2014-10-20, 10:59
Medlem
HerrStorfurstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordonnee
Djurgården har en teoretisk chans på "Bäst i stan" när de möter Elfsborg om de inte super bort den mot Örebro idag.
"Super bort den", du får det att låta som att Djurgården kommer dansa hem tre poäng idag om inte ett mirakel sker.
Citera
2014-10-20, 15:50
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Vilka tror ni kniper Europaplatserna?
Huvudkandidaterna.
Göteborg 50 p
Möter Helsingborg (b) och Halmstad (h)

Elfsborg 49 p
Möter Djurgården (h) och BP (b)

AIK 48 p
Möter Åtvid (h) och Kalmar (b)

Jag tror inte att ngt lag går rent (kanske E), AIK har kanske lättast på pappret men har varit sämst när det gäller i år. Torskar Göteborg mot Heif och Elfsborg kryssar och AIK tar minst en poäng mot Åtvid blir det härlig ångest inför sista omgången.

Återkommer eventuellt med ngt om bottenstriden. Hoppas lite på att Falkenberg tappar poäng imorgon så att slutmatchen mot Mjällby blir avgörande för bägge.
Jag tror så här:
AIK går fullt och får 54 p.
IFK torskar mot HIF och spöar HBK. 53 p.
IFE oavgjort mot DIF och vinst mot BP. 53 p.

Något som vore kalas är om IFK spelar oavgjort i bägge matcherna. IFE tar 0 mot DIF och tre mot BP samt att AIK vinner mot Åtvid och X:ar mot KFF. Alla tre på 52 p, då avgör målskillnad eller är det inbördes möte som gäller.
Citera
2014-10-20, 16:34
Medlem
Gantss avatar
DIF lägger sig mot Elfsborg för att göra livet surt för AIK
Citera
2014-10-20, 18:46
Medlem
mishimas avatar
Nils-Erik Johansson är nog tacksam över Jordan Larssons närvaro i Allsvenskan. Nu har han blivit av med titeln "Allsvenskans fulaste spelare". Det är ingen grann påg han har fått, Henke.

http://www.svt.se/sport/fotboll/jordan-kan-spela-bort-henke
Citera
2014-10-20, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Nils-Erik Johansson är nog tacksam över Jordan Larssons närvaro i Allsvenskan. Nu har han blivit av med titeln "Allsvenskans fulaste spelare". Det är ingen grann påg han har fått, Henke.

http://www.svt.se/sport/fotboll/jordan-kan-spela-bort-henke

nu är han inte kvar i allsvenskan, men helt ärligt så tycker jag fan pontus jansson var den fulaste spelaren i allsvenskan sedan fredrik jensen. nisse i all ära, men något med pontus jansson gör mig nästan upprörd. kanske inte är någon alls som håller med mig, men då får det vara så. har väl bara en fobi emot folk som aldrig tagit ett andetag genom näsan

jordan vetefan, tycker mest han ser ut som en random finnig tonåring. lär väl se ganska normal ut om ett par år.
Senast redigerad av M.S 2014-10-20 kl. 18:55.
Citera
2014-10-20, 19:04
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
nu är han inte kvar i allsvenskan, men helt ärligt så tycker jag fan pontus jansson var den fulaste spelaren i allsvenskan sedan fredrik jensen. nisse i all ära, men något med pontus jansson gör mig nästan upprörd. kanske inte är någon alls som håller med mig, men då får det vara så. har väl bara en fobi emot folk som aldrig tagit ett andetag genom näsan

jordan vetefan, tycker mest han ser ut som en random finnig tonåring. lär väl se ganska normal ut om ett par år.

Pontus är klart i bottenträsket men jag tycker nog Nils-Erik Johansson är strået vassare.
Citera
2014-10-20, 20:43
Medlem
Varken Tinnerholm eller Martler i Falkenberg är några skönheter de heller.
Citera
2014-10-20, 20:53
Medlem
Dags för slutfight på hösttunga gräsmattor och brännande plastmattor. (utan allt för mkt källkoll)

Mjällby 28 p
Kalmar (h), Falkenberg (b)
Laget som slog Gnaget och Göteborg men förlorar mot Malmö och BP

Gefle 29 p
Häcken (b) och Helsingborg (h)
Plastmatta har inte slagit gnaget men kryssat Göteborg

Falkenberg 32p
Halmstad (b), Mjällby (h)
Laget som slog Gnaget, har i övrigt tagit sin poäng mot nedre halvan.

Norrköping 32 p
Örebro (h), Djurgården (b)
Slog Gnaget och Göteborg

Det ser nog mörkast ut för Gefle och Mjällby. Chippen kan kanske trolla Maif till ett kval mot Bajen/Sundsvall/Ljungskile. Mjällby och Norrköping har sämst målskillnad.

Övrigt
Så här års borde plastplanerna förbjudas, vill ju se ben som krampar, femmeterstacklingar, bollar som plötsligt stannar, låga studsar på frisparkar och gyttjiga målvakter.
Varför är förresten plastplanerna gröna, jag tycker att det är falsk marknadsföring, de borde vara blå. Det är väl en annan diskussion.
Citera
2014-10-20, 20:57
Medlem
LastCaresss avatar
Starkt Djurgården Fy fan vilken dåligt genomförd match. Örebro ser bra ut. Nu kan den här kuksäsongen få ta slut, tack.
Citera
2014-10-20, 21:09
Medlem
Citat:
Falkenberg 32p
Halmstad (b), Mjällby (h)
Laget som slog Gnaget, har i övrigt tagit sin poäng mot nedre halvan.

nja. tagit poäng emot alla på övre halvan förutom malmö, ifk och elfsborg tror jag. hoppas framförallt mjällby, men också norrköping och falkenberg, kan plocka några poäng så gefle äntligen åker ut.
Citera
2014-10-20, 21:16
Bannlyst
Ska man diskutera Allsvenskans fulaste spelare bör ju Källqvist i Häcken helt klart räknas upp

Jävligt jämt i bottenstriden alltså. Tror Mjällby ryker och Gefle får kvala.
Citera
2014-10-20, 21:18
Medlem
P.Gs avatar
Sämsta jävla matchen vi har spelat på många år.

Rubio ska rakt in i elvan resten av säsongen, det var ingen annan som ens försökte göra sig förtjänt av en starttröja ikväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in