2014-10-08, 17:32
Medlem
Begntts avatar
Jag har vissa Add drag. Är Lugn.
Citat:
Ursprungligen postat av Paroxyzm, Första sidan sedan svara jag ja nej.

# Är ofta ouppmärksam på detaljer eller gör slarvfel i skolarbetet, yrkeslivet eller andra aktiviteter. Nej
# Har ofta svårt att bibehålla uppmärksamheten inför uppgifter eller lekar. Nej
# Verkar ofta inte lyssna på direkt tilltal. Ja
# Följer ofta inte givna instruktioner och misslyckas med att genomföra skolarbete, hemsysslor eller arbetsuppgifter (beror inte på trots eller på att personen inte förstår instruktionerna) Nja, Följer inte instruktioner och misslyckas inte
# Har ofta svårt att organisera sina uppgifter och aktiviteter. Ja, mycket
# Undviker ofta, ogillar eller är ovillig att utföra uppgifter som kräver mental uthållighet ( t ex skolarbete eller läxor) Nej
# Tappar ofta bort saker som är nödvändiga för olika aktiviteter ( t ex leksaker, läxmaterial, pennor, böcker eller verktyg) Tillfälligt, de brukar komma tillbaka)
# Är ofta lättdistraherad av yttre stimuli. Ja
# Är ofta glömsk i det dagliga livet Nej, men kan nog upplevas så.

Citat:
DjungelGe0rge
Till och med JULSTJÄRNOR!!!

Antingen så struntar jag fullständigt i något ("allt") och ibland sätter det igång.
Egentligen har jag knappt vattnat en enda inomhusplanta hemma någonsin, men sedan en dag så fick jag några plantor. Till dom bytte jag jord och det var ingen vanlig jord.. utan jag gjorde en egen blandning med kokad sandlådesand och smågrus som jag blandade med blomjord för att få den perfekta jorden som plantorna tycker om). Bär ut plantorna i solen på sommaren och flyttar runt dom till olika fönster med ljus när det är vinter, varje dag. Intresset för plantorna var tidsbegränsat. (2 år). Sedan tappade jag intresset eftersom dom dog och nu har jag inte några plantor (kaktussar) kvar men jag gillar fortfarande kaktuss.

Citat:
DjungelGe0rge
Men hur är det för er? O vad gör man när man umgås? Jag får prestationsångest när jag är med folk jag inte känner bra så blir helt tom i huvudet. Det är ett jätte stort problem för mig!

Brukar egentligen inte umgås med andra och är nog både social och osocial.
Oftast brukar jag bara prata lite kort med "alla" de tycker nog att jag är halv-skum eller något liknande. Om jag istället ska umgås med någon så brukar jag oftast följa med eller göra det som den andra gör. Ganska roligt.

O vad gör man när man umgås?
Vet inte, åka runt, gå runt, dricka en varm dryck

Har läst i en bok om att när ett projekt är slutfört så stängs dörren och man blir lugnare. Annars är den "alltid" öppen.
Senast redigerad av Begntt 2014-10-08 kl. 17:39.
Citera
2014-10-08, 20:58
Medlem
Absenors avatar
Ska på min remiss nu på onsdag och kolla om jag har add så har en fråga.

kommer de ta drogtest? Har ni gjort det ni som har gått på remiss?
Citera
2014-10-09, 15:11
Medlem
Begntts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Absenor
Ska på min remiss nu på onsdag och kolla om jag har add så har en fråga.

kommer de ta drogtest? Har ni gjort det ni som har gått på remiss?

Troligtvis inte till remiss, men helt säker kan du inte vara och du kan paja deras eventuella test genom att dricka cirka 3L vatten innan så att testet blir utspätt. Blir det inget test får du springa till Toan flera gånger under remissen.
------------

Hade bråttom igår så jag fortsätter lite.
Citat:
Julstjärnor!!!

Förlåt om jag lollade, det lät roligt.

