Citat:
Ursprungligen postat av
Visigotien
Nozinan används nu för tiden mest som sömn tablett...
Går nog lika bra att ta en gummiklubba o slå sig hårt i huvudet med för att slockna... Tog min första dos på 100 mg, ramlade ihop i köket o kunde inte resa mig. Vaknade 14 timmar senare nerkissad, o var som en zombie i några timmar till. Ingen rolig medicin det där...
Nu har jag Theralen 120 mg utskrivet, vilket är ganska mycket, men har märkt att jag sover lika bra på hälften av den dosen. Men jag tar även 7,5 mg Imovane o har gjort så i ca ett år. Behöver inte Imovanen, men annars tar det mycket längre tid (ca 3 timmar) innan jag somnar. Med Imovane så ca 30 minuter.
Iof. äter jag även 4 mg Haldol o 4 mg Iktorivil på kvällen, vilket bidrar lite till sömnen. Men sover rätt bra utan de också. Men jag kan inte vara utan de helt i mer än runt 3 dygn, då blir jag hispig.
Har haft de flesta sömnmedel på den svenska marknaden; Halcion, Propavan, Flunitrazepam, Nitrazepam, Stilnoct, Melatonin, Mirtazapin, Lyrica, m.m. Men tycker den kombon jag har nu är bäst. Kan själv inte avgöra om jag är beroende av Imovanen, iom. att jag även äter Iktorivil o dessa har korstolerans. Men jag tror inte jag är det.