2014-10-20, 23:58
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Jag hatar absolut inte enskilda muslimer. Flera av mina bästa vänner är muslimer, dock inte religiösa. Det enda jag skrev var att jag anser att koranen är en sagobok och för den anledningen tycker du att det är ok att döma mig till döden. Att vilja döda någon pga av en sagobok är inte helt friskt och ingenting som har i ett modernt samhälle att göra.

Ja, för att jag har förklarat för dig att det du gör är en krigshandling.

I ett muslimskt land hade du blivit avrättad. Till och med i sekulära länder som Turkiet får du inte lov att förolämpa och kränka religionen.
Citera
2014-10-21, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Denna versen som beordrar oss muslimer att kämpa mot judar och kristna tills de antingen accepterar Islam eller accepterar Islams auktoritet kom efter att Gud beordrat oss muslimer att kämpa mot polyteisterna. Gud säger i Koranen

Surah 9: 5-6

And when the sacred months have passed, then kill the polytheists wherever you find them and capture them and besiege them and sit in wait for them at every place of ambush. But if they should repent, establish prayer, and give zakah, let them [go] on their way. Indeed, Allah is Forgiving and Merciful.
And if any one of the polytheists seeks your protection, then grant him protection so that he may hear the words of Allah . Then deliver him to his place of safety. That is because they are a people who do not know.

Med andra ord, efter uppenbarelse av Surah al Tawbah, så är det en kollektiv obligation för oss muslimer i enlighet med Koranen att kämpa och föra Jihad mot icke-muslimer tills de antingen accepterar Islam eller accepterar Islams auktoritet.

Hoppsan, där kom det.
Hur ska nu de moderata muslimerna (SuperSyra och andra jag inte minns) bemöta denna "äkta" muslim?

Och vad ska Iman göra med dessa otrogna muslimer som SuperSyra som inte accepterar haditherna? Ska de också bekämpas? Dags för en traditionell fundamentalistisk skäggmätning! För kort eller långt skägg blir avrättad.

Jag plockar fram popcornen i spänd förväntan!
Citera
2014-10-21, 00:05
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Hoppsan, där kom det.
Hur ska nu de moderata muslimerna (SuperSyra och andra jag inte minns) bemöta denna "äkta" muslim?

Och vad ska Iman göra med dessa otrogna muslimer som SuperSyra som inte accepterar haditherna? Ska de också bekämpas? Dags för en traditionell fundamentalistisk skäggmätning! För kort eller långt skägg blir avrättad.

Jag plockar fram popcornen i spänd förväntan!

Jag antar att den här unga arga mannen som det svenska samhället har svikit så enormt även är en IS anhängare, så det är väl halshuggning som gäller för de här "falska muslimerna."

Och talibanerna körde väl med skäggmätning, var skägget för kort så blev det piskrapp. Men jag har själv ett rätt så långt svart skägg och många tror att jag är muslim trots att jag är etnisk jude så jag slipper väl piskan i alla fall.
Senast redigerad av Himmler! 2014-10-21 kl. 00:08.
Citera
2014-10-21, 00:43
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:

I ett muslimskt land hade du blivit avrättad. Till och med i sekulära länder som Turkiet får du inte lov att förolämpa och kränka religionen.

Så om jag hittar på en riktigt dum religion, så har jag rätt att avrätta dig om du skrattar åt min tro? Om du skrattar åt scientologin så har scientologer rätt att avrätta dig? Om du hävdar att L. Ron Hubbard var en science fiction författare och ingen profet så förtjänar du att dö?

Om inte så vad gör Muhammed och islam till något annorlunda? Islam är en tro och ingenting annat. Du har rätt att tro att Muhammed var en profet och jag har rätt att vara kritisk till honom. Och det här min gode vän är hur ett bra samhälle fungerar, passar det inte så kan du väl flytta till Saudi Arabien eller Iran eller varför inte det nya kalifatet i Irak och Syrien?
Citera
2014-10-21, 01:51
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Så om jag hittar på en riktigt dum religion, så har jag rätt att avrätta dig om du skrattar åt min tro? Om du skrattar åt scientologin så har scientologer rätt att avrätta dig? Om du hävdar att L. Ron Hubbard var en science fiction författare och ingen profet så förtjänar du att dö?

