2014-10-20, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andreasros92
Det viktiga att komma ihåg i aktien Fingerprint är att det är nu i Q3-Q4 2014 och framåt som "det händer", därför lönar det sig att köpa på sig för det man har råd med och låta aktierna ligga till åtminstone 2016.

Som jag skrev ovan, håll hårt i aktierna!!

Det gör jag ! Köpte yttligare 15st så har sammanlagt 75st .

Hade tänkt hålla i dom i ungefär 2-3år.

Ska köpa så att jag har 100st om det nu blir värt Framöver!
2014-10-20, 20:57
Medlem
För er som vill läsa i ett annat aktieforum så läs här
Avanza

Mvh.
2014-10-21, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Köpte in mig vid 39,10 för ca 3100 kr.

Citat:
Jag köpte in mig vid 41,70 för cirka 1500 kronor, impulsköp. Kan ha varit en tabbe, men förhoppningsvis vandrar vi norrut inom närmsta året.

Ni är medvetna om ni måste flagga dessa innehav till Finansinspektionen va?
2014-10-21, 20:21
Medlem
Samtliga belopp är angivna i tusentals kr (tkr) om inget annat anges.
2014-10-21, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinglefitte
Ni är medvetna om ni måste flagga dessa innehav till Finansinspektionen va?

Hahah, håll truten!

Jag är i alla fall inte den som förlorar mest om Fingerprint rasar. Jag säger inte att den kommer rasa men det är definitivt det innehav jag tror minst på, och då har jag ändå en riktig högriskare i portföljen. Snacket på Flashback har ju varit positivt för Fingerprint i flera år nu, det ska nog tas med en nypa salt.
Senast redigerad av jdlundberg 2014-10-21 kl. 20:37.
2014-10-21, 20:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av andreasros92
Rekyl? vem bryr sig.

Långsiktigt är detta årets bästa case, köp på 30, 35, 40, 45, 50, 55.. osv det kvittar.
Jag kommer fylla på hela vägen, månad för månad.

Tänk bara vilka intäkter Mastercard bidrar med ensamma? lägg sedan till Huawei och alla andra kunder som ryktas komma.

mvh

Märkligt att dessa bjässar satsar på en teknik som Svenska försvaret övergav redan på 1970talet till förmån för ögonbottenidentifikation vid känsliga installationer.

Här är som Refaat sa: En gravad hund.
2014-10-21, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartsynsk
Märkligt att dessa bjässar satsar på en teknik som Svenska försvaret övergav redan på 1970talet till förmån för ögonbottenidentifikation vid känsliga installationer.

Här är som Refaat sa: En gravad hund.

Stämmer bra, och det senaste inom betalningsteknik är sensorer som scannar av venerna i handen. Venmönstret är unikt för varje individ och bra mycket mer pålitligt än fingeravtryckssensorer.

Hoppas Fingerprint hinner vinna marknad innan det där slår igenom.
2014-10-21, 20:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jdlundberg
Stämmer bra, och det senaste inom betalningsteknik är sensorer som scannar av venerna i handen. Venmönstret är unikt för varje individ och bra mycket mer pålitligt än fingeravtryckssensorer.

Hoppas Fingerprint hinner vinna marknad innan det där slår igenom.

Vi skulle titta på en blinkande grön punkt och vips öppnade sig en 200tons hangarport. Skulle det inte räcka att kassörskan i snabbköpet hade en liten grön blinkfyr på kassan att titta på för att bekräfta köpet?
2014-10-21, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartsynsk
Vi skulle titta på en blinkande grön punkt och vips öppnade sig en 200tons hangarport. Skulle det inte räcka att kassörskan i snabbköpet hade en liten grön blinkfyr på kassan att titta på för att bekräfta köpet?

Det där fungerar säkert också. I vilket fall så kan vi vara relativt överens om att fingeravtryck inte är framtiden, right?

Citat:
Ursprungligen postat av panka
Även venmönstret i blydgläpparna är unikt. Får väl förbereda sig på att gå i spagat i kassan.

Får jag välja mellan att visa upp handen eller att gå ner i spagat över kassan så är jag relativt säker över mitt val.
Senast redigerad av jdlundberg 2014-10-21 kl. 21:13.
2014-10-21, 22:36
Bannlyst
Om ni inte har något vettigt att säga kring fingeravtrycksidentifiering varför hänger ni ens i denna tråden?

Iväg och investera i Brazzers eller nåt istället, då det kvinnliga könet verkar intressera er mer.

Förövrigt ser vi stöd och tecken till återhämtning nu, den 30%iga uppgången gjorde att en hel del tog hem sina vinster och verkar nu vara borta till fördel för oss långliggare.
2014-10-22, 10:55
Medlem
Konkurrerande teknologi?
2014-10-22, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Konkurrerande teknologi?
Trist om man har någon vilande hjärt/kärl sjukdom som ger sig till känna när man försöker identifiera sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in