Citat:
Ursprungligen postat av
panzertax
Om jag bossar för en försvarsmakt så den första jag hade skjutit ner hade varit medias helikoptrar. Snacka om att ge en direktrapportering "här finns vi o här gör vi". Å jävla skvallerbyttor om det nu är sant eller ej men som rapporterar om bojar mm, man hoppas på 200 kr från aftonblaskan för att man såg ett fartyg köra på en boj (som var en boj till ett fisknät kanske?!).. jakten på lite spritpengar från AB gör att folk gör vad som, även förfalskar bilder om så behövs.. å lägger till en ubåt hit eller dit.
Är du på riktigt???
Jag hoppas media rapporterar ännu direkt så att man ser vad våra skattepengar går till och det är deras skyldighet i informationssamhället att visa och redovisa vad militären håller på med. Svenska folket har rätt att veta i realtid om vad som pågår. Det är 2014 och inte 1960 då det gick att smussla med det mesta när det gäller det svenska försvaret.
Fiskar de inte upp någon ubåt hoppas jag innerligt att alla bidrag till försvaret dras in för lång tid framöver. Bara bortkastade pengar, så det är bäst för försvaret att de hittar en ubåt att spränga, så att de kan motivera sina höga kostnader. Annars kan vi ta dessa kostnader att lägga på vård, skola och omsorg i stället, där gör de mer nytta.