2014-10-20, 21:39
Medlem
Korders avatar
"Hey Charlie, what's cooking?" - bästa repliken på länge, under omständigheterna.

I övrigt ett mycket bra avsnitt. Vill absolut inte se någon spinoff med Luciano & Lansky som några här bubblat om, dock. De två har ju likability som ett par jävla bajskorvar. Våldsamt ointressanta karaktärer.

Citat:
Ursprungligen postat av galensyrsa
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Trist att Mickey Doyle dog, verkade ju precis som om han och Nucky hittat lite vänskap mitt i allt kaos.

Nu återstår ju att se hur Nucky ska lyckas ta livet av Luciano, Lansky och Johnny Torrio. För det är väl det enda som återstår för honom att göra nu. Förväntar mig en killing spree i serieavslutningen.

Ingen?

Lucky Luciano är känd som en (om inte den) av de mäktigaste gangstrarna någonsin i USA, och hela den här serien utspelar sig innan han blev det (även om sista säsongen nosar på början). De andra lever också längre.
Citera
2014-10-20, 22:16
Medlem
Fred Friendlys avatar
Tycker säsong fem varit rätt bra faktiskt, komparativt med fjärde jag tvingade mig igenom. Säsong ett var medioker (MÅSTE NOG SE OM) och först när Jimmy dog och Nucky blev brutalare började jag att uppskatta serien. Först nu jag sympatiserar med Nucky.
Citera
2014-10-20, 22:24
Medlem
Shuyins avatar
Någon annan som tror att Joe Harper kan vara
.
Citera
2014-10-20, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junaz

Nucky Thompson, om än baserad på Johnson, är en påhittad karaktär, vilket ger HBO friheten att ta slut hans historia precis hur dem vill.

Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Vill absolut inte se någon spinoff med Luciano & Lansky som några här bubblat om, dock. De två har ju likability som ett par jävla bajskorvar. Våldsamt ointressanta karaktärer.

Du menar att Nucky är bättre?
Citera
2014-10-20, 23:21
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitman
Du menar att Nucky är bättre?

Ja. Facepalma bäst du vill. Blir inte bättre av att Vincent Piazza och Anatol Yusef har absolut noll att komma med mot Steve Buscemi, heller.
Citera
2014-10-21, 01:41
Medlem
Lanskys avatar
[quote=Banksia|50806517]Hoppas verkligen på en spinoff med Lucky, Meyer och speciellt Bugsy Siegel (murder Inc.)! Hade varit så jävla ballt. Vad jag vet finns det inget inom tv eller film som avhandlat dem?
Synd på Doyle med... Gillade honom. Klädde sig förbannat snyggt! Lite flamboyant, typ..[/

Lepke Buchalter var Murder Inc. Han samarbetade med Lucky och Meyer, men de var aldrig frontfigurer i Murder Inc.
Citera
2014-10-21, 09:40
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitman
Vilken flicka? Gillian eller hon som var the Commodores sex slav?

The Commodores sexslav menar jag. Vad var hela det mötet om? Måste nog se om det..
Citera
2014-10-21, 13:58
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Kinski
The Commodores sexslav menar jag. Vad var hela det mötet om? Måste nog se om det..
Att Commodore är en äcklig pedofil som knullar småflickor mot betalning (flickornas föräldrar/barnhemsansvariga får betalning, men denna flicka hade han fått nog av och det var ung-Nuckys uppgift att lämna tillbaka henne och säga att betalningarna slutar för den som vanligtvis gör det hade fått nog, extremkristen o allt som han var)
Citera
2014-10-22, 00:53
Medlem
SteveAngellos avatar
Fan att det bara är ett avsnitt kvar. Förstår inte hur vissa kan tycka att Luciano & Meyer är ointressanta, tycker att den duon skulle haft mer tid/större fokus i serien
Citera
2014-10-22, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Att Commodore är en äcklig pedofil som knullar småflickor mot betalning (flickornas föräldrar/barnhemsansvariga får betalning, men denna flicka hade han fått nog av och det var ung-Nuckys uppgift att lämna tillbaka henne och säga att betalningarna slutar för den som vanligtvis gör det hade fått nog, extremkristen o allt som han var)

vänta du jag har sett varje avsnitt men verkar missat någe nu. Är den där fula polisen nucky? när jag tänker på det är de ganska lika. men va fan visar dom från förr också? en annan fråga. Den där lilla grabben som höll på att jobba åt de äldre herrarna på huset vid stranden vars lillasyster dog. Var tog han i vägen?? Är dålig på engelska så verkar ha missat massa. tacksam för svar!!
Citera
2014-10-22, 16:26
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Ahh. Ok, vidrigt. Tackar!
Citera
2014-10-22, 16:32
Citat:
Ursprungligen postat av Kurango
vänta du jag har sett varje avsnitt men verkar missat någe nu. Är den där fula polisen nucky? när jag tänker på det är de ganska lika. men va fan visar dom från förr också? en annan fråga. Den där lilla grabben som höll på att jobba åt de äldre herrarna på huset vid stranden vars lillasyster dog. Var tog han i vägen?? Är dålig på engelska så verkar ha missat massa. tacksam för svar!!

Den lilla grabben är Nucky. Den fula polisen är Nucky. Dom visar hur han blev den han är idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in