Citat:
Ursprungligen postat av
M.S
haha, men kom igen nu... tror jag på minst fem ställen läste diverse låtsasitalienare (och då läser jag inte ens calciotråden där jag gissar det nämndes ett antal gånger också) försökte hävda sig efter en enda omgång i CL över hur italien inte förlorat (även fast napoli förlorade playoffen...) och radade upp hur kassa england varit. detta alltså efter EN omgång, klart det är extra skönt att nämna detta när det börjar gå som vanligt för de italienska lagen

Man är inte låtsas-italienare för att man fattar tycke för det landets fotboll och kultur. Det är snarare bra att man kan se utanför Sveriges gränser för att skapa sig lite extra glädje i livet.
Jag kan stå rakryggad bakom det jag skrivit om Roma och årets Serie A. Roma är ett solklart topp-10 i Europa, medan Serie A har växt de senaste åren. Att vissa vill ha lite extra koll på koefficienten och nämna den fina italienska starten (bortsett Napolis plattfall) är ju inte heller särskilt anmärkningsvärt.
Och visst kan folk tycka att Serie A är skit. That´s fine. Däremot blir det skevt att lägga den värderingen i bruset av en absurd halvlek och där så mycket av sin tes härleds till dagens match.
Man ser liksom inte i närheten av samma moraliska förfall gällande PL:s svaghet efter att deras ligamästare har börjat ännu sämre... Det finns således många små ynkryggar utan särskilt begåvat tänkande.