Känner igen mig i problemet men då med julgran. Först måste man välja sort, plast eller riktig. Sedan ska man få tag i dom odlade som det finns olika sorter av eller riktigt, riktiga och "stulna" nersågade julgranar...
Jag har inget att säga till om angående Julstjärnor hemma, men skulle nog försöka välja en fin med högkvalité i gammal stil eller något helt oväntat som rosa eller svart julstjärna. Risk att det inte skulle bli någon Julstjärna.
Citat:
Fullgöra (ord? hjärnsläpp) saker...
Slutföra?
Brukade spela spel förut och då valde jag stor bana, ganska lätt och sedan spelade jag och "vann". Då kommer alternativet: vill du fortsätta? Ja vilket försätter mig i situationen att jag måste ta bort alla fiender och kontrollera 100% av kartan för att "vinna". Detta tar kanske 10 gånger längre tid än den första vinsten och är "omöjligt" på grund av att jag inte har tid och slutar efter mycket spelande, lite besviken, lite förlust och har inte avslutat det.
Det händer ganska ofta för mig.

Kanske är liknande för dig och man kan kanske inte jämföra att lära sig Ryska med ett spel.
Men det måste bli väldigt bra annars "duger" det inte. Det vill säga du måste kunna prata, lyssna och förstå, läsa och skriva språket för att anse att det är avslutat. Men egentligen så har du ju redan "vunnit" när du kan så pass mycket som du kan, anser jag. SPATTSIBA! (?)
Senast redigerad av Begntt 2014-10-09 kl. 16:05.
Citera
2014-10-10, 00:07
Medlem
Absenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Begntt
Troligtvis inte till remiss, men helt säker kan du inte vara och du kan paja deras eventuella test genom att dricka cirka 3L vatten innan så att testet blir utspätt. Blir det inget test får du springa till Toan flera gånger under remissen.
------------

Hur långt innan kan man dricka 3l? Kan man typ dricka 3 timmar innan liksom?

Men tror det löser sig, rökte på senast igår och har remiss om en vecka, hinner ju bli clean
Citera
2014-10-11, 07:38
Medlem
Begntts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Absenor
Hur långt innan kan man dricka 3l? Kan man typ dricka 3 timmar innan liksom?

Men tror det löser sig, rökte på senast igår och har remiss om en vecka, hinner ju bli clean

En vecka, finns väl risk att du inte är clean då.

Nja 3-timmar är nog för tidigt, det bör räcka med 1 timme före. Grejen är den att när man druckit en massa vatten så blir pisset att se ut som vatten istället för gult och det är vatten piss som du vill lämna ifrån dig om du vill förstöra provet. Det kan ju också vara bra att ha pissat minst en gång före provet så att du får bort det gamla om det är risk för att vara orent.

Jag gjorde så en gång för att jävlas, fick reda på att jag skulle göra ett prov "genast" och åkte dit och började dricka vatten, mellan 2-3L. Som tur var, var det flera som skulle göra provet och jag lät dom gå före mig så att jag kunde fortsätta dricka och gå på toa. Lämnade sedan ett prov som inte hade något gult alls i sig och någon vecka senare fick jag åka tillbaka och lämna ett nytt prov eftersom det första var "oläsligt" de kunde inte se något av det.

Blir lite förbannad när man tvingas göra drogprover exempelvis i skolan eller på arbetet och det var därför jag gjorde så.

Även fast man blir extra misstänkt så är det ibland värt att motarbeta förtryckande strukturer och system.
Senast redigerad av Begntt 2014-10-11 kl. 08:01.
Citera
2014-10-12, 12:22
Medlem
Admiral Krags avatar
Citat:
Ja, jag vet inte om det är speciellt för AS, men det pratas om det där och därmed mitt tillfälliga intresse av bild tänkande och hur det funkar. Jag anser också att jag inte tar saker bokstavligt, däremot så kan små bilderna nog ställa till det ibland.
Jag tycker det är svårt att avgöra om jag ser i bilder eller om jag är ordagrann
Jag tar det inte ordagrant ifall jag inte kan uppfatta en möjlig logiskt koppling till något annat.

Du ska få en kul mening här som äro min senaste logiska? blunder, som jag i vanlig ordning avslöjar själv efter ett tag, kort sagt jag är en förhastad människa samtidigt som jag paradoxalt tror mig vara en eftertänksam människa?

