Citat:
DjungelGe0rge|50797322
Oj :O Sånt där pill skulle jag aldrig klara av! Va duktig du är!
jag började skriva på en bok förra året, ungdom typ fantasy, o den har verkligen potential....
Nja, jag kan inte prata det o inte förstå så mycket liksom. Mest att läsa som jag kan.. Men måste ta tag i det där, jag vill verkligen!
Ryska revolutionen är intressant, jag läser en bok (elr började läsa den, har inte haft lust att läsa på ett tag) som är skriven av kejsarinnans hovdam, så man får se hur livet var innanför slottet liksom, på den sidan revolutionen.
Tack
Jo det var/är ett himla pillande och det är lite för att "prova" koncentrationen på mig också och det verkar som att den både funkar och inte funkar sedan ska jag
avsluta till december är det tänkt just nu.
Skriva bok... ok förra året... hur går det? lovande.... behövs hjälp? (begntt har bra fantasi..$$)
ok, ok, det bör vara revolutionen runt 1917-talet du menar? Var det på 1900-talet hovdamen skrev om? Förresten vad är hovdam? Det låter som någon som springer runt kejsarinnan och klär på henne och borstar håret och liknande, de hade det nog ganska bra.
Jag läste om efter revolutionen och hur de hade det innanför lägren. Har även läste lite om olika byar och hur de var organiserade före revolutionen, kommer inte ihåg vad det var just och att revolutionen startade ett inbördeskrig. Finland vart indraget? En gång omringades hela St-petersburg, men det var nog under andra världskriget.
Läser alltid facklitteratur och det är nästan krav att det är skrivet av en professor och att det ska vara nytt så jag inte blir "lurad".
Har läst en riktig Fantasy-serie för längesedan och det var roligt.
Citat:
Ngn sån gumma har jag inte, men jag älskar de ryska äggen! De känns speciella, o hemma på ngt sätt (kanske var ryss i mitt förra liv

)
Ägg vilka ägg? Dom där dyra? Har du ett sådant?
Läste om en skrothandlare förut, han köpte ett ägg i USA för 70 000 kr och skulle smälta ner det för att använda metallen men innan han gjorde det så lät han en firma värdera det och det var värt över 200miljoner!
Begntt googlar
Dom heter Fabege ägg.
Citat:
Jag vänder på siffrorna ibland, så 52 blir 25, det var jobbigt i skolan -_- O fattar inte hur folk kan komma ihåg en massa siffror i huvudet!
Tycker också att man bör ha någon sånär koll på årtal när saker skett, även om det är typ omöjligt ibland.
O tappar ord ofta, så skulle nog också beskriva en traktor som stor o röd, o lägga till bondgårdsgrej på det
" På brogatan åker det en sån där stor röd bondgårdsgrej"

!!
Man kan nog kalla det tappa ord och "allt" är grejor/saker för mig.
-Hämta grejen.
-Då behöver man en grej.
-Vill du ha en grej?
Citat:
Jag vänder på siffrorna ibland, så 52 blir 25,
Varför?
Jag är nog så oxå fast egentligen vill jag inte riktigt erkänna det.
Citat:
Hur reagerar ni på ljud? Jag hatar(!) ljud, måste ha det knäpptyst när jag ska sova.... Vilket är omöjligt i den här lägenheten! Extremt lyhört. Usch!
O pipljud, lampor o tvn, folk som andas o tuggar. Blir helt galen, det är bland det värsta som finns!
Ljud finns nog "alltid" för mig och om jag ska försöka förklara så finns det högre ljud (självklart) som tar bort lägre, när det slutar låta så hoppar ljudet ner ett hack och jag hör nästa ljud väldigt bra så när det är "tyst" så är det ändå något som låter ganska högt.
Vattenledningar om någon spolar vatten. Tystnar det så kommer nästa lägre ljud att låta "högt" och det slutar med att man ligger och lyssnar på "höga" ticktackljud från en klocka tre rum bort.
Det är svårt att avgöra om det är "normalt" exempelvis kommer jag ihåg ett gammalt Kalle Anka avsnitt och han blev GALEN på en droppande vattenkran.
Även så kan folk säga att de hör klockan/fläkten om man frågar dom.
Men
Jag har gjort ett personligt experiment och kommit fram till att jag troligtvis blir lite mer störd av ljud än "normalt".
Tror att jag är ganska bra på att systematisera saker och märka om något avviker. Exempelvis pipljud som brukar låta på ett visst vis, ibland låter annorlunda

?
Tre försök brukar det behövas, sedan vet jag ungefär.
Problemet är UNGEFÄR, om jag inte nöjer mig med >ungefär< utan måste veta EXAKT så kan en djävulsk härva av onödiga och nödvändiga detaljer börja dyka upp