Citat:
Ursprungligen postat av
LeonVance
Efter att ha läst chatten på Corren (som så vanligt innehöll många gamla frågor som ställs 100 ggr förut) så tror jag nu mest på att Svartjackan och Beigejackan träffades på Åsgatan och blev osams om något. En av dem drog kniv och lyckades skära den andra i handen. Den knivskurne lyckas snabbt springa därifrån, tar sig till ICA och dumpar sin mössa där. GM är kvar på platsen, helt vansinnig och tar ut all sin frustration på en liten pojk som råkar gå förbi just då.
Tycker det är tragiskt att polisen inte klarar av att "tänka utanför boxen". De kör på i sina gamla spår och undrar varför de inte lyckas lösa fallet.
Ingen dum idé alls. Jag har också lekt med liknande tankar men inte riktigt den. Har varit inne på ett homofil-spår eftersom det verkar skilja lite i ålder mellan de två.
Den ena är kär i den andra men det är inte besvarat. Man ska träffas på Åsgatan, båda är nervösa av olika anledningar, de är där i god tid och trampar runt på varsitt håll för att fördriva tiden innan de går iväg till mötes- mordplatsen. Han som dumpas humör blev kanske inte bättre om nu Mohammed slängde ur sig en oskyldig kommentar.
Kanske till och med att Mohammed skrek på hjälp när den ena blev attackerad med kniven.
Jag tror jag får utnämna din teori som den bästa hittills.
Tyckte också det var sorgligt att läsa på chatten. Man verkar ha skygglapparna på och mala vidare som vanligt trots att man försökt samma i tio års tid. Det kan kanske vara så att en del inom utredningen vill testa nya infallsvinklar men det att det räcker att den ansvarige inte är intresserad. Man vet ju hur många chefer är. Borde man inte byta ut folket som bestämmer efter sån här lång tid? Få in lite nytt blod.
Jag ställde fyra frågor, bland annat om blodet på mössan, men ingen kom med. Däremot två nästan identiska frågor om man någonsin kommer lösa det.
Blev smått förbannad när han skrev att man fortfarande håller inne med i vilken riktning GM flydde, mot Tränggatan har man ju sagt hela tiden och trott sig vara säkra på, kanske mot Tränggatan och sen in på en mindre gata? Sprang den andra rocken åt motsatt håll eller in på Karl Dahlgrensgatan? Bra att dom fortfarande sitter och håller på såna uppgifter.
Edit: Jag tror alltså att det är något känslomässigt som ska avhandlas vid ett möte. Droger eller ekonomiska saker borde gjorts upp mer i skymundan.