Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Man är inte låtsas-italienare för att man fattar tycke för det landets fotboll och kultur. Det är snarare bra att man kan se utanför Sveriges gränser för att skapa sig lite extra glädje i livet.
Jag kan stå rakryggad bakom det jag skrivit om Roma och årets Serie A. Roma är ett solklart topp-10 i Europa, medan Serie A har växt de senaste åren. Att vissa vill ha lite extra koll på koefficienten och nämna den fina italienska starten (bortsett Napolis plattfall) är ju inte heller särskilt anmärkningsvärt.
Och visst kan folk tycka att Serie A är skit. That´s fine. Däremot blir det skevt att lägga den värderingen i bruset av en absurd halvlek och där så mycket avspeglas.
Man ser liksom inte i närheten av samma moraliska förfall gällande PL:s svaghet efter att deras ligamästare har börjat ännu sämre... Det finns således många små ynkryggar utan särskilt begåvat tänkande.
nja, nu menade jag inte precis random medlemmar som håller på italienska lag som låtsas-italienare, utan flashbacks egna hussfelts.
nej, som sagt är det väl lika seriöst att såga serie A för hela året baserat på en halvlek, precis som det var att läsa det samma från andra sidan efter första omgången. det är väl därför folk nu väljer att ge igen lite, hur lite sanning och tanke det än ligger i det. if you cant stand the heat get out of the kitchen osv