2014-10-22, 18:42
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Försök inte, du vet mycket väl att jag ifrågasätter att hon var död kl 22.
Oboyen hade inte helt hunnit lämna magsäcken; det kan ha varit c:a 5 ml kvar. Med ledning av föräldrarnas uppgifter betr. VB:s intag av mat och dryck – och med vetskap om att något annat än vatten inte fanns att tillgå hemma hos KJ – talar detta för en dödstidpunkt långt före kl. 22.
Citat:
Nu raljerar du som vanligt, den möjligheten finns att hon kände sig tvungen att gå ut i skymningen och möta sin älskare i hans frus närvaro, precis som hon gjorde på sid 1114, fast då kanske dagtid. Mina bärande argument är starkare.
På s. 1114 hade hon besökt restaurangen och inte alls räknat med att stöta ihop med AN; det var MB hon velat be om ursäkt (se äv. utväxlade sms). Du måste också förstå skillnaden mellan att sent på kvällen traska hem till någons hem och borg, jämfört med att vänta på att någon ska sluta sitt arbetspass så att man - utan att ha stört personen i fråga under dennes arbetstid - ska få tillfälle att framföra sitt ärende.

Konstaterar också att du själv anser att ditt bärande argument är lite småkul; t.o.m. ett skämt av den högre skolan - om du får säga det själv.
Citera
2014-10-22, 18:47
Medlem
Har de funnit händerna?
Citera
2014-10-22, 19:01
Medlem
cupidfoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Pastakrydda har hängt med i tråden länge, och har inte haft några tendenser till att ljuga.Till skillnad från dig som lustigt nog reggat dig nyligen, bara för att bara försvara KJ. Sen ditt första inlägg. Jag anar ugglor i mossen

Som någon nämde: "kasta sten i glashus"

Jag varken bor i Boden eller spelar karate.
Jag figurerar inte heller i utredningen, till skillnad från vissa andra.
Citera
2014-10-22, 19:22
Medlem
cupidfoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Du menar att du efter sex inlägg på FB har förmågan att bedöma om någon skribent som varit verksam I flera år I trådarna besitter dåligt omdöme.

Pastakrydda är en av de mest objektiva och trovärdigaste skribenter som finns just nu I denna tråd. Det är Q:s sanslösa korståg mot MB och AN som gjort att han nu även I sin iver att få dessa att se skyldiga ut även svärtat ned Pastakryddas goda renome på FB.

Du menar att antalet inlägg ligger till grund för huruvida en skribent besitter dåligt omdöme? Då skulle alltså Quarrel ha ungefär tre gånger så mycket omdöme än dig.
Citera
2014-10-22, 19:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Oboyen hade inte helt hunnit lämna magsäcken; det kan ha varit c:a 5 ml kvar. Med ledning av föräldrarnas uppgifter betr. VB:s intag av mat och dryck – och med vetskap om att något annat än vatten inte fanns att tillgå hemma hos KJ – talar detta för en dödstidpunkt långt före kl. 22.
Vilken miss av rättsläkaren att inte skriva det.
Citat:
På s. 1114 hade hon besökt restaurangen och inte alls räknat med att stöta ihop med AN; det var MB hon velat be om ursäkt (se äv. utväxlade sms). Du måste också förstå skillnaden mellan att sent på kvällen traska hem till någons hem och borg, jämfört med att vänta på att någon ska sluta sitt arbetspass så att man - utan att ha stört personen i fråga under dennes arbetstid - ska få tillfälle att framföra sitt ärende.
Det är fortfarande möjligt att hon gick till Sävast för att möta båda två.
Citat:
Konstaterar också att du själv anser att ditt bärande argument är lite småkul; t.o.m. ett skämt av den högre skolan - om du får säga det själv.
Alltid ql att roa. Men skrattar bäst som skrattar sist.
Citera
2014-10-22, 19:32
Medlem
cupidfoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag förstår att du än ny på FB? Tror du att man måste ha backning i tråden för att skriva saker i tråden så tror du helt galet.

I övrigt bryr jag mig inte ett skvatt om vad du eller andra tror. KJ är dömd. Folk är avfärdade. Folk är hörda. Det finns ingen bäring i att VB har gått på en ensam kvällspromenad. En person tror
sig ha sett VB gående på vägen. Åt ett eller ena hållet. Det ger inte särskilt mycket tyvärr. Men det är väl du allt för korkad för att förstå.

