2014-10-20, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
nja. tagit poäng emot alla på övre halvan förutom malmö, ifk och elfsborg tror jag. hoppas framförallt mjällby, men också norrköping och falkenberg, kan plocka några poäng så gefle äntligen åker ut.

Är du säker? Jag raljerade lite men är du säker. De slog väl Häcken och kryssade Örebro. Min poäng var mer att Gnaget var lite överrepresenterade jmf övr toppen (inte övre halvan). Hybris och underskattning?
Citera
2014-10-20, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordonnee
Är du säker? Jag raljerade lite men är du säker. De slog väl Häcken och kryssade Örebro. Min poäng var mer att Gnaget var lite överrepresenterade jmf övr toppen (inte övre halvan). Hybris och underskattning?

nå, jag gick bokstavligt talat efter övre halvan. du har givetvis rätt om man räknar top 4 istället. sen har ju AIK förlorat många fler matcher än IFK och malmö, så kanske inte är sååå konstigt att man är överrepresenterad även vid bottenlagen egentligen. dåligt försvar och vanligtvis levt på ett målrikt anfall. funkar inte anfallet blir det oftare förlust än om man kryssar femtio matcher som IFK.

tycker faktiskt det är lika anmärkningsvärt att IFK har plockat hälften av sina förluster emot nedflyttningskandidaterna
Senast redigerad av M.S 2014-10-20 kl. 21:30.
Citera
2014-10-20, 21:41
Avslutad
Snälla, snälla, åk ut med er, jävla Gefle.
Citera
2014-10-20, 21:53
Medlem
Busstations avatar
Stora starka Örebro visar sina muskler! Vilken höst!
Citera
2014-10-20, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Snälla, snälla, åk ut med er, jävla Gefle.
Asså, Gefle är jävligt tråkiga, men jag är kluven. Som läget är nu så kan Gefle få möta Hammarby i kvalspelet och skulle så bli fallet, så måste jag hålla på Gefle i den matchen. Så länge Norrlandsfönstret är öppet så är vi alla glada här i Norrland
Citera
2014-10-20, 22:55
Medlem
Hoppas fan Falkenberg hänger sig kvar. Det vore fan en bedrift av mycket hög rang. Tycker dom gjort det mer än godkänt med mycket små resurser. Henke Larsson har fått Allsvenskans mest nederlagstippade lag att spela en kreativ och attraktiv fotboll och få ihop en väldigt god lagsammanhållning och fått alla att dra åt samma håll. Dessutom är man Allsvenskans bästa lag på att göra mål på hemmaplan då man nu gjort mål i 54, jag upprepar 54 hemmamatcher i rad. Dags att ta Falkenberg på allvar nu.
Citera
2014-10-20, 22:57
Medlem
mishimas avatar
Skulle Robert Laul gå till Falkenberg eller hur var det nu om de stannade kvar?

Nej, jag blandar ihop det. Han skulle måla vardagsrummet gult.
Citera
2014-10-20, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Skulle Robert Laul gå till Falkenberg eller hur var det nu om de stannade kvar?

Nej, jag blandar ihop det. Han skulle måla vardagsrummet gult.
Ser ut som att det blir verklighet av det hur som helst. Hoppas han håller sitt ord
Citera
2014-10-20, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Hoppas fan Falkenberg hänger sig kvar. Det vore fan en bedrift av mycket hög rang. Tycker dom gjort det mer än godkänt med mycket små resurser. Henke Larsson har fått Allsvenskans mest nederlagstippade lag att spela en kreativ och attraktiv fotboll och få ihop en väldigt god lagsammanhållning och fått alla att dra åt samma håll. Dessutom är man Allsvenskans bästa lag på att göra mål på hemmaplan då man nu gjort mål i 54, jag upprepar 54 hemmamatcher i rad. Dags att ta Falkenberg på allvar nu.

Alla 54 var dock inte allsvenskan, så de har en bit kvar till rekordet.
Citera
2014-10-20, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordonnee
Alla 54 var dock inte allsvenskan, så de har en bit kvar till rekordet.
Ja, i know, uttryckte mig lite otydligt. Menade naturligtvis 54 matcher i rad utom allsvenskan inräknat. Ändå en fantastisk bedrift av en så liten klubb att ha gjort mål i så många hemmamatcher i rad, det är svårslaget.
Citera
2014-10-20, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Stora starka Örebro visar sina muskler! Vilken höst!

Axén gör det bra, en god kandidat till årets tränare.

Axén, Stahre, Alm, Norling... är inte Gnagetskolning/bakgrund överrepresenterat på tränarscenen för närvarande? Vågar man nämna Hamrén samtidigt. Är det tillfälligheter eller gör de ngt rätt?
Citera
2014-10-20, 23:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Hoppas fan Falkenberg hänger sig kvar.
Jo, det hoppas jag med. Men...
Citat:
Dags att ta Falkenberg på allvar nu.
Vad fan menar du med det här?

Gefle måste med största sannolikhet vinna en av sina matcher för att hänga kvar, tror det blir svårt. Trots det kan man inte säga något på förhand för som vi alla vet slår alla alla i Allsvenskan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in