Jag har vissa Add drag. Är Lugn.
Antingen så struntar jag fullständigt i något ("allt") och ibland sätter det igång.
Egentligen har jag knappt vattnat en enda inomhusplanta hemma någonsin, men sedan en dag så fick jag några plantor. Till dom bytte jag jord och det var ingen vanlig jord.. utan jag gjorde en egen blandning med kokad sandlådesand och smågrus som jag blandade med blomjord för att få den perfekta jorden som plantorna tycker om). Bär ut plantorna i solen på sommaren och flyttar runt dom till olika fönster med ljus när det är vinter, varje dag. Intresset för plantorna var tidsbegränsat. (2 år). Sedan tappade jag intresset eftersom dom dog och nu har jag inte några plantor (kaktussar) kvar men jag gillar fortfarande kaktuss.
Brukar egentligen inte umgås med andra och är nog både social och osocial.
Oftast brukar jag bara prata lite kort med "alla" de tycker nog att jag är halv-skum eller något liknande. Om jag istället ska umgås med någon så brukar jag oftast följa med eller göra det som den andra gör. Ganska roligt.
O vad gör man när man umgås?
Vet inte, åka runt, gå runt, dricka en varm dryck
Har läst i en bok om att när ett projekt är slutfört så stängs dörren och man blir lugnare. Annars är den "alltid" öppen.
Citat:
Ursprungligen postat av Paroxyzm, Första sidan sedan svara jag ja nej.
# Är ofta ouppmärksam på detaljer eller gör slarvfel i skolarbetet, yrkeslivet eller andra aktiviteter. Nej
# Har ofta svårt att bibehålla uppmärksamheten inför uppgifter eller lekar. Nej
# Verkar ofta inte lyssna på direkt tilltal. Ja
# Följer ofta inte givna instruktioner och misslyckas med att genomföra skolarbete, hemsysslor eller arbetsuppgifter (beror inte på trots eller på att personen inte förstår instruktionerna) Nja, Följer inte instruktioner och misslyckas inte
# Har ofta svårt att organisera sina uppgifter och aktiviteter. Ja, mycket
# Undviker ofta, ogillar eller är ovillig att utföra uppgifter som kräver mental uthållighet ( t ex skolarbete eller läxor) Nej
# Tappar ofta bort saker som är nödvändiga för olika aktiviteter ( t ex leksaker, läxmaterial, pennor, böcker eller verktyg) Tillfälligt, de brukar komma tillbaka)
# Är ofta lättdistraherad av yttre stimuli. Ja
# Är ofta glömsk i det dagliga livet Nej, men kan nog upplevas så.
# Är ofta ouppmärksam på detaljer eller gör slarvfel i skolarbetet, yrkeslivet eller andra aktiviteter. Nej
# Har ofta svårt att bibehålla uppmärksamheten inför uppgifter eller lekar. Nej
# Verkar ofta inte lyssna på direkt tilltal. Ja
# Följer ofta inte givna instruktioner och misslyckas med att genomföra skolarbete, hemsysslor eller arbetsuppgifter (beror inte på trots eller på att personen inte förstår instruktionerna) Nja, Följer inte instruktioner och misslyckas inte
# Har ofta svårt att organisera sina uppgifter och aktiviteter. Ja, mycket
# Undviker ofta, ogillar eller är ovillig att utföra uppgifter som kräver mental uthållighet ( t ex skolarbete eller läxor) Nej
# Tappar ofta bort saker som är nödvändiga för olika aktiviteter ( t ex leksaker, läxmaterial, pennor, böcker eller verktyg) Tillfälligt, de brukar komma tillbaka)
# Är ofta lättdistraherad av yttre stimuli. Ja
# Är ofta glömsk i det dagliga livet Nej, men kan nog upplevas så.
Citat:
DjungelGe0rge
Till och med JULSTJÄRNOR!!!
Till och med JULSTJÄRNOR!!!
Antingen så struntar jag fullständigt i något ("allt") och ibland sätter det igång.
Egentligen har jag knappt vattnat en enda inomhusplanta hemma någonsin, men sedan en dag så fick jag några plantor. Till dom bytte jag jord och det var ingen vanlig jord.. utan jag gjorde en egen blandning med kokad sandlådesand och smågrus som jag blandade med blomjord för att få den perfekta jorden som plantorna tycker om). Bär ut plantorna i solen på sommaren och flyttar runt dom till olika fönster med ljus när det är vinter, varje dag. Intresset för plantorna var tidsbegränsat. (2 år). Sedan tappade jag intresset eftersom dom dog och nu har jag inte några plantor (kaktussar) kvar men jag gillar fortfarande kaktuss.
Citat:
DjungelGe0rge
Men hur är det för er? O vad gör man när man umgås? Jag får prestationsångest när jag är med folk jag inte känner bra så blir helt tom i huvudet. Det är ett jätte stort problem för mig!
Men hur är det för er? O vad gör man när man umgås? Jag får prestationsångest när jag är med folk jag inte känner bra så blir helt tom i huvudet. Det är ett jätte stort problem för mig!
Brukar egentligen inte umgås med andra och är nog både social och osocial.
Oftast brukar jag bara prata lite kort med "alla" de tycker nog att jag är halv-skum eller något liknande. Om jag istället ska umgås med någon så brukar jag oftast följa med eller göra det som den andra gör. Ganska roligt.
O vad gör man när man umgås?
Vet inte, åka runt, gå runt, dricka en varm dryck

Har läst i en bok om att när ett projekt är slutfört så stängs dörren och man blir lugnare. Annars är den "alltid" öppen.
Senast redigerad av Begntt 2014-10-08 kl. 17:39.
Senast redigerad av Begntt 2014-10-08 kl. 17:39.

jag försöker träna mig själv att tänka STOP! kontrollera mig själv varje gång jag gör momentet kolla facit! men det går inte, jag bara trillar tid i samma rävsax om och om igen ifall jag blivit stimulerad av något däremellan.
Men samma problem med julgransstjärnor också
så var Edward döende i spanska sjukan c: (JA, jag gillade twilight men det var ju typ länge sen o alla tjejer gjorde det dåå
piiinsamt o man lärde sig ju tydligen Nånting
och nu gäller det bara att få ut den ur datorn och upp på en tavla i rätt skala, så att exempelvis en millimeter motsvarar en meter eller tio meter på kartan. Det blir lite krångel men det borde funka om man får tag på skrivare och måttband. Sedan skickar in det till Gallerix för utskrivning på en kanvas-tavla.
Ställde lite vanliga frågor om livssituationen men inget snabbtest för sjukdomen i sig. Slutade med att hon ville skicka mig till någon som kunde "stödja" mig i vardagen