2014-10-22, 21:47
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
För att skriva upp tid och längd på ett samtal, eller minnas det i 1,5 år, bör det vara viktigt, och tid och längd bör ha betydelse. Av innehållet som du berättade tycks det inte vara så.

Kära Pastakrydda, inser du inte att du är lite väl godtrogen med den här uppgiften?

Nej Kära Quarrel jag är inte lite väl godtrogen med uppgiften. Jag har sett förhöret på print så jag vet att det ägt rum. Det ägde inte heller rum 1.5 år efter brottet. Innehållet av samtalet har inget med mordet att göra och det vet du. Du vet vad min uppgiftslämnare berättat om det.
Citera
2014-10-22, 21:49
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Vilken telefon var det då? Hade MB två telefoner?

ja vad kan det vara? MBś hemtelefon och den andras mobil kanske?
Citera
2014-10-22, 21:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nej Kära Quarrel jag är inte lite väl godtrogen med uppgiften. Jag har sett förhöret på print så jag vet att det ägt rum. Det ägde inte heller rum 1.5 år efter brottet. Innehållet av samtalet har inget med mordet att göra och det vet du. Du vet vad min uppgiftslämnare berättat om det.
Ja, samtalet har inte med brottet att göra. Men det är inte så väsentligt att det finns anledning att anteckna tid och längd, eller öht minnas tid och längd.
Citera
2014-10-22, 21:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
ja vad kan det vara? MBś hemtelefon och den andras mobil kanske?
Det finns inga uppgifter om hemtelefon i FUP, men allt står inte där. Det är dock sannolikt att det var AN:s mobil. Uppgiften stärker alibit såtillvida att båda var tillsammans strax efter kl 21, såvida inte AN lämnade mobilen till MB tidigare. Men ett styrkande av alibit borde verkligen ha stått i FUP.

När skedde förhöret?
Citera
2014-10-22, 21:58
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Till ett eventuellt erkännande om han nu är skyldig... nä skojja . Erkänna skulle snubben nog aldrig göra. Teknisk bevisning krävs. Teknisk undersökning krävs för att utesluta hans inblandning eller bevisa den.

Vad stod det i de där raderade smsen?

Varför påstod han att VB var ovanligt glad den 2 maj när så inte var fallet?

Varför sålde han bilar?

Vad gjorde han den 6 maj?

Ja zemixon... varför sålde han bil(ar)? Kan det vara så att du är helt jävla bakom flötet och inte förstår hur AN kände det när det kom fram att hennes man hade blivit avsugen i deras bil? Tror du att det finns en liten liten möjlighet att AN och MB tjafsat om detta och att AN sagt att hon inte vill åka i en bil som MB blivit avsugen i av en annan kvinna?
Citera
2014-10-22, 22:01
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ja, samtalet har inte med brottet att göra. Men det är inte så väsentligt att det finns anledning att anteckna tid och längd, eller öht minnas tid och längd.

Jag förstår inte vad du menar med att det inte finns anledning att minnas tid och längd. Det behövdes inte. Det stod tydligt och klart i den andra personens mobiltelefon.
Citera
2014-10-22, 22:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja zemixon... varför sålde han bil(ar)? Kan det vara så att du är helt jävla bakom flötet och inte förstår hur AN kände det när det kom fram att hennes man hade blivit avsugen i deras bil? Tror du att det finns en liten liten möjlighet att AN och MB tjafsat om detta och att AN sagt att hon inte vill åka i en bil som MB blivit avsugen i av en annan kvinna?
I så fall ljög MB i förhör, sid 990:
Citat:
Allt sex skedde utanför bilen.
Citera
2014-10-22, 22:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag förstår inte vad du menar med att det inte finns anledning att minnas tid och längd. Det behövdes inte. Det stod tydligt och klart i den andra personens mobiltelefon.
I så fall kommer uppgiften från MB eller den andra personen, inte från din vän. Jag uppfattade att din vän hade skrivit upp det i en kalender.
Citera
2014-10-22, 22:08
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cupidfoot
Du menar att antalet inlägg ligger till grund för huruvida en skribent besitter dåligt omdöme? Då skulle alltså Quarrel ha ungefär tre gånger så mycket omdöme än dig.

Självklart inte. Har du själv något att bidra med i tråden, förutom personliga angrepp och skeptiska tankar?
Citera
2014-10-22, 22:12
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
I så fall kommer uppgiften från MB eller den andra personen, inte från din vän. Jag uppfattade att din vän hade skrivit upp det i en kalender.

Jag har PM.at dig om hur det hela gått till. Jag skrev även att jag inte vill skriva detta i tråden. Uppgiften kommer INTE från MB och detta har jag skrivit till dig. Du vet precis vad det rör sig om och jag förstår inte varför du fortsätter fråga i tråden då jag sagt att jag inte vill diskutera det här.

DU bad mig fråga. Hade svaret varit för dig tillfredställande så hade du, trots att det inte står i FUP, ridit på det och ansett att det var bevis.
Citera
2014-10-22, 22:13
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
I så fall ljög MB i förhör, sid 990:

Det står i FUP om avsugning i bilen.
Citera
2014-10-22, 22:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag har PM.at dig om hur det hela gått till. Jag skrev även att jag inte vill skriva detta i tråden. Uppgiften kommer INTE från MB och detta har jag skrivit till dig. Du vet precis vad det rör sig om och jag förstår inte varför du fortsätter fråga i tråden då jag sagt att jag inte vill diskutera det här.

DU bad mig fråga. Hade svaret varit för dig tillfredställande så hade du, trots att det inte står i FUP, ridit på det och ansett att det var bevis.
Du behöver inte svara i tråden. Nej, jag kan fortfarande ifrågasätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in