2014-10-20, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edwin.
Tror ni att jag borde lägga mina första 5000kr på denna aktie?
Då blir det den första aktie jag köper! Pengarna finns på mitt Avanzakonto nästa vecka.

Jo, hur länge tycker ni att jag borde ha kvar den? Så som det ser ut nu så borde jag ha kvar den ett år eller två i alla fall, eller?

Tack på förhand!

Utvärdera 2016.
2014-10-20, 10:58
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Köpte in mig vid 39,10 för ca 3100 kr.
2014-10-20, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Köpte in mig vid 39,10 för ca 3100 kr.

Jag köpte in mig vid 41,70 för cirka 1500 kronor, impulsköp. Kan ha varit en tabbe, men förhoppningsvis vandrar vi norrut inom närmsta året.

Det oroar mig inte nämnvärt att rackarn sjunker just nu, möjligtvis ångrar jag lite att jag inte väntade med att köpa.
Senast redigerad av jdlundberg 2014-10-20 kl. 11:12.
2014-10-20, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jdlundberg
Jag köpte in mig vid 41,70 för cirka 1500 kronor, impulsköp. Kan ha varit en tabbe, men förhoppningsvis vandrar vi norrut inom närmsta året.

Det oroar mig inte nämnvärt att rackarn sjunker just nu, möjligtvis ångrar jag lite att jag inte väntade med att köpa.

Vad vi ser nu är en vinsthemtagning, vilket är ganska normalt vid en uppgång på 30% (som det var i fredags).

Tänk er själva vilka intäkter Mastercard ensamma kommer att ge oss.

Håll hårt i aktierna!
2014-10-20, 12:00
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreasros92
Vad vi ser nu är en vinsthemtagning, vilket är ganska normalt vid en uppgång på 30% (som det var i fredags).

Tänk er själva vilka intäkter Mastercard ensamma kommer att ge oss.

Håll hårt i aktierna!
Så vi (jag och jdlundberg) gjorde kloka val som köpte in oss idag trots nedgång?
2014-10-20, 12:17
Medlem
HyVlarNPoWs avatar
Som vanligt så för man fel beslut och köper på impuls istället för att tänka rationellt. Köpte in mig i callen då det såg ut som att det skulle gå upp direkt. Självklart gick det neråt. Snackar inte om astronomiska summor här men alltid så otroligt frustrerande. Alla vi som ändå har långsiktiga mål vet om att den kommer gå upp inom det närmsta året så jag skulle fortfarande vilja säga att allting under 50kr är ett bra pris om man har en lång sparhorisont
2014-10-20, 12:21
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HyVlarNPoW
Som vanligt så för man fel beslut och köper på impuls istället för att tänka rationellt. Köpte in mig i callen då det såg ut som att det skulle gå upp direkt. Självklart gick det neråt. Snackar inte om astronomiska summor här men alltid så otroligt frustrerande. Alla vi som ändå har långsiktiga mål vet om att den kommer gå upp inom det närmsta året så jag skulle fortfarande vilja säga att allting under 50kr är ett bra pris om man har en lång sparhorisont
Vad betalade du?
2014-10-20, 12:49
Medlem
HyVlarNPoWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Vad betalade du?

42.4 Har dock mitt största innehav av aktier på 36kr så jag känner mig fortfarande lugn.
2014-10-20, 13:44
Medlem
Köpte precis in mig vid 39,50. Första aktien jag köpt....

Dock bara 60st så om det blir förlust så gråter jag inte så jättemycket i alla fall haha, .

Hoppas på uppgång nu!
2014-10-20, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edwin.
Köpte precis in mig vid 39,50. Första aktien jag köpt....

Dock bara 60st så om det blir förlust så gråter jag inte så jättemycket i alla fall haha, .

Hoppas på uppgång nu!

Blev visst 39.80 för att jag råkade sälja och sedan köpa -.-

lär mig i alla fall hahaha...
2014-10-20, 14:17
Medlem
HyVlarNPoWs avatar
Har också precis börjat med aktier och jag har märkt väldigt tydligt att det är väldigt lätt att man underskattar hur svårt det är att handla med aktier vilket har lett till att man har blivit utspottad lika fort som man kom in. Tror själv att det är en bra ide att försöka spara på lång sikt och inte försöka sig på en massa swingtrades och dylikt då det bara slutar med att man förlorar pengar i slutändan.

Väldigt bra att läsa bloggar,twitterkonton och forum i jakt på mer kunskap. Har också tydligt märkt en stor skillnad på hur mina köp har gått av att bara sitta stil i båten och inte göra en massa förhastade och impulsiva beslut.
2014-10-20, 14:29
Medlem
Det viktiga att komma ihåg i aktien Fingerprint är att det är nu i Q3-Q4 2014 och framåt som "det händer", därför lönar det sig att köpa på sig för det man har råd med och låta aktierna ligga till åtminstone 2016.

Som jag skrev ovan, håll hårt i aktierna!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in