Citat:
Ursprungligen postat av
st33r
Att vara i högre eller lägre delen av ett genomsnitt säger kanske inte så mycket.
Speciellt inte om delen arbetsminne drar ner de övriga .
Antag att genomsnittet är kring IQ 104.
Då kan ju nedre delen av det vara kring 100.
Genomsnittet ligger på 100, hon sa att det var under 100, jag frågade inte om jag var stark i någon del och psykologen sa ingen vilket lär indikera att jag inte var kompenserande bra på någon del eller så var hon ett jävligt snål person.
Jag fick förvisso inte reda på att jag gjorde ett begåvningstest (kanske för att jag inte skulle bli nervös) utan trodde det också var en del i aspergerutredningen, genom asperger-utredningen framkom alltså ADHD, vilket jag insåg var väldigt fel.
Varför fick du ingen siffra? var det ett övervakat test?
Jag har svårt att komma ihåg ord jag söker, det kan röra sig om ganska fina ord, jag har svårt att lära
in & minnas innebörden av dessa ord
Goggla "Rey-Osterrieth Complex Figure Test" som lär kräva visospatial förmåga snarare än bara arbetsminne, där minns jag att jag inte kom långt i WEIS(E) testet
Citat:
Ursprungligen postat av
st33r
Har man som du bra värde på det verbala TROR jag omöjligen man kan vara så värst ”slow” överlag.
Kan inte komma på att jag nånsin har mött genuint korkade personer med så hög verbal förmåga att de liksom lyckas förklä att de är korkade. Blir nog rätt genomskinlig ordsallad då.
Fast man är ju inte genuint korkad om man hamnar på normalbegåvningens lägre del, bara mindre begåvade än genomsnitts-normala i vissa delar av hjärnan, nån slags inlärnings-problem har jag, där hjärnan verkar har andra krav på inlärnings-teknik för att de flesta saker jag hör ska fastna
Psykologens beskrivning av varför jag fick det resultat jag fick på IQ-testet var att jag kommer av mig i aktiviteten och arbetar långsamt med att slutföra uppgifterna
Jag minns att jag blev stressad av tidtagaruret ja, min förklaring är att jag är för uppmärksamhetstörd för att göra rätt direkt i ett IQ test
Citat:
Ursprungligen postat av
st33r
Ps. Strattera, är de restriktiva med den? Att det är svårt att få en viss typ av beredning? Trodde det skulle vara väldigt fritt med tanke på att det inte är en centralstimulantia som ses på som ”knark”.
Jag vet inte, men jag måste ju ha ett trovärdigt argument, och jag vet att dom kommer svara att Strattera oral slolution främst förskrivs till barn som har svårt att ta tabletter.
Om inte annat så kom du nu med ett argument, eftersom det inte är centralstimulantia borde det inte spela någon roll....om jag plötsligt efter 9 år vill ha den i flytande
Jag kanske ska hävda att jag vill ha andra kosttillskott i det flytande!, som Bacopa monnieri som jag redan äter.