreläsare. Frisk är ovärderlig.

Citat:
Ursprungligen postat av SuperChihuahua
...Annars har vi ju "Ubåtsäventyr" för 1295

http://www.upplevelsepresent.se/sv/product/1811/Ubatsaventyr
Risken med den presenten är att han aldrig kommer lämna U-båten. Frisk kommer bedriva privatspaning under ytan till ryssen självmant väljer att hissa vit flagg. Sjöfartsverket kommer bli tvungna att sätta upp nya skyltar i skärgården med budskapet "här vaktar Frisk".
Senast redigerad av Kaymano 2014-10-23 kl. 16:51.
Citera
2014-10-23, 16:56
Medlem
Jag hade förmånen att göra lumpen på robotbåt när han var chef för ytattackflottiljen....1990. Frisk var stenhård när han talade om att jaga ryssar på uppställningarna. Sen när han gick runt ombord och pratade på tuman hand var han väldigt varm och lyssnade på våra åsikter... Otroligt kompetent man!
Citera
2014-10-23, 17:42
Medlem
Somatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Stämmer ej. Från några hundra till över 1200. Hans varumärke har lyft som en raket. Nu väntar vi bara på att han ska få ett eget tv-program samt åka land och rike runt som föreläsare. Frisk är ovärderlig.

Risken med den presenten är att han aldrig kommer lämna U-båten. Frisk kommer bedriva privatspaning under ytan till ryssen självmant väljer att hissa vit flagg. Sjöfartsverket kommer bli tvungna att sätta upp nya skyltar i skärgården med budskapet "här vaktar Frisk".

Friska = Jaga undervattensintrång

Flottan är ute och friskar

Har ni friskat upp några ryssar idag, grabbar?
Citera
2014-10-23, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maltesefalcon
Påminner inte Göran väldigt mycket om Jugge Nohall?

Verkligen inte. Nummer ett för att jämföras med Göran är att vara en god patriot och det finns det ingenting som tyder på att Jugge Nohall är.
Citera
2014-10-23, 19:35
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Romersk krigare född 2000 år för sent.

Sådana män lever i dvala tills kriget kommer, först då vaknar dom till liv.Han får mig onekligen att tänka på Patton.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in