Följde tråden väl i början men på senare tid mest sporadiskt av olika skäl.

Uppenbarligen kan skribenter publicera vilka lågvattenmärken till alster som helst. Man kan ju tro du är gammal journalist då faktakontroll är ett okänt begrepp inom den yrkeskåren.

Hade ett sånt samtal som du påstår ägt rum hade det garanterat stått i FUP och telefonloggar, när alternative herr Bergs övriga mobilkommunikation gladeligen schavotterats.
Citera
2014-10-22, 20:41
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cupidfoot

Uppenbarligen kan skribenter publicera vilka lågvattenmärken till alster som helst. Man kan ju tro du är gammal journalist då faktakontroll är ett okänt begrepp inom den yrkeskåren.

Hade ett sånt samtal som du påstår ägt rum hade det garanterat stått i FUP och telefonloggar, när alternative herr Bergs övriga mobilkommunikation gladeligen schavotterats
.

Bara för att du säger det? Kom med fakta istället, på att sådant inte kan läggas i slasken.
Vet du vad som finns i slasken? Kan finnas fler övrig mobilkommunikation dessutom, men så långt kanske du inte har tänkt.
Citera
2014-10-22, 20:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Bara för att du säger det? Kom med fakta istället, på att sådant inte kan läggas i slasken.
Vet du vad som finns i slasken? Kan finnas fler övrig mobilkommunikation dessutom, men så långt kanske du inte har tänkt.
Konstigt. Pastakrydda kommer med en obelagd uppgift från en vän till MB, och hela bergklubben ropar halleluja. Pastakrydda sa i tråden att hon har sagt till mig vad samtalet handlar om, och det var inte av en sådan dignitet att man skriver upp, eller minns, tid och längd. Men ingen i bergklubben ifrågasätter. Men det spelar ingen roll, MB har fortfarande inte alibi för tiden efter kl 21:30, då VB sannolikt var på Lejonbacksvägen.
Citera
2014-10-22, 21:36
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Konstigt. Pastakrydda kommer med en obelagd uppgift från en vän till MB, och hela bergklubben ropar halleluja. Pastakrydda sa i tråden att hon har sagt till mig vad samtalet handlar om, och det var inte av en sådan dignitet att man skriver upp, eller minns, tid och längd. Men ingen i bergklubben ifrågasätter. Men det spelar ingen roll, MB har fortfarande inte alibi för tiden efter kl 21:30, då VB sannolikt var på Lejonbacksvägen.

Vad menar du med det fetade?
Citera
2014-10-22, 21:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vad menar du med det fetade?
För att skriva upp tid och längd på ett samtal, eller minnas det i 1,5 år, bör det vara viktigt, och tid och längd bör ha betydelse. Av innehållet som du berättade tycks det inte vara så.

Kära Pastakrydda, inser du inte att du är lite väl godtrogen med den här uppgiften?
Citera
2014-10-22, 21:43
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cupidfoot

Hade ett sånt samtal som du påstår ägt rum hade det garanterat stått i FUP och telefonloggar, när alternative herr Bergs övriga mobilkommunikation gladeligen schavotterats.

Nej vännen jag är inte en gammal journalist. Ibland faller sig livets lott så dumt att man känner någon, som i detta fallet, blir involverad i en mordutredning. Svårare än så är det inte.

Samtalet har ägt rum. Jag har läst förhöret. Det var inte mobiltelefonen, men trodde jag att du förstått.

Som Lalajlaj säger så är inte samtalet av vikt egentligen som sådant. däremot styrker det ANś berättelse.

Jag bor inte heller i Boden. Inte ens i Sverige faktiskt.
Citera
2014-10-22, 21:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej vännen jag är inte en gammal journalist. Ibland faller sig livets lott så dumt att man känner någon, som i detta fallet, blir involverad i en mordutredning. Svårare än så är det inte.

Samtalet har ägt rum. Jag har läst förhöret. Det var inte mobiltelefonen, men trodde jag att du förstått.

Som Lalajlaj säger så är inte samtalet av vikt egentligen som sådant. däremot styrker det ANś berättelse.

Jag bor inte heller i Boden. Inte ens i Sverige faktiskt.
Vilken telefon var det då? Hade MB två telefoner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in