Om inte så vad gör Muhammed och islam till något annorlunda? Islam är en tro och ingenting annat. Du har rätt att tro att Muhammed var en profet och jag har rätt att vara kritisk till honom. Och det här min gode vän är hur ett bra samhälle fungerar, passar det inte så kan du väl flytta till Saudi Arabien eller Iran eller varför inte det nya kalifatet i Irak och Syrien?

Citat:
passar det inte så kan du väl flytta till Saudi Arabien eller Iran eller varför inte det nya kalifatet i Irak och Syrien?

1. Jag har rätten att ha egna åsikter här utan att behöva flytta bara för att DU INTE GILLAR mina åsikter.

2. De som har den intentionen blir ju klassificerade som terrorister, när muslimer åker ner till kalifatet så blir de klassificerade som terrorister så hur vill du ha det? Antingen vill du att muslimer ska ha rätten till egen åsikt och att man är terrorist om man åker ner, eller så vill du att man ska åka ner till dessa områden i vilket fall du inte ser dessa som terrorister? Hur vill du ha det?
Citera
2014-10-21, 02:09
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
1. Jag har rätten att ha egna åsikter här utan att behöva flytta bara för att DU INTE GILLAR mina åsikter.

2. De som har den intentionen blir ju klassificerade som terrorister, när muslimer åker ner till kalifatet så blir de klassificerade som terrorister så hur vill du ha det? Antingen vill du att muslimer ska ha rätten till egen åsikt och att man är terrorist om man åker ner, eller så vill du att man ska åka ner till dessa områden i vilket fall du inte ser dessa som terrorister? Hur vill du ha det?

Du har rätt till dina egna åsikter så länge du inte skadar någon annan. Åker du ner till kalifatet och strider för det så har du slängt bort dina rättigheter i alla humana länder, det bör inte vara ok att åka ner till Syrien för att halshugga, våldta eller korsfästa, men det går givetvis inte att hindra att du gör det ändå, men om du väljer att göra det så bör du inte vara välkommen tillbaka till den civiliserade världen.
Senast redigerad av Himmler! 2014-10-21 kl. 02:14.
Citera
2014-10-21, 07:17
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ismail
Har Koranen sagt att myror kan tala människospråk? Koranen säger endast att myror(behöver inta vara alla sorter) kan kommunicera med ljud. Varför skulle det vara häpnadsväckande?

Vad säger Bibeln om talande ormar förresten?
Skillnaden är att den civiliserade delen av mänskligheten inser att bibelns många skrönor i GT är just skrönor medan medvetandeprogrammerade muhammedaner tror på allt som muhammed(mhbih) hittade på i sin vålds- och förtrycksmanual koranen men det förstår du nog inte på grund av just medvetandeprogrammeringen
Citera
2014-10-21, 07:20
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Good-day
Detta borde inte vara häpnadsväckade då du är kristen. Det finns en berättelse i GT som handlar om profeten Bileam och att hans åsna mirakulöst började tala.
Jag upprepar det jag skrev till en annan av de lättlurade:
Citat:
Skillnaden är att den civiliserade delen av mänskligheten inser att bibelns många skrönor i GT är just skrönor medan medvetandeprogrammerade muhammedaner tror på allt som muhammed(mhbih) hittade på i sin vålds- och förtrycksmanual koranen men det förstår du nog inte på grund av just medvetandeprogrammeringen
Citera
2014-10-21, 07:23
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
---massor med muhammedansvammel---
Det är tur att medvetandeprogrammeringen av er muhammedaner är så effektiv eftersom ni skulle bli besvikna om ni insåg hur grundlurade ni är av vålds- och förtrycksmanualen som muhammed(mhbih) hittade på
Citera
2014-10-21, 09:37
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
För att arabiska är ett väldigt elegant språk, som endast kan förstås av de som har väldigt god kunskap inom arabiskan. Vissa ord kan till exempel ha flera meningar, och vissa ord kan ha djupa meningar som inte så lätt kan översättas. Folk som gör översättningar försöker underlätta för oss som läser Koranen att försöka förstå budskapet men för att kunna riktigt förstå Koranen måste man läsa det och förstå det på arabiska språket för Koranen är endast uppenbarad på det arabiska språket, det andra är bara översättning eller tolkning av arabiskan.