Citat:
Köp ny smyckesnöre av metall och trä om allt.

av metall och trä, aha två material!, medans personen avsåg att trä om metallen,
i stunden är jag så övertygad om att det finns bara min verklighet, och att orden "om allt" inte passar in det kopplar sent!. trots att jag är såpass språkligt begåvad att jag
ser alternativet, problemet var att min träskalle läser in omständigheter före och ger vissa associationer förkörsrätt

Omständigheten var att vi talar nämligen om en webbshop som sålde smyckesdelar och delade in produkterna i kategorier efter material

Gummi
Koppar
Lin
Siden
Skinn
osv

därav kopplade jag in att trä var som i materialet trä, och när jag inte hittar trä! då varskor jag uppgiftslämnaren att jag inte hittar det, och frågar om denne kan vägleda mig eftersom jag vet att
min visuella observationsförmåga har brister och gör slarvfel för jag har så bråttom och vill göra massor med saker samtidigt. Sedan när jag är mitt uppe i att engagera folk på fel premisser då brukar svaret komma till mig hur jag missförstått instruktionen..

Känner man sig smart då?

Citat:
Borde inte ha med smarthet att göra exempelvis borde ju djur tänka i bilder eftersom de inte har något språk och de är oftast inte smarta. Sedan kan det kanske framställas att det har med smarthet att göra.
Kanske det, men vi hade en lärare på skolan som sade sig vara utbildad beteendevetare som stundom kom med påståenden om mina klasskompisar "visst är det så att du tänker i bilder" sa han till introverta, knepiga och troligtvis rätt smarta personer"

Jag tycker din beskrivning av vad du ser är jobbig att läsa, så jag vill fråga om man kan sammanfatta det utifrån mitt språk?, den här bilden som du ser hur stort synfält upptar den, blir allt annat grumligt, sitter du på håll och tittar på TV eller trycker du näsan mot TV skärmen

När du hör ordet "reallöneökningen" hör du ordet eller hör du bilden?

Citat:
Ursprungligen postat av DjungelGe0rge
Jag är exakt sån. O ska ha allt på Papper, hatar att ha på datorn eller att instruktionerna står på tavlan
Årtal fungerar bra för mig, jag "känner" årtalet. Dock inte i skoluppgifter som när kungar är födda o döda osv. Men känner vilket år en skiva kom, eller en bok/film kom ut. Kan inte förklara det riktigt. :S konstigt iaf.
Jo man känner, men då känner man väl på ett stråk inom ett decennium, är det början, mitten, eller slutet, baserat på vad vi vet om eran i övrigt, men exakta åratal där det bara handlar om minnet hur blir det då?.

Kanske gör du som du säger, att du använder en medveten strategi att associera ett åratal när Kung Klux avled med annat som hände det året, men när du ännu inte lärt tillräckligt om vissa år, då måste man ju vänta vidare bildning kanske?, såvida man inte har ett sifferminne.

Jag kommer också ihåg namn på skivor, speciellt allt som jag äger och har känslomässig relation till memoreras sådana detaljer. För mig känns det som att det handlar om att jag bara lär mig sådant jag är undermedvetet intresserad av...kanske?

Jag måste repetera, nöta och nöta innan nått fastnar
(eller så har jag för höga förväntningar på hur det kan vara)

Ovanpå detta jag expert på att bli förvirrad och sammanblanda fakta också, i hälften av fallen ämnar jag säga en sak, samtidigt som jag säger en annan, jag kan inte skilja på orden "division" och subtraktion "p.g.a." av avsaknad av detaljfokus, detta kan avspegla sig på i stort sätt alla andra områden också when i least exppect it.

Jag kan inte läsa facit i matteboken utan att läsa på fel rad och fel tal, detta märker jag efter att jag tillkallat överläraren oftast jag försöker träna mig själv att tänka STOP! kontrollera mig själv varje gång jag gör momentet kolla facit! men det går inte, jag bara trillar tid i samma rävsax om och om igen ifall jag blivit stimulerad av något däremellan.

Känner man sig smart då? och självfallet avspeglar sig sådana här missar på ett begåvningstest kan jag tänka mig, och det sägs att ADD'are ofta presterar bra på begåvningstest trots era problem, så ni har onekligen inte mina svårigheter dock, alltså kanske jag inte har ADD?.

Synonymen att vara en skarp person, rent ordagrant tycker jag att det borde passa in för någon som är min motsats, för det är ju tillfällig oskärpa och dåligt minne som ligger bakom mina nedsättningar.

