Citat:
Ursprungligen postat av
theanthropologist
Du har större skäl att vara försiktig än vad jag har, men själv är jag alltid försiktig och har rimliga och säkra rutiner, trots att jag tror på Gud och tror att det alltid är Gud som som avgör.
De flesta vill inte se vad som finns i det fördolda. Men genom en historisk återblick kan man lätt övertyga sig om att mycket hemskheter har hänt. Om man går något eller några tusen år bakåt så fanns slavar (i USA bara för några hundra år sedan) som ägare kunde göra vad de ville med. Tills helt nyligen betraktades kvinnor som mäns egendom. I det fördolda finns allt detta behov av makt kvar. Det kan inte uppvisas öppet längre men det finns kvar och bryter i perioder ut i våldsamheter.
Jag har aldrig varit så intensivt förföljd som du och trådstartaren Alex har beskrivit, utan det har varit i olika perioder och kanske av olika skäl som jag ibland har kunnat ana, om inte annat så i efterhand. Det är otäckt när stalkare fokuserar så på ett offer, särskilt när offret är en kvinna.
Här kommer ett mer eller mindre flummigt svar ... men det är mina tankar och känslor i stunden och jag har inget emot att vara lite flummig ...
Försiktighet är nog bra i en sådan här situation, även att försöka hålla sig till vissa rutiner så att man finner en slags balans mitt i kaoset. Jag har dessvärre varit lite slarvig med mina rutiner på sistone, men har som mål att jobba på en ändring nu när det gäller det. Kanske kan det göra att dessa våldsamheter som du pratar om minskar lite grann, eller åtminstone att det går att hantera dem lättare och inte bli så påverkad eller störd av dem.
Jag tror också på Gud, men ibland blir jag lite fundersam med att använda just ordet "Gud". Jag funderar också på om det finns en slags "demiurge" och om det finns risker ifall man råkar vända sig till fel Gud, omedvetet, om man inte är tillräckligt lyhörd och försiktig. Jag har förstått (eller tror i alla fall) att de mörka krafter som härjar i den här världen också refererar till sin "mästare" som just Gud, så jag tänker att jag vill försöka komma på ett bättre ord för denna goda kraft som jag verkligen tror på, och som jag känner är den ultimata äkta, rena och villkorslösa kärleken.
Det är den källan som jag önskar finna en närmare relation till.
Jag upplever att det finns ett frö inom mig som är förenat med denna vackra och sanna källa och att det är just det fröet som mina stalkers försöker krossa eller förinta. Men jag tror egentligen inte att detta frö, detta sanna ljus, egentligen går att krossa, så det är det som håller hoppet vid liv, det är det som får mig att kämpa på, dag för dag, även om det kan kännas snudd på helvetiskt ibland.
Kanske är det den sanna guden som avgör allt i slutändan, som du tror, det är mycket möjligt. Och kanske finns det även ett slags högre perspektiv som man kan välja att se på GS utifrån. Dessa upplevelser kan mycket väl ha ett högre syfte i slutändan, men jag kan ändå inte komma ifrån tanken på att det är väldigt grymma saker att behöva gå igenom, och jag förstår inte riktigt hur det är förenat med de TI's som trots allt ger upp och begår självmord.
Utifrån själva matrix-perspektivet så är GS ren ondska i mina ögon. Jag upplever det som att det pågår ett andligt krig mellan gott och ont. Jag tror egentligen inte att den goda sidan VILL kriga, utan att det snarare är den onda sidan som är stridsbenägen, och att den goda sidan kanske inte har så mycket val. Ska man klara sig och överleva i den här världen - om man drömmer om en friare och vackrare tillvaro för alla, där fred och sanning så småningom kan råda - så måste man förmodligen bli en slags andlig krigare. Man måste nog trots allt ta på sig sin rustning, gå emot sina rädslor och bara kämpa på.