Citat:
Ursprungligen postat av
aronman

Ja, dom är helt jävla obetalbara i sitt agerande! Driver ett militärt skarpt läge medialt som om det vore en dokusåpa, totalt tappade bakom all sans och vett... FM skulle skjuta ner en helikopter från aftonbladet, de går ju fiendens ärenden...
Och det jävligaste av allt, dom är verkligen så korkade, att dom inte fattar vad dom gör... Om jag också ska komma med konspirationer. Så kan det ligga till på så sätt, att svenska myndigheter kollar hur svensk media fungerar i skarpt läge! Att detta mycket riktigt inte handlar om ubåtsjakt, utan att det är svensk media som ligger under lupp! hm... hoppas man är så smarta, för medias agerande är allt annat än rätt!
Knappast att FM skulle dra igång en operation för att se hur AB-trattarna reagerar.
Kolla på FM, medias och dina egna intressen innan kritik. FM vill ta reda på om ryssen finns lurar i vassen, media vill sälja nyheter och du vill underhållas. FM är vana vid att ta all möjlig skit från media, media är ovana att det händer något sverigemilitärt ö.h.t och blåser således upp allt de kan få tag på.
Som folkmassa kan vi påverka situationen ytterst lite, men individers observationer och bevis kan vara till
stor hjälp här. Varpå FM går ut i tidningar, det hade varit idiotiskt att ej visa sig mottagliga för allmänhetens ögon. Klart att man utnyttjar media och far med osanningar, men vad gör väl det. Som läsare är jag mer medialt underhållen än på länge, både av bra nyheter och skrattretande dåliga nyheter. Jag är glad att
någon sitter ute och guppar i en båt och försöker tolka vad de kan för att informera oss. För oss läsare utan skärgårdsstuga så finns det ingen ubåtsjakt så länge media inte pratar om den.