2014-10-06, 12:35
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31

Resultaten från Serie A:

AC Bosman - AC Alba Longa 2-0
Gentiluomini - Go Ahead Farmers 0-5
KFC - Casteddu 0-2
Pizzaiolo FC - Antico Arsenale 1-1

Vilket ger följande tabell:

1. Go Ahead Farmers: 11p
2. Antico Arsenale: 9p
3. Pizzaiolo FC: 8p
4. Casteddu: 8p
5. KFC: 7p
6. AC Bosman: 5p
7. Gentiluomini: 3p
8. AC Alba Longa: 2p

Blir spännande matcher framöver. Både om titeln och för att säkra nytt spel i i högsta divisionen i vår.

Hur många åker ut? Två? Och blir det en ny budgivning på spelare från scratch inför vårsäsongen, eller jobbar man vidare med de man har?

Ale Viola har fem raka vinster i Serie B. Jag ligger trea med tre vinster och två förluster.
Citera
2014-10-06, 12:40
Medlem
Gantss avatar
What the fuck... Jag vann ändå trololololo och då hade motståndaren ändå Candreva (mål o assist) och Itrube (mål) medan jag inte hade en enda mål/assist

Ale Viola 4-2 pellebelle

Cosa Nostra 0-2 Superchelsea

HighwayDonkey 0-1 Juvevaffanculo

Risorgimento 3-0 AC gricia

Snygg jinx av mig och Knugen
Citera
2014-10-06, 12:42
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Hur många åker ut? Två? Och blir det en ny budgivning på spelare från scratch inför vårsäsongen, eller jobbar man vidare med de man har?

Ale Viola har fem raka vinster i Serie B. Jag ligger trea med tre vinster och två förluster.

Vi har tidigare kört att hälften minus en går upp (10 lag - 4 går upp, 8 lag - 3 går upp osv) och eftersom ingen sagt något annat förmodar jag att vi kör på samma linje nu också. Vill dock inte säga att tre garanterat åker ut Serie A eftersom det tidigare skett att lag som avancerat från Serie B tackat nej till fortsätt spel eller helt enkelt inte återkommit. Man måste dock klara en viss placering i Serie A för att vara säker på att man behåller sin plats.

Blir helt ny budgivning. Man behåller inte sitt lag.
Citera
2014-10-06, 12:51
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Vi har tidigare kört att hälften minus en går upp (10 lag - 4 går upp, 8 lag - 3 går upp osv) och eftersom ingen sagt något annat förmodar jag att vi kör på samma linje nu också. Vill dock inte säga att tre garanterat åker ut Serie A eftersom det tidigare skett att lag som avancerat från Serie B tackat nej till fortsätt spel eller helt enkelt inte återkommit. Man måste dock klara en viss placering i Serie A för att vara säker på att man behåller sin plats.

Blir helt ny budgivning. Man behåller inte sitt lag.

Okej, det låter bra. Även om det lag jag har sköter sig rätt bra nu. Osäkra kort som Matri och Djordjevic levererar offensivt. Men nu får vi hoppas på uthållighet och tålamod hos alla sexton deltagarna.
Citera
2014-10-06, 13:08
Medlem
Villons avatar
Förskräcklig omgång på nytt. Två målskyttar kunde inte kompensera för usla poäng över hela banan. Bottenplats i ligan nu, och känslan är att det här måste börja vända omgående om inte chansen till överlevnad i högsta serien ska finnas kvar.
Citera
2014-10-15, 10:04
Medlem
Ezzelinos avatar
Våldsam skadelista i Roma. Räknar till fjorton stycken "indisponibili", möjligen kan en av dem (Maicon) spela mot Chievo.

I Serie B värvades det från Empoli: jag köpte Rugani och Pucciarelli, Knugen37 målvakten Sepe. Borta mot Genoa...lite svårtippat.

Det ser ut som om det blir den här elvan som ska försöka plocka poäng som räcker till en seger denna helg:

Buffon
Nagatomo-Rugani-Widmer
Marchisio-Florenzi-Hallfredsson-Rigoni
Matri-Torres-Djordjevic
Senast redigerad av Ezzelino 2014-10-15 kl. 10:23.
Citera
2014-10-18, 12:00
Medlem
Villons avatar
Den första av en lång rad måstematcher i helgen, mot bottenkonkurrenten Gentiluomini. Skadesituationen i AC Alba Longa har äntligen börjat klarna en smula, och jag tror mig kunna ställa upp med en fyrbackslinje för vad som känns som första gången den här säsongen. På minuskontot hamnar Osvaldos skada.

Preliminär startelva:

Dramé - Astori - Rami - Chiellini

Brienza - Tachtidis - Pirlo - Hamsik

Callejón - Destro
Citera
2014-10-18, 16:04
Medlem
Knugen37s avatar
Underbart att Serie A är tillbaka.

Seriefinal väntar i B, Ale Viola ställs mot SuperChelsea. Är det den som jinxar bäst som vinner?
Citera
2014-10-18, 17:51
Medlem
anteri17s avatar
Laget mot brille:

Viviano

Darmian Biava de Vrij Dodo

Ekdal Pjanic Muntari
Pogba

Totti Gabbiadini

En del ändringar sen sist.
Citera
2014-10-18, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Laget mot brille:

Viviano

Darmian Biava de Vrij Dodo

Ekdal Pjanic Muntari
Pogba

Totti Gabbiadini

En del ändringar sen sist.

jag valde att bänka Eder trots att han möter Zeman! Jag satte Luca Toni på bänken. Och Amauri på läktaren.

Och startar ändå med tre anfallare.
Citera
2014-10-18, 18:18
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen37
Underbart att Serie A är tillbaka.

Seriefinal väntar i B, Ale Viola ställs mot SuperChelsea. Är det den som jinxar bäst som vinner?
Well.. så länge Icardi och Higuain är iskalla så kommer jag inte vinna. Dina anfallare 10x vassare än mina
Citera
2014-10-19, 23:00
Medlem
anteri17s avatar
Bara inte Matri får för sig att göra två mål så ska det bli en seger för mitt Antico Arsenale.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in