Ändå får jag jag omdömen "det är definitivt inget fel på ditt intellekt" av den där beteendevetaren som babblade om folks bildminnen. Då är frågan kan man ha skarpt intellekt och samtidigt vara oskärpt, det går emot varandra.
Senast redigerad av Admiral Krag 2014-10-12 kl. 12:53.
Citera
2014-10-13, 13:58
Medlem
Citat:
------------

Hade bråttom igår så jag fortsätter lite.

Förlåt om jag lollade, det lät roligt.

Känner igen mig i problemet men då med julgran. Först måste man välja sort, plast eller riktig. Sedan ska man få tag i dom odlade som det finns olika sorter av eller riktigt, riktiga och "stulna" nersågade julgranar...
Jag har inget att säga till om angående Julstjärnor hemma, men skulle nog försöka välja en fin med högkvalité i gammal stil eller något helt oväntat som rosa eller svart julstjärna. Risk att det inte skulle bli någon Julstjärna.
Slutföra?
Brukade spela spel förut och då valde jag stor bana, ganska lätt och sedan spelade jag och "vann". Då kommer alternativet: vill du fortsätta? Ja vilket försätter mig i situationen att jag måste ta bort alla fiender och kontrollera 100% av kartan för att "vinna". Detta tar kanske 10 gånger längre tid än den första vinsten och är "omöjligt" på grund av att jag inte har tid och slutar efter mycket spelande, lite besviken, lite förlust och har inte avslutat det.
Det händer ganska ofta för mig.

Kanske är liknande för dig och man kan kanske inte jämföra att lära sig Ryska med ett spel.
Men det måste bli väldigt bra annars "duger" det inte. Det vill säga du måste kunna prata, lyssna och förstå, läsa och skriva språket för att anse att det är avslutat. Men egentligen så har du ju redan "vunnit" när du kan så pass mycket som du kan, anser jag. SPATTSIBA! (?)

Haha, jo tänkte julstjärnor i fönstret Men samma problem med julgransstjärnor också
I år ska jag faktiskt (tror jag) köpa plastgran, men får se när det närmar sig ... ;O

Haha spattsiba c: såg fint ut med svenska bokstäver, har inte skrivit det så för det blir så fel x) Våra C är deras S, vårat B är V, lilla M är T och P är R
Tack! får försöka tänka på det så ist så kanske jag slipper stressen över att jag "egentligen" borde plugga.

Citat:
Jo man känner, men då känner man väl på ett stråk inom ett decennium, är det början, mitten, eller slutet, baserat på vad vi vet om eran i övrigt, men exakta åratal där det bara handlar om minnet hur blir det då?.

Kanske gör du som du säger, att du använder en medveten strategi att associera ett åratal när Kung Klux avled med annat som hände det året, men när du ännu inte lärt tillräckligt om vissa år, då måste man ju vänta vidare bildning kanske?, såvida man inte har ett sifferminne.

Jag kommer också ihåg namn på skivor, speciellt allt som jag äger och har känslomässig relation till memoreras sådana detaljer. För mig känns det som att det handlar om att jag bara lär mig sådant jag är undermedvetet intresserad av...kanske?

Jag måste repetera, nöta och nöta innan nått fastnar
(eller så har jag för höga förväntningar på hur det kan vara)

......

Ändå får jag jag omdömen "det är definitivt inget fel på ditt intellekt" av den där beteendevetaren som babblade om folks bildminnen. Då är frågan kan man ha skarpt intellekt och samtidigt vara oskärpt, det går emot varandra

Hm, jag vet inte. Kan inga historiska årtal alls, men om ngn frågar när en film kom ut så brukar jag veta om det är typ 09-10 eller -97-98. Vet inte riktigt hur jag ska förklara.
Men ja, det stämmer nog med att det fungerar om man har associationer, vet faktiskt att det var 1918 som spankasjukan pågick, anledningen är ju dock ... Pinsamt... för att i Twilight så var Edward döende i spanska sjukan c: (JA, jag gillade twilight men det var ju typ länge sen o alla tjejer gjorde det dåå piiinsamt o man lärde sig ju tydligen Nånting heh )
Citera
2014-10-17, 13:02
Medlem
Begntts avatar
Citat:
Admiral Krag
jag tar det inte ordagrant ifall jag inte kan uppfatta en möjlig logiskt koppling till något annat.
Jag tycker din beskrivning av vad du ser är jobbig att läsa, så jag vill fråga om man kan sammanfatta det utifrån mitt språk?, den här bilden som du ser hur stort synfält upptar den, blir allt annat grumligt, sitter du på håll och tittar på TV eller trycker du näsan mot TV skärmen.
Tar nog egentligen upp ”allt” i synfältet just då och det går snabbt.

Man skulle nog kunna sammanfatta det ungefär såhär genom att beskriva en händelse på två sätt.

”Vanlig detaljerad beskrivning” (?)
På Brogatan brukar det åka en gammal Massey Ferguson traktor.

”Min beskrivning”
Där brukar det åka en gammal röd sak med stora gummihjul.

Den första är en vanliga ordbaserad beskrivning som är detaljerad och ger en bra och korrekt beskrivning av vad som händer var, för andra.
Min beskrivning är mer visuell och säger inte så mycket för jag "visar" egna bilder som de andra inte ser (eftersom de är i mitt huvud) och min beskrivning blir dålig och låter fånigt, de andra kan lätt säga: Det är ju en traktor! pucko".
Ungefär.

"Reallöneökningen"
Det är en abstraktion och de ger oftast ingen bild.

Citat:
DjungelGe0rge
Jag gör inte heller klart någonting.. Har massa ideér men blir inte av att göra klart.. Började lära mig ryska förra året när jag var arbetslös en period, målet var att kunna prata och förstå det men nu har jag inte orkat bry mig längre,
köpa plastgran

Att köpa en plastgran är bra, man kan spara den och använda den i många år. Jag har en gammal bort stoppad i något förråd, tror den håller än.
Men har alltid velat smita iväg ut i skogen och ta en gran där men kommer nog inte göra det i år heller.

Jag startade också ett ”projekt” när jag blev arbetslös. Jag fick inspiration av en bok och stoppade in den i en kort ”fantasy” berättelse som jag ofta ligger och tragglar när jag ska försöka sova.

Detta projektet handlar om att rita en plan och att få strecken exakt rätt i förhållande till varandra. Sammanlagt har det blivit över 5 miljoner prickar (5 760000). Med riktig skala, där varje prick motsvarar 10*10 meter, vidare så har jag ritat in en kompassros med 24 riktningar, några ”slott” några torg och parker och så vidare. Ett stort minus är att det ser väldigt stelt ut. Ett stort plus är att det är ”exakt” och stort.
Hur som, den är klar och nu gäller det bara att AVSLUTA det. Vilket är väldigt svårt, i ett år var det enda USB-minnet som ritningen satt på förstört! Men jag hittade på en till fil i datorn förra veckan och nu gäller det bara att få ut den ur datorn och upp på en tavla i rätt skala, så att exempelvis en millimeter motsvarar en meter eller tio meter på kartan. Det blir lite krångel men det borde funka om man får tag på skrivare och måttband. Sedan skickar in det till Gallerix för utskrivning på en kanvas-tavla.
Lite ”stolt” är man ju men det handlar mest om att få ett ordentligt avslut tror jag, stänga dörren så att jag blir av med det.

Tycker att du har gjort klart ryskan eftersom du ju kan prata och förstå det, däremot så går inte språk att egentligen AVSLUTA eftersom det hela tiden fortsätter och det finns mer att lära sig. Det jag i så fall menar är precis som du skriver ”slippa stressen över att jag "egentligen" borde plugga.” och sedan kan du göra något ryskt när/om du känner lust för det.

Citat:
Jag vet inte, har alltid gillat Ryssland av någon anledning o det är ett udda språk som inte så många kan ..
Ryssland är överlag ganska intressant och jag har haft en liten ”rysk period” men det var inget om själva språket
utan mer om politik, geografi och lite arbetsläger. De ryska gummorna är roliga, de som man har en stor och i den ligger en till, som det ligger en till i, som det ligger en till i….. Har du någon sådan, är du även intresserad av "rysk kultur" eller enbart språket?

Citat:
Om, skivor, siffer minne och årtal.
Har mycket dåligt sifferminne och en del siffror hoppar. Är även ganska dålig att komma ihåg årtal, det blir ”ungefärliga” årtal. Min historia lärare sade att man inte behöver komma ihåg årtal!!

