2014-10-19, 22:42
Medlem
traskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Då antar ajg även att matcherna mot blåvitt som tekniskt sett är på bortaplan varje säsong ska räknas bort från ert snitt?

Det här får bli mitt sista inlägg i den här debatten.

Orkar inte mer.

Tidigare år när vi spelat på Rambergsvallen har inte matcherna mot Blåvitt höjt snittet på samma sätt. Mitt sista inlägg också.
Citera
2014-10-19, 22:45
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av traske
Tidigare år när vi spelat på Rambergsvallen har inte matcherna mot Blåvitt höjt snittet på samma sätt. Mitt sista inlägg också.

Förra året spealdes matchen på Nya Ullevi, dvs den säsong du vill att man ska räkna ert snitt från. Då du påstår att ni hade 4100 i snitt.

Då gav den matchen er 15000 i publik.

Dvs utslaget på 15 hemmamatcher, 1000 mer i publiksnitt för säsongen.

Så, ert snitt förra säsongen var då 3100 ändå.

Värt att notera att häcken ändå försämrade sitt publiksnitt den säsongen kontra året innan.
Citera
2014-10-19, 22:54
Medlem
traskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Förra året spealdes matchen på Nya Ullevi, dvs den säsong du vill att man ska räkna ert snitt från. Då du påstår att ni hade 4100 i snitt.

Då gav den matchen er 15000 i publik.

Dvs utslaget på 15 hemmamatcher, 1000 mer i publiksnitt för säsongen.

Så, ert snitt förra säsongen var då 3100 ändå.

Värt att notera att häcken ändå försämrade sitt publiksnitt den säsongen kontra året innan.

Ja det har du rätt i, det får jag ge dig. Men om vi räknar bort den matchen så blir snittet 3326, detta var även en säsong när vi var helt under isen. Nu ska jag lägga mig så det var definitivt mitt sista inlägg.
Citera
2014-10-19, 23:03
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Men snälla du! Är det någon siffra du skall jämföra med så är det den från 2013 när vi hade ett snitt på 4100. Du kan inte ha årets snitt (när vi spelar alla matcher på bortaplan) som referens.

Vänta nu? Så en säsong när ni spelade en premiärmatch på Nya Ullevi inför 15 593 blåvita (eller ja, räkna bort ett hundratal Häckensupportrar), en match som stod för en fjärdedel av er totala hemmapublik, ska räknas in? Hur tänkte du att ni skulle få in nästan 16 000 på er nya arena som tar 6 500?

Snälla du...

EDIT: Sen på pucken.

/feldgrau
Citera
2014-10-19, 23:08
Medlem
Vilka tror ni kniper Europaplatserna?
Huvudkandidaterna.
Göteborg 50 p
Möter Helsingborg (b) och Halmstad (h)

Elfsborg 49 p
Möter Djurgården (h) och BP (b)

AIK 48 p
Möter Åtvid (h) och Kalmar (b)

Jag tror inte att ngt lag går rent (kanske E), AIK har kanske lättast på pappret men har varit sämst när det gäller i år. Torskar Göteborg mot Heif och Elfsborg kryssar och AIK tar minst en poäng mot Åtvid blir det härlig ångest inför sista omgången.

Återkommer eventuellt med ngt om bottenstriden. Hoppas lite på att Falkenberg tappar poäng imorgon så att slutmatchen mot Mjällby blir avgörande för bägge.
Citera
2014-10-19, 23:11
Medlem
mishimas avatar
Nyckelmatchen är kanske Göteborgs match borta mot Helsingborg. Vinner man den tror jag att det blir i ordningen det är nu. För i övriga fem matcher har inget lag någon riktigt svår motståndare. Det är lag i mitten som inte har något att spela för. Det har förvisso inte HIF heller, men Accam på spelhumör är svår att möta oavsett.
Senast redigerad av mishima 2014-10-19 kl. 23:14.
Citera
2014-10-19, 23:18
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordonnee
Huvudkandidaterna.
Göteborg 50 p

Elfsborg 49 p

AIK 48 p

Jag tror inte att ngt lag går rent (kanske E), AIK har kanske lättast på pappret men har varit sämst när det gäller i år. Torskar Göteborg mot Heif och Elfsborg kryssar och AIK tar minst en poäng mot Åtvid blir det härlig ångest inför sista omgången.

