Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
När jag nyss satt i ett väntrum råkade jag se 5-min av något SVT-Forum om "högerradikala" partier.
Där satt en professor i statsvetenskap & analyserade valframgångarna med att:
- Det finns en invandrarkritisk åsikt bland befolkningen, det har det funnit alltid.
- SD & andra partier har blivit proffsigare på att kommunicera med väljarna, därför ökar dom i opinionen.
Sen kom det en harang om hur man skulle kunna bemöta detta från övriga partier, men även att det möjligtvis var bra ur demokratisk synpunkt att dessa frågor lyftes.
Men
inte en enda gång nämndes den kraftigt ökande invandringen från dysfunktionella kulturer som en anledning till ökningen i opinionsläget.
Nu hade jag inte tid att kolla på hela debatten så jag vet inte om hon fick mothugg, men jag skulle inte tro det. Framgångarna i opinionen förklaras med allt annat än det som är den riktiga anledningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
medelklassman
Man letar desperat efter det Atlantis till svar som skall innebära att man inte behöver erkänna elefanten i rummet och vad värre är, erkänna att man haft fel hela tiden, att man ljugit, förringat och underlåtit att på ett seriöst sätt hantera den största av nutidsfrågor.
När det bedrägeriet kommer fram i all sin solkiga och samhällsomstörtande klarsyn så är alliansens valförlust och Reinfeldts försvinnande små fjärtar i världsrymden - de som ligger bakom detta skall för evigt förknippas med vad de ställt till med, den samhällsomstörtning som vi ser spelas upp måste få konsekvenser för de ansvariga i framtiden.
Farsartat och mycket roande hur påsen med hundskit och lögner skickas runt mellan debattörer fyllda av beröringsskräck.
Nu ska jag inleda med att säga att det inte är ett problem att SD ökar

, men ur PKs synvinkel är det ett problem.
Hur löser man ett problem?
1. Identifierar problemet
2. Analyserar varför problemet uppkommit
3. Hittar lösningar på problemet
Tex.
1. Det regnar in i vardagsrummet. Det är ett problem.
2. Verkar som om fåglar har byggt bo under takpannorna och deras avföring har över tid frätt sönder takpappen, vilket gör att regnvatten nu tar sig in och förstör rummet under
3. Byta trasig takpapp och sätt upp plastremsor så fåglarna inte tar sig upp och gör om samma sak.
PK
1. SD ökar. Det är ett problem
2. Ljuger om/begriper inte varför SD ökar
3. Problemet fortsätter