Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Bland dessa sidor och inlägg hittar du en ledtråd till varför jag inte är övertygad. Jag har sagt att jag är övertygad om att KJ dömdes på otillräckliga bevis, inte att han är oskyldig.
Tillägg: Nu upprepade jag mig igen.

Du är vid det här laget överbevisad många gånger om att bevisningen mot KJ alls inte var otillräcklig. Ditt "tyckande" innefattar olika planteringshypoteser och en planterare som i alla delar har satt KJ:s signum på brottet. Planteraren har också tagit plats i KJ:s hjärna där denne viskat olika lögner och halvsanningar till KJ och fått honom att vid flera tillfällen framstå som regelrätt skyldig; som en som griper varje tillfälle att söka utröna hur mycket förhörsledarna känner till, vad ev. vittnen sett, osv, innan han anpassar sin berättelse, eller finner för gott att ha glömt vad han sagt eller gjort.
Anser du att en brottstråd ska hanteras på detta halsstarriga sätt, dvs att man blundar för fakta och söker bortförklara dessa med fria fantasier utan täckning; övertolkar medias uppgifter och på ett mycket osakligt sätt försöker misstänkliggöra åklagarnas och utredarnas objektivitetsplikt?