2014-10-26, 15:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Om det inte vore så jävla tragiskt med ditt trams så skulle jag skratta. Du måste för fan vara sakägare för att lämna in en resninsansökan jävla idiot. Tror du att KJ:s vänner kan lämna in en resningsansökan så är du fan dummare än tåget. Läs för fan på lite innan du sitter och tramsar i tråden. KJ orkade ju inte ens överklaga hovrättens dom så han lär ju knappast anstränga sig, eller hur jävla tramspelle. Sen vet jag inte hur många gånger MrFold på ett sakligt sätt har redovisat vad som krävs i en resningsansökan. NYA OMSTÄNDIGHETER. Ny i betydelsen faktiskt nytt och inte ett ändrat fotomontage. Lägg nu ner dumheterna.
Jag vet inte hur många gånger jag har bemött MrFold med RB 58:2 p. 3.
Citera
2014-10-26, 15:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Hahaha nu säger du IGEN att det KOMMER en resningsansökan. Vilket du förnekar. Klartext nu, jag frågar dig; Kommer det en resningsansökan? Ja eller Nej? Om JA - hur vet du det och vad är din källa till detta?

Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Nu diskuterar vi din ärlighet och att stå för dina inlägg vilket du näppeligen har gjort.
Pastakrydda beskriver ditt agerande klockrent. Gör en pudel och din trovärdighet är något reparerad.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vi får hoppas att KJ känner samma tålