2014-10-20, 16:16
Medlem
Verkar vara oerhört dimmigt ute över vattnet. Måste försvåra oerhört.
Citera
2014-10-20, 16:16
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyStreet
Dom kan väl omöjligen skicka strids-flygsplan pga vi letar efter en u-båt?

Kan vara en markering för att avskräcka eventuella ryska flygplan, eller så kanske man hoppas att ubåten tvingas upp i ytläge och att ett Gripen kan se den?
Citera
2014-10-20, 16:17
Medlem
Sprangdegs-Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity

Som tur är så brukar ubåtar inte gömma sig över vattenytan.
Citera
Medlem
http://imgur.com/VlqwDt4

Vet inte om han ljuger eller inte, eftersom detta är en "nära" vän till mig och jag litar fullständigt på denna, varför ljuga om att det e hens sommarhus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Är du på allvar så korkad?
Varför skulle han vara korkad? Ett högst relevant inlägg.

Har han observerat ubåten under 5(!) minuter borde han ha fått bra mycket bättre bilder än den som publicerades.

Jag kan inte förstå de av er som tycker att han ger ett trovärdigt intryck för övrigt, jag får inget vidare seriöst intryck av honom, men det kan i och för sig vara personligt.
Citera
2014-10-20, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Kan vara en fördel. Ryssarna kan inte ta bra satellitbilder över området. Då vet inte en eventuell undervattensfarkost var försvarsmakten befinner sig.
Citera
Medlem
wizzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GloomyLunatic
Jag tycker vittnet var en pajas. Han gav ett väldigt oseriöst intryck i videon. Att han som 27-åring inte har en mobil på sig när han är ute och röker och kan ta kort med den är otroligt. Att han sedan beger sig upp till stugan och därifrån knäpper en bild med nån typ av digitalkamera låter märkligt. Borde han inte gå ner till bryggan och försöka ta en så bra bild som möjligt?

Att dessutom han hört sin flickvän yra om att det jagas en ubåt redan innan gör det ännu mindre trovärdigt.

Njae, jag avfärdar honom totalt på samma sätt som jag avfärdar den här trådens urspårning gällande "hitta flygplan som verkar läskiga".
Fast vad skulle han få ut av att ljuga och göra en fejkad bild? Han var anonym och ville inte bli känd nä jag tror på han till 110%
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
Det är väldigt intressant om den sätter kurs rakt på Stockhom för att sedan vika av ganska distinkt från sin kurs. Affärsflyg tar sina passagerare från A-B i en rak linje(någorlunda) den håller inte på och lallar runt i stora riktningsförändringar vilket är slöseri med resurser om det är ett affärsflyg.

Ja Sverige eller rättare sagt FRA flyger ju sitt affärsflyg mot Ryssland flera dagar i veckan för att signalspana. Vad är det som är så jävla konstigt? En militär insats pågår i Stockholms skärgård, ryssarna
Är lika intresserade som alla andra inräknat de i tråden här på flashback, så varför skulle deras närvaro av signalspaning inte öka nu?
Citera
Medlem
Blizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Enligt Aftonbladet har Gripen-plan skickats mot området.

Inte relaterat.
Jas-planen deltog i en flyguppvisning. Däremot så är flygförbudet över delar av skärgården aktivt fortfarande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprangdegs-Harry
Som tur är så brukar ubåtar inte gömma sig över vattenytan.
Fast det försvårar ju för de som letar?
Citera
2014-10-20, 16:19
Medlem
tlcswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RebellJanne
http://imgur.com/VlqwDt4

Vet inte om han ljuger eller inte, eftersom detta är en "nära" vän till mig och jag litar fullständigt på denna, varför ljuga om att det e hens sommarhus.

Man vet inte vem eller vad man ska tro på längre.
Citera
2014-10-20, 16:20
Medlem
Vad säger man om det här då.. ganska obehagligt. Vet iof inte hur pålitligt detta är.

"De ryska elitförbanden Spetsnaz har redan kartlagt och lärt sig hur man gömmer sig i Stockholms skärgård.
Därför är det sannolikt ryska värnpliktiga soldater som börjat utbildas – och som nu skickas på träningsuppdrag kring Östersjön.
Det avslöjar författaren och rysslandsexperten Vera Efron, 55, som intervjuat Spetsnazsoldater.
– Tidigare hade ryssarna stor respekt för det svenska försvaret – nu skrattar de åt Sverige och säger att Stockholms skärgård är som att ta sig in i ingemansland, säger Vera Efron till Expressen."

http://www.expressen.se/nyheter/spetznas-skrattar-at-sveriges-forsvar/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in