Men jag tycker att det spelar mycket stor roll när något händer i historia och när det händer så händer det inom ett eller ett antal årtal, därför är det viktigt att veta åtminstone ungefärliga årtal.

Även ”detaljminnet” på skivor och filmer är dåligt om det handlar om namn eller årtal, däremot så är minnet väldigt bra när det gäller att komma ihåg enstaka bilder eller liknande från dom. Det samma gäller nog människor också, är ganska usel på namn eftersom de är mer ”bild” än namn.

Har sett några Twilight filmer, det handlar om Vampyrer och Varulvar.
Senast redigerad av Begntt 2014-10-17 kl. 13:52.
Citera
2014-10-18, 14:59
Medlem
Begntts avatar
:-)(-:

Georg
Krag
och de andra
Jag tror jag hittat det.
Jag är ungefär som den här skägg-gubben och därmed är det på plats att be om ursäkt för alla eventuella problem jag ställt till med och försöka bli normal.
Så lycka till med granar, trä om trä, olika länder, språk, mediciner och allt möjligt.
Senast redigerad av Begntt 2014-10-18 kl. 15:22. Anledning: Avstägning påbörjad
Citera
2014-10-19, 22:02
Medlem
Citat:
Att köpa en plastgran är bra, man kan spara den och använda den i många år. Jag har en gammal bort stoppad i något förråd, tror den håller än.
Men har alltid velat smita iväg ut i skogen och ta en gran där men kommer nog inte göra det i år heller.

Jo! smit iväg till skogen! det gjorde jag förra året för var tvungen att ha en väldigt liten gran eftersom jag bodde i en etta, men julgran Ska man ha på jul så dä så! O det känns mer äkta när man hämtat den själv, och så håller den sig längre eftersom den inte stått ute vid affären i veckor.

Citat:
Jag startade också ett ”projekt” när jag blev arbetslös. Jag fick inspiration av en bok och stoppade in den i en kort ”fantasy” berättelse som jag ofta ligger och tragglar när jag ska försöka sova.

Detta projektet handlar om att rita en plan och att få strecken exakt rätt i förhållande till varandra. Sammanlagt har det blivit över 5 miljoner prickar (5 760000). Med riktig skala, där varje prick motsvarar 10*10 meter, vidare så har jag ritat in en kompassros med 24 riktningar, några ”slott” några torg och parker och så vidare. Ett stort minus är att det ser väldigt stelt ut. Ett stort plus är att det är ”exakt” och stort.
Hur som, den är klar och nu gäller det bara att AVSLUTA det. Vilket är väldigt svårt, i ett år var det enda USB-minnet som ritningen satt på förstört! Men jag hittade på en till fil i datorn förra veckan och nu gäller det bara att få ut den ur datorn och upp på en tavla i rätt skala, så att exempelvis en millimeter motsvarar en meter eller tio meter på kartan. Det blir lite krångel men det borde funka om man får tag på skrivare och måttband. Sedan skickar in det till Gallerix för utskrivning på en kanvas-tavla.
Lite ”stolt” är man ju men det handlar mest om att få ett ordentligt avslut tror jag, stänga dörren så att jag blir av med det.

Tycker att du har gjort klart ryskan eftersom du ju kan prata och förstå det...
utan mer om politik, geografi och lite arbetsläger. De ryska gummorna är roliga, de som man har en stor och i den ligger en till, som det ligger en till i, som det ligger en till i….. Har du någon sådan, är du även intresserad av "rysk kultur" eller enbart språket?

Oj :O Sånt där pill skulle jag aldrig klara av! Va duktig du är!
jag började skriva på en bok förra året, ungdom typ fantasy, o den har verkligen potential men kom till ett tråkigt ställe o orkar inte ta mig därifrån så har inte skrivit på den sen i januari :/ Men den vill jag verkligen få klar.

