Citat:
Ursprungligen postat av
Oliveira
Tror du soldater i mellanöstern är inkvoterade?
Tror du den här piloten från Förenade Arabemiraten är inkvoterad?
http://www.jpost.com/Not-Just-News/WATCH-UAEs-first-female-pilot-to-fly-F-16-fighter-jet-partakes-in-strikes-on-Islamic-State-376474
Det mest bisarra är som sagt hur en tråd om Göran Frisk är kemiskt rent på skvaller om honom, men istället innehåller en massa trams om kvinnor och män.

Då jag har en viss (om än relativt måttlig) inblick i militära frågor och hur rekrytering fungerar (både civilt och militärt) i mellanöstern, så är det lite så att vad det gäller fotsoldater så tar man vad man får när det kniper (om religionen så tillåter, annars kommer man på någon bra undanflykt).
Vad det gäller stridspiloter från samma region så finns det en hel del övrigt att önska.
Jag har en bekant som utbildat (försökt i alla fall) stridspiloter från just mellanöstern, 90% skickas tillbaka för att dom inte ens håller måttet att flyga runt med en Cessna 150.
Vill inte skriva så mycket mer om detta i en öppen tråd. Om du har några specifika frågor i ämnet är du välkommen att skicka mig ett PM.
Dessutom så blir det lite OT.
Sen tycker jag att det faktiskt finns en heldel matnyttigt om mannen/myten/legenden Göran Frisk i tråden. Både från MM och självupplevda minnen av honom från personers militärtjänstgöring som delgivit dessa här. Du får läsa tråden en gång till utan dom rosa genusglasögonen.