2014-10-21, 21:43
Medlem
Kommer bli ett underhållande avsnitt av Calciomania till veckan.

Nää, Bayern ser snuskigt bra ut...och när ska försvarare lära sig att inte ge Robben fritt spelutrymme med sin magiska vänsterfot.
2014-10-21, 21:45
Medlem
Nedo801s avatar
BATE 0 - 6 Shakhtar
AS Roma 0 - 5 Bayern
APOEL0 - 0 PSG (Cavani askass)

Vad fan är det som händer?

Tycker också det är konstigt att ingen här har påpekat hur jävla udda APOEL's klack verkar vara?
Har ni helt missat alla märkliga jävla läten dom har gett ifrån sig under första halvlek?
2014-10-21, 21:46
Medlem
marc0p0l0s avatar
Skönt att höra Pep ..peppa.. på tyska i spelartunneln. Auf geht's jungs. Inte för att det behövs i ett sådant här läge. Vad gör man som tränare i en sån här situation? Låter det rulla på? Gör två byten i halvlek för att ge fler spelare lite tid på plan? Tycker allt att Pizzaro och Höjbjerg kan få spela lite.
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedo801
BATE 0 - 6 Shakhtar
AS Roma 0 - 5 Bayern

Tycker också det är konstigt att ingen här har påpekat hur jävla udda APOEL's klack verkar vara?
Har ni helt missat alla märkliga jävla läten dom har gett ifrån sig under första halvlek?

Är det förvånande att Cavani är dålig?
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Inte mer än 60-40 såg jag. 200 mot 140 passar drygt. Men så har ju Roma fått börja med bollen efter varje mål också.

Roma hade bara ett skott på mål, så två liknande chanser kan Neuer inte ha räddat. En bra räddning gjorde han, det håller jag med dig om.

Då har du fel på statsen vid 0-1 eller 0-0 hade Roma en dubbelchans

Först så klistrade han sedan återerövrade Roma bollen och n2 frispela Gervinho och då gjorde han en fantom räddning på ett läge som var likvärdigt Robben 0-1, till hörna. Sedan har även Roma haft ett par hörnor....
2014-10-21, 21:47
Bannlyst
Citat:
BATE 0 - 6 Shakhtar
AS Roma 0 - 5 Bayern

Kulturkrock.. en salig blandning av turkar och greker på Cypern.. när de inte slåss om Famagusta så står de enade!

Nä fy helvete jag vet inte om jag vågar se en andra PSG halvlek. Vet inte vad jag gör om Cavani bommar åter igen!
2014-10-21, 21:48
Medlem
HAZARD17s avatar
Fint försvarsspel av Bate Borisov
Medlem
Dupeas avatar
Citat:

Ingen tittar på den mest ointressanta matchen i kväll.
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
haha, men kom igen nu... tror jag på minst fem ställen läste diverse låtsasitalienare (och då läser jag inte ens calciotråden där jag gissar det nämndes ett antal gånger också) försökte hävda sig efter en enda omgång i CL över hur italien inte förlorat (även fast napoli förlorade playoffen...) och radade upp hur kassa england varit. detta alltså efter EN omgång, klart det är extra skönt att nämna detta när det börjar gå som vanligt för de italienska lagen
He-he-he. Men nog kan man väl ställa högre krav på PL- lag? Senast ett engelskt lag var i final (och vann) gjorde man det med hjälp av den italienske andretränaren...
Medlem
Otroligs avatar
Av bilderna att döma verkar BATE bestämt sig för att totalt skita i försvarsspelet ikväll.
2014-10-21, 21:49
Medlem
Nedo801s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Ingen tittar på den mest ointressanta matchen i kväll.
Jo fast det bör ju folk åtminstone göra nu eftersom de andra matcherna är helt ointressanta sett till hur resultaten har blivit efter första halvlek, bortsett från Schalke och Porto matchen.
2014-10-21, 21:49
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
haha, men kom igen nu... tror jag på minst fem ställen läste diverse låtsasitalienare (och då läser jag inte ens calciotråden där jag gissar det nämndes ett antal gånger också) försökte hävda sig efter en enda omgång i CL över hur italien inte förlorat (även fast napoli förlorade playoffen...) och radade upp hur kassa england varit. detta alltså efter EN omgång, klart det är extra skönt att nämna detta när det börjar gå som vanligt för de italienska lagen

Man är inte låtsas-italienare för att man fattar tycke för det landets fotboll och kultur. Det är snarare bra att man kan se utanför Sveriges gränser för att skapa sig lite extra glädje i livet.

Jag kan stå rakryggad bakom det jag skrivit om Roma och årets Serie A. Roma är ett solklart topp-10 i Europa, medan Serie A har växt de senaste åren. Att vissa vill ha lite extra koll på koefficienten och nämna den fina italienska starten (bortsett Napolis plattfall) är ju inte heller särskilt anmärkningsvärt.

Och visst kan folk tycka att Serie A är skit. That´s fine. Däremot blir det skevt att lägga den värderingen i bruset av en absurd halvlek och där så mycket av sin tes härleds till dagens match.

Man ser liksom inte i närheten av samma moraliska förfall gällande PL:s svaghet efter att deras ligamästare har börjat ännu sämre... Det finns således många små ynkryggar utan särskilt begåvat tänkande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in