Det är det jag pratar om, kunskap om Koranen får man inte genom att slå upp i en sökbar, däremot finns det gott om kunniga lärda muslimer som kan förklara vissa verser om du är intresserad så kan du slå upp det. I modern tid hade jag sagt att kommentarerna av Abu ala Mawdudi, den pakistanske lärde är bra förklaringar.

Jag ignorerade ju inte det där om projektiler och talande myror utan nämnde det inom 2 koncepter du och andra ateister inte verkar förstå. Det första är Islams koncept om al-Ghayb (det dolda), vilket är det faktum att det finns vissa saker som existerar men som är dolt för oss människor. Paradiset, Helvetet, Gud, änglarna, och så vidare är saker som är sådana. En annan är djinns såsom Satan.

Det andra jag nämnde var konceptet om mirakel. Det är saker som normalt inte sker men som ibland sker övernaturligt av Gud, i de flesta fall till människor av exceptionellt värde såsom Profeter såsom Salomon, Jesus, Muhammed, Moses och så vidare. Talande myror var ett mirakel, precis som även en talande åsna var ett mirakel i Bibeln. Med andra ord det är inte något som sker vanligtvis men mirakel är ju något av definition som är övernaturligt. Sen är det inte så konstigt att Salomon kunde förstå myror prata heller, jag menar vi vet ju att myror pratar till sig själva och använder ett språk dem själva förstår men vi människor INTE förstår. Hur svårt är det då för oss att föreställa oss att Gud just gav Salomon FÖRMÅGAN att förstå myrornas språk?

Om vi kan tro idag att det finns människor som kan förstå hästarnas språk till exempel för att de är exceptionella människor av något slag, hur svårt ska det vara att förstå att Gud just gav Salomon den intellektuella förmågan att förstå myrors språk? Även som ateist så bör du i alla fall inse vad mirakel är för någonting.

Det är bra att du erkänner att det är precis som jag skrev. Arabiska är ett oprecist språk och koranen innehåller fabler, precis som bibeln, men det finns ingenting som indikerar att det är mer än bara en bok, som alla andra böcker.
Mirakel är synonymt med magi och magi är inte en förklaring, det är ett ickesvar.
Vilket gör att vi återgår till precis det inlägg jag skrev från början och din argumentation tar oss i cirklar.
Citera
2014-10-21, 09:37
Medlem
goran744s avatar
Citat:

Det är just det här uttalandet som skapar olust och avsky mot din religion eftersom du är en av dem som förstör själva religionen genom ditt avrättningssnack.
Det betyder med andra ord att du menar att i ett muslimskt land MÅSTE man tro på koranen , ej ifrågasätta den då kallas det kränkning av anhängare till religionen.
Detta leder med andra ord till rädsla av folket som då eventuellt tror av rädsla och ej av hjärtat vilket i slutänden inte är den rätta tron i GUDS ögon. Eftersom man tror mer på avrättaren än Gud.
Då kan jag med andra ord säga att du gör en krigshandling mot Sverige eftersom du vägrar vara kristen i det här landet och borde med andra ord avrättas Och att allt du säger emot den kristna tron betyder att du kränker och förolämpar religionen.

Har Jesus sagt att man skall avrätta människor för att de inte tror på koranen? Eller att man inte får ifrågasätta något?
Det Gud vill är att man skall tro med hjärtat och kärlek INTE av rädsla för att halshuggas. Då är man feg och självisk och mer rädd om sitt eget liv än om att tro på gud.
Det är du som förklarar krig mot en annan människa. Tro på ? annars halshugger jag dig. Säg inget om ? annars halshugger jag dig.
Sök psykolog istället för att prata om Jesus och tro på Gud för du verkar ha fått för dig att tro på Gud är det samma som att kriga och halshugga människor.
Senast redigerad av goran744 2014-10-21 kl. 09:55.
Citera
2014-10-21, 09:41
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:

Känns det som att du argumenterar för din sak just nu? Är din motivation att vända folk FRÅN islam?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in