Återkommer eventuellt med ngt om bottenstriden. Hoppas lite på att Falkenberg tappar poäng imorgon så att slutmatchen mot Mjällby blir avgörande för bägge.

Inte omöjligt att samtliga lag går fullt förutom då Blåvitt mot helsingborg, ser det som ytterst nödvändigt att ta minst 1p där. Jobbigt att Elfsborg vann igår då det försvårar det hela med EL rejält för Blåvitt, hade räckt med en vinst mot HBK om Elfsborg förlorat igår.
Citera
2014-10-19, 23:20
Medlem
tOpOffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordonnee
Huvudkandidaterna.
Göteborg 50 p

Elfsborg 49 p

AIK 48 p

Helsingborg borta är riktigt tufft just nu, men AIK har jag svårt se ta full pott med tanke på höstformen. AIK missar platsen.
Citera
2014-10-19, 23:24
Medlem
Elfsborg bör gå rent dessa två matcher som kvar, Djurgården hemma ska vi bara vinna och sen Bp borta kan inte bli annat än vinst. Men detta är allsvenskan där alla kan slå alla hemma som borta.
Citera
2014-10-20, 07:35
Medlem
svulles avatar
Ja, det är väl tyvärr en stor risk att AIK missar EL-plats, vilket får betecknas som ett fiasko.

Matchen mot BP var mest mähä. Fin inramning för Segerström, men matchen var väl inte mycket att hänga i granen. AIK gör jobbet halvdant, BP är skitdåliga och därför vinner vi.

Borges har verkligen tappat allting efter VM. Jag hoppas verkligen han skeppas iväg i vinter för att slippa lönekostnaden.
Citera
2014-10-20, 08:20
Medlem
Citat:
Vi får se, men jag tycker det är dumdristigt att inte räkna med någon ökning när förutsättningarna blir bättre än tidigare. Inför detta året var förutsättningarna sämre än förra året och då sjönk snittet. Ser du sambandet?

Med tanke på att du redigerade ditt inlägg medans jag svarade så var det lättast att svara så, även om det egentligen inte var värt att svara på överhuvudtaget.

edit. Snittet genom åren är totalt ointressant, det som är intressant är att titta på utvecklingen. I år har dock förutsättningarna ändrats kraftigt till det sämre och bör därför tas med en hel grävskopa salt.

Eftersom det var jag som startade detta med häckens publik kontra investering så får jag väl fortsätta.
(Märk väl att du inte svarat på det jag skrev, konkreta fakta på att de blir förfördelade av gbg kommun m.h.a. investeringar, precis som du efterfrågade)

Jag skrev i all hast att de hade 10% av publiken av de andra tre lagen. Räknar man faktiskt intresse i stan är detta en grov underdrift. Då har häcken snarare 5% av intresset, MAX. Men, pubilken räknade jag på från innan nya G.U. byggdes, då alla tre lagen spelade på G.U, alltså 2006. Då hade GAIS, blåvitt och ÖIS 22000 i snitt, och häcken 3000. Alltså 13%. Så ok, jag rundade av lite.

För att återgå till ditt uttalande ovanför, att man ska se på utvecklingen så kan man ju titta lite på just häckens utveckling och se om man hittar den fantastiska uppgång som du vill se. Vi ser 10 år bakåt:
2004: 1174 (S.E.), 2005: 4198, 2006: 3153, 2007: 1305 (S.E.), 2008: 1495 (S.E.), 2009: 3179, 2010: 2576, 2011: 3249, 2012: 4348, 2013: 4105, 2014: ~2900.
Var hittar du denna fantastiska utveckling? Ser för mig ut mer som att man svänger som en pendel.
Citera
2014-10-20, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Nyckelmatchen är kanske Göteborgs match borta mot Helsingborg. Vinner man den tror jag att det blir i ordningen det är nu. För i övriga fem matcher har inget lag någon riktigt svår motståndare. Det är lag i mitten som inte har något att spela för. Det har förvisso inte HIF heller, men Accam på spelhumör är svår att möta oavsett.

Djurgården har en teoretisk chans på "Bäst i stan" när de möter Elfsborg om de inte super bort den mot Örebro idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in