Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-10-19, 22:00
Medlem
Togs det upp?
Citera
2014-10-19, 23:02
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Togs det upp?

Näpp! Inte ett ord - "locket på" även här... Mycket underligt!
Alldeles för mycket hysch-hysch om detta makabra fall! 😳
Citera
2014-10-19, 23:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Nej, förundersökningssekretess. Polisen säger ingenting som inte gynnar den.
Citera
2014-10-21, 11:52
Medlem
Citat:
Skulle tro att GW tar upp det när FUPen är ute, borde ju ske när som helst.
Citera
2014-10-22, 23:44
Medlem
Nu tycker jag bannemig att åklagaren kan lämna in sin stämningsansökan så vi alla kan få ta del av FUP:en.

Någon som på senare tid varit förbi lägenheten där det hela skedde och lagt märke till ifall där bor någon i den nu?
Citera
2014-10-23, 03:24
Medlem
Citat:

Någon som på senare tid varit förbi lägenheten där det hela skedde och lagt märke till ifall där bor någon i den nu?

hört att han bor hemma för tillfället. har en bekant som är hans granne.
Citera
2014-10-23, 07:46
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maqon
hört att han bor hemma för tillfället. har en bekant som är hans granne.

Lägenheten är fortfarande öde. Helt neddragna persienner runt om och inte ett tecken på att någon varit där.
Citera
2014-10-23, 22:42
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Nu tycker jag bannemig att åklagaren kan lämna in sin stämningsansökan så vi alla kan få ta del av FUP:en.

Med tanke på vad som senast framkom i pressen (Nerikes Allehanda) där det framkom att tekniska titeln fortfarande inte var klara samt att ytterligare förhör skulle hållas så har jag en känsla av att åtal kanske inte kommer väckas förrän i början på nästa år 😳.
Citera
2014-10-23, 22:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Med tanke på vad som senast framkom i pressen (Nerikes Allehanda) där det framkom att tekniska titeln fortfarande inte var klara samt att ytterligare förhör skulle hållas så har jag en känsla av att åtal kanske inte kommer väckas förrän i början på nästa år 😳.
Din rättstavningsfunktion spelade dig ett spratt.

Jag gissade i juni att åtal väcks före jul. Jag håller fast vid det, och du kanske hittar FUP under julgran.
Citera
2014-10-24, 07:55
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Din rättstavningsfunktion spelade dig ett spratt.

Jag gissade i juni att åtal väcks före jul. Jag håller fast vid det, och du kanske hittar FUP under julgran.

"titeln"

Hur som haver så hoppas jag du har rätt Quarrel
Citera
2014-10-24, 19:20
Medlem
afvongreves avatar
Dom kan ju inte ha förhört Jon*a i fyra månader. Jag tror att killen (Jonathan) som äger huset tillsammans henne också har blivit förhörd ganska mycket. Det skulle kunna vara anstiftan från hans sida. Det finns ett motiv: när Jon*a sitter inne får han till slut huset dom äger tillsammans. Han räknar med att hon mår för dåligt om tio år när hon kommer ut, så det blir inget tjafs om huset.
Citera
2014-10-24, 20:02
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Dom kan ju inte ha förhört Jon*a i fyra månader. Jag tror att killen (Jonathan) som äger huset tillsammans henne också har blivit förhörd ganska mycket. Det skulle kunna vara anstiftan från hans sida. Det finns ett motiv: när Jon*a sitter inne får han till slut huset dom äger tillsammans. Han räknar med att hon mår för dåligt om tio år när hon kommer ut, så det blir inget tjafs om huset.

Precis som Sturebymordet. Tov* trodde nog att Tim skulle få sitta inne i flera år. Hon hatade honom därför att han inte var kär i henne längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in