Citat:
Ursprungligen postat av
bolkanq
Jag är en människa som lider med befolkningen i Syrien, jag tycker att din älskade diktator ska lämna ifrån sig makten till en demokratisk regering som får stöd av alla muslimer och väst. Ska syrier stödja alawiter för att fortsätta leva under förtryck och misär? Du är inte klok.
Det finns 13% shiiter i Syrien och ni styr landet med våld och barbarism. Att SD fick lika många röster är ganska skrämmande, ni har ju efter allt samma syn på era "medmänniskor".
Finns inte 13% shiiter i syrien.
Syriens befolkning styr syrien,ingen diktator
Vi har en folkvald president Dr bashar al assad.
Tror du att det går att Fixa fram en demokrati till ett land som syrien på ett regeringsbyte? Tror du på fullaste allvar att det går?
Det går inte att tvinga fram en demokrati,speciellt i syrien.
Det som skulle kunna gå var att alla lade ner sina vapen för att påbörja en fredsprocess mellan alla olika aktörer förutom isis såklart,att alla olika aktörer sätter sig ner i bordet och förhandlar.
Fsa har vägrat.
qatar sponsrade sheiker samt stammar vägrar
utlänska jihadiser vet inte ens hur en fredsprocess går till,Det ända dem gör på dagarna är att skrika profetens heliga namn och lyssna på lugnande bönelåtar om döden.
Sen har vi såklart dem hämndbenägna som någonsin inte kommer att förhandla.
kurder skulle jag kunna tänka mig förhandla med regeringen samt kanske göra något slags avtal
Vem lever under skräck och misär egentligen?
Du kommer inte från syrien så du vet egentligen inte vad som händer där.