Nja, jag kan inte prata det o inte förstå så mycket liksom. Mest att läsa som jag kan.. Men måste ta tag i det där, jag vill verkligen!
Ryska revolutionen är intressant, jag läser en bok (elr började läsa den, har inte haft lust att läsa på ett tag) som är skriven av kejsarinnans hovdam, så man får se hur livet var innanför slottet liksom, på den sidan revolutionen.
Ngn sån gumma har jag inte, men jag älskar de ryska äggen! De känns speciella, o hemma på ngt sätt (kanske var ryss i mitt förra liv )

[quote]Har mycket dåligt sifferminne och en del siffror hoppar...
Även ”detaljminnet” på skivor och filmer är dåligt om det handlar om namn eller årtal, däremot så är minnet väldigt bra när det gäller att komma ihåg enstaka bilder eller liknande från dom. Det samma gäller nog människor också, är ganska usel på namn eftersom de är mer ”bild” än namn.
[quote]

Jag vänder på siffrorna ibland, så 52 blir 25, det var jobbigt i skolan -_- O fattar inte hur folk kan komma ihåg en massa siffror i huvudet!
Tycker också att man bör ha någon sånär koll på årtal när saker skett, även om det är typ omöjligt ibland.

Namn är jag värdelös på.. Kan ha sett en hel film elr tvserie utan att veta vad ngn heter. Samma sak med personer jag träffar, har ingen aning om vad de heter o har dessutom svårt att känna igen folk så blir helt blankt för mig.
Men jag kommer alltid ihåg filmer/serier o kan återberätta typ allt. Dock har jag ju svårt för att berätta saker så ja..
O tappar ord ofta, så skulle nog också beskriva en trakor som stor o röd, o lägga till bondgårdsgrej på det
" På brogatan åker det en sån där stor röd bondgårdsgrej"

Citat:
Där brukar det åka en gammal röd sak med stora gummihjul.

Hur reagerar ni på ljud? Jag hatar(!) ljud, måste ha det knäpptyst när jag ska sova.... Vilket är omöjligt i den här lägenheten! Extremt lyhört. Usch!
O pipljud, lampor o tvn, folk som andas o tuggar. Blir helt galen, det är bland det värsta som finns!
Citera
2014-10-21, 18:13
Medlem
Varför är vissa läkare så inkompetenta. Gick för ett tag sedan till en läkare för att prata om eventuella ADD problem. Så fort jag tar upp ämnet så ser jag direkt att hon tar en negativt kroppsställning och avfärdar det jag säger. Hon verkade inte tro att jag hade ADD eller ADHD dock så sa hon lite då och då att hon inte hade i princip någon kolla alls på vad det var för sjukdom Ställde lite vanliga frågor om livssituationen men inget snabbtest för sjukdomen i sig. Slutade med att hon ville skicka mig till någon som kunde "stödja" mig i vardagen som om folk inte redan försökt, samt skicka med ett självtest(som tydligen inte gick att fylla i där) som såvitt jag vet fortfarande ligger hemma hos päronen och samlar damm Både min far och min morfar har haft liknande problem. Och ja jag är helt hundra på att jag har denna sjukdom, om inte någon allvarligare.

Förresten var hon invandrare(iran) så hon kanske inte förstod mig.

Edit: dock så går det bra nu men lite självmedicinering av amfetamin billigare än det korrupta läkemedelsföretagens tjack.
Senast redigerad av imfrondly 2014-10-21 kl. 18:16.
Citera
2014-10-21, 18:50
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imfrondly
Varför är vissa läkare så inkompetenta. Gick för ett tag sedan till en läkare för att prata om eventuella ADD problem. Så fort jag tar upp ämnet så ser jag direkt att hon tar en negativt kroppsställning och avfärdar det jag säger. Hon verkade inte tro att jag hade ADD eller ADHD dock så sa hon lite då och då att hon inte hade i princip någon kolla alls på vad det var för sjukdom Ställde lite vanliga frågor om livssituationen men inget snabbtest för sjukdomen i sig. Slutade med att hon ville skicka mig till någon som kunde "stödja" mig i vardagen som om folk inte redan försökt, samt skicka med ett självtest(som tydligen inte gick att fylla i där) som såvitt jag vet fortfarande ligger hemma hos päronen och samlar damm Både min far och min morfar har haft liknande problem. Och ja jag är helt hundra på att jag har denna sjukdom, om inte någon allvarligare.

Förresten var hon invandrare(iran) så hon kanske inte förstod mig.

Edit: dock så går det bra nu men lite självmedicinering av amfetamin billigare än det korrupta läkemedelsföretagens tjack.

AD(H)D är ingen sjukdom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in