Citat:
Ursprungligen postat av
Iman2014
Denna versen som beordrar oss muslimer att kämpa mot judar och kristna tills de antingen accepterar Islam eller accepterar Islams auktoritet kom efter att Gud beordrat oss muslimer att kämpa mot polyteisterna. Gud säger i Koranen
Surah 9: 5-6
And when the sacred months have passed, then kill the polytheists wherever you find them and capture them and besiege them and sit in wait for them at every place of ambush. But if they should repent, establish prayer, and give zakah, let them [go] on their way. Indeed, Allah is Forgiving and Merciful.
And if any one of the polytheists seeks your protection, then grant him protection so that he may hear the words of Allah . Then deliver him to his place of safety. That is because they are a people who do not know.
Med andra ord, efter uppenbarelse av Surah al Tawbah, så är det en kollektiv obligation för oss muslimer i enlighet med Koranen att kämpa och föra Jihad mot icke-muslimer tills de antingen accepterar Islam eller accepterar Islams auktoritet.
Herregud hjälp människan innan hen tappar skallen totalt.
Menar du verkligen det du skriver här eller driver du med mig?
Mig får du aldrig att bli en muslim om du så halshugger mig.
Både du och jag kommer att stå framför Gud efter döden, både jag som huvudlös och du med huvudet på skallen. Om du nu har behov av halshuggnings tro!
Det kan du räkna med om du nu tror på Gud.
Jag väljer väl för sjutton själv min tro, det skall du inte tro att du kan ändra på, eller tror du att du har ensamrätt på Gud och Jesus?
Du tillhör Satans anhängare anser jag om du tror att du skall tvinga någon att tillhöra en religion.
Du får Suraaltawbha bäst du vill och jag tycker du kan Sura hemåt också.
I Sverige finns det religionsfrihet och inte något sinnesförvirrat kollektivt Gudsrädsla.
Här behöver man varken tro eller tvärtom, man får tro på vad man vill. Tomten, häxor eller troll tillexempel.
Som sagt var du får Jihada bäst du vill.
Jesus tillhör människor och inte religionerna.