2014-10-20, 20:32
Medlem
Ismails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubbo
Koranen? Det sista testamentet?

Du menar det där med talande myror? Helt ärligt, Koranen är inte en bok för vuxna människor.
Har Koranen sagt att myror kan tala människospråk? Koranen säger endast att myror(behöver inta vara alla sorter) kan kommunicera med ljud. Varför skulle det vara häpnadsväckande?

Vad säger Bibeln om talande ormar förresten?
Senast redigerad av Ismail 2014-10-20 kl. 20:34.
Citera
2014-10-20, 20:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ismail
Har Koranen sagt att myror kan tala människospråk? Koranen säger endast att myror(behöver inta vara alla sorter) kan kommunicera med ljud. Varför skulle det vara häpnadsväckande?

Vad säger Bibeln om talande ormar förresten?

Jag har inget att tillägga.
Citera
2014-10-20, 20:40
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Först och främst, det grundläggande budskapet som Gud vill skicka till mänskligheten via profeterna är kristallklart och har inte alls blivit förvanskat. Budskapet är "Det finns ingen gud förutom en Gud, och tillbe endast honom". Alla profeter har lyckats med det uppdraget, även Jesus.

För det andra, muslimer säger inte att Bibeln är totalt förvanskad, det finns fortfarande sanning i det. Koranen, som är det sista testamentet, kom som ett kriterium för att urskilja det som är sanning från det som inte är sanning.

Vad trevligt!!! TVÅ svar som inte berör det jag frågade....
Citera
2014-10-20, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubbo
Koranen? Det sista testamentet?

Du menar det där med talande myror? Helt ärligt, Koranen är inte en bok för vuxna människor.

Detta borde inte vara häpnadsväckade då du är kristen. Det finns en berättelse i GT som handlar om profeten Bileam och att hans åsna mirakulöst började tala.
Citera
2014-10-20, 20:44
Medlem
goran744s avatar
Ormar, myror fan och Jesus och Gud och religioner till höger och vänster.
Var är tron? Kärleken? Gud?
Jag tror Gud är förbannad just nu på oss alla eftersom det verkar som att alla människor säger : tro på mig. Jag sitter på sanningen och den sanna boken.
Jaha! men Gud då?
Citera
2014-10-20, 20:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Good-day
Detta borde inte vara häpnadsväckade då du är kristen. Det finns en berättelse i GT som handlar om profeten Bileam och att hans åsna mirakulöst började tala.

Bra poäng.
Citera
2014-10-20, 20:51
Medlem
Ismails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Vad trevligt!!! TVÅ svar som inte berör det jag frågade....
Förstod du inte att din fråga baserade sig på felaktiga premisser?
Citera
2014-10-20, 21:22
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Förstod du inte att din fråga baserade sig på felaktiga premisser?

Den första premissen du tog upp har jag inte sagt något om, så det var en ren strawman från din sida. Förstår inte ens hur du kunde få för dig något så korkat???

Den andra premissen du tog upp, kan jag faktiskt ge dig. Jag såg nu att jag skrev "totalt" förvanskad, vilket inte var vad jag menade. Så den tar jag på mig, klantigt skrivet. Låt oss säga bara "förvanskad" istället så kan du svara på frågan sen. Själva poängen är ju att allah genom sitt agerande skapat en felaktig religion som även är världshistoriens största. Det handlar alltså inte om några små konsekvenser för mänskligheten, så frågan bör faktiskt ställas och besvaras på erforderligt sätt.
Citera
2014-10-20, 21:23
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Har Koranen sagt att myror kan tala människospråk?

Sist jag kollade var väl salomon en människa....har du några andra uppgifter i frågan?

Citat:
Koranen säger endast att myror(behöver inta vara alla sorter) kan kommunicera med ljud.

Nej det säger den inte.
Citera
2014-10-20, 21:39
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
kan du nämna en vetenskaps man eller historiska tidning som hänvisat till arkeologiska utgrävningar och sen sagt: det står i koranen ?

det finns arkeologiska fynd i dag där haman som är en arkitet till faraon ,i koranen säger faraon till haman att bygga ett torn så att faraon kan se moses gud.

http://www.youtube.com/watch?v=pLUe6Qsnulc Kolla minut 26.15 på klippet!!
Citera
2014-10-20, 21:49
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
det finns arkeologiska fynd i dag där haman som är en arkitet till faraon ,i koranen säger faraon till haman att bygga ett torn så att faraon kan se moses gud.

http://www.youtube.com/watch?v=pLUe6Qsnulc Kolla minut 26.15 på klippet!!

Det låter onekligen som en omskrivning av Babels torn.
Citera
2014-10-20, 21:53
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Jag visar ju bara sanningen bakom era hatfyllda åsikter.

Ni hatar Islam och alla muslimer kollektivt. Ni anser er befinna er i krig mot oss muslimer. Det är bara logiskt att även vi muslimer anser oss vara i krig mer er.

Jag hatar absolut inte enskilda muslimer. Flera av mina bästa vänner är muslimer, dock inte religiösa. Det enda jag skrev var att jag anser att koranen är en sagobok och för den anledningen tycker du att det är ok att döma mig till döden. Att vilja döda någon pga av en sagobok är inte helt friskt och ingenting som har i ett modernt samhälle att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in