2014-10-19, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
När tänker du leverera dina indicier som talar för KJs oskuld?
När är din sammanställning klar?

Jag har skrivit flera stycken i tidigare inlägg men jag ska göra en ny så fort det finns tillfälle..

Om du ser på fallet helt objektivt och låtsas som att det är första gången du tittar på det kommer du se en hel del... indicier som talar för KJs oskuld.

Tips är att vara uppmärksam på alla möjliga slags detaljer, att öppna sinnet och att lägga märke till tonlägen etc i förhören.
Senast redigerad av zemixon 2014-10-19 kl. 22:31.
Citera
2014-10-19, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Jag har skrivit flera stycken i tidigare inlägg men jag ska göra en ny så fort det finns tillfälle..

Om du ser på fallet helt objektivt och låtsas som att det är första gången du tittar på det kommer du se en hel del... indicier som talar för KJs oskuld.

Tips är att vara uppmärksam på alla möjliga slags detaljer, att öppna sinnet och att lägga märke till tonlägen etc i förhören.

Jag har verkligen försökt lyssna på tonlägen etc i förhören och min uppfattning är att den nu dömde mördaren är tokskyldig. Finns inte en chans att han är oskyldig. Det är skrämmande hur man vill få en sån grym männsika fri!!
Citera
2014-10-19, 22:41
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
När tänker du leverera dina indicier som talar för KJs oskuld?
När är din sammanställning klar?

Citat:

Jag tror inte du ser på fallet mer objektivt än jag, och jag skriver det inte med attityd. Q kan nog gå i god för att jag är väldigt kritisk av mig och ser med objektivitet och öppna sinnen i de flesta fall. Det finns två trådar jag berörts personligt av o då är det såklart svårt att hålla sig objektiv.

Nu har jag en bekant som blivit hörd som vittne för MB och jag har sett underlaget som förmodligen var en av anledningarna varför MB och AN blev avfärdade från utredningen.

Är det en alt GM så är det inte någon av dom.

Jag tror ju dock att KJ är skyldig men är inte främmande inför tanken att han haft hjälp.
Citera
2014-10-19, 22:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Resturangdagen. Då dom firade bröllopsparet. Då ni vill ha det till att MB åkte och mötte VB. Personen MB pratade med är hörd.

Tillägg: Detta visste du och du vet resten med. Du vet även att jag inte vill diskutera detta i tråden.
Detta visste jag inte. Vilken telefon ringde han ifrån då? Samtalet finns inte i FUP. Jag vill inte ha det till att MB mötte VB, hon kan ha passerat Lejonbacksvägen kl 21:30 och kommit till MB efter telefonsamtalet kl 21.
Citera
2014-10-19, 22:53
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Detta visste jag inte. Vilken telefon ringde han ifrån då? Samtalet finns inte i FUP. Jag vill inte ha det till att MB mötte VB, hon kan ha passerat Lejonbacksvägen kl 21:30 och kommit till MB efter telefonsamtalet kl 21.

Jag måste fråga om telnr och gör det imorgon då kl är lite mycket nu. Jag vet att det inte står i FUP.

Jo du visste det. jag har även berättat för dig vad samtalet gällde.
Citera
2014-10-19, 22:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag måste fråga om telnr och gör det imorgon då kl är lite mycket nu. Jag vet att det inte står i FUP.

Jo du visste det. jag har även berättat för dig vad samtalet gällde.
Jo, samtalet kände jag till, men inte att det var dagen för försvinnandet.
Citera
2014-10-20, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ferengi
Jag har verkligen försökt lyssna på tonlägen etc i förhören och min uppfattning är att den nu dömde mördaren är tokskyldig. Finns inte en chans att han är oskyldig. Det är skrämmande hur man vill få en sån grym männsika fri!!

Hur i hela fridens namn kunde du "komma fram" till det när det saknas bevisning och när alternativa GM inte är utredda?

Hallucinationer? Droger? Önsketänkande kanske?
Citera
2014-10-20, 01:14
Medlem
Citat:
Jag tror inte du ser på fallet mer objektivt än jag, och jag skriver det inte med attityd. Q kan nog gå i god för att jag är väldigt kritisk av mig och ser med objektivitet och öppna sinnen i de flesta fall. Det finns två trådar jag berörts personligt av o då är det såklart svårt att hålla sig objektiv.

Nu har jag en bekant som blivit hörd som vittne för MB och jag har sett underlaget som förmodligen var en av anledningarna varför MB och AN blev avfärdade från utredningen.

Är det en alt GM så är det inte någon av dom.

Jag tror ju dock att KJ är skyldig men är inte främmande inför tanken att han haft hjälp.

Det där underlaget får du gärna dela med dig av? Överbevisa mig gärna tyvärr tror jag det kan vara en omöjlig uppgift eftersom jag har svårt att tro att det där underlaget motbevisar någonting

Finns det överhuvudtaget någonting som pekar på att MB AN inte är inblandade?
De är ju inte ens utredda.....

Jag hoppas att KJ är skyldig MEN det verkar som att han är oskyldig.

Alternativa GM, en eller flera... det kan vara vem/vilka som helst som hade ihjäl VB. GM kände rimligtvis till att VB befann sig hos KJ den aktuella lördagskvällen/eftermiddagen.

Slagningarna på KJs bil.... vem gjorde de?
Senast redigerad av zemixon 2014-10-20 kl. 01:21.
Citera
2014-10-20, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Hur många olika mobiler och simkort hade MB den 4 maj 2013?
Citera
2014-10-20, 01:49
Bannlyst
Citat:
Hur i hela fridens namn kunde du "komma fram" till det när det saknas bevisning och när alternativa GM inte är utredda?

Hallucinationer? Droger? Önsketänkande kanske?
MB utreddes inledningsvis samtidigt med styckmördaren Kristoffer Johansson. Då allt pekade på densamme så avfördes MB från utredningen. Glöm nu bort MB i det här fallet och redovisa dina indicier som du förgäves har lyckats att delge oss.
Citera
2014-10-20, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
MB utreddes inledningsvis samtidigt med styckmördaren Kristoffer Johansson. Då allt pekade på densamme så avfördes MB från utredningen. Glöm nu bort MB i det här fallet och redovisa dina indicier som du förgäves har lyckats att delge oss.

Titta på fallet en gång till utan att se KJ som potentiell GM, utgå från att KJ talar sanning i samtliga förhör....
Citera
2014-10-20, 03:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Inledningsvis utreddes MB och KJ i lika stor omfattning. Telefoner kollades, det spanades på dem ungefär lika lång tid, det hölls förhör med båda, vittnesuppgifter togs in och kollades, fram till gripandet. Såvitt jag vet ledde ingetdera till något. Berätta för mig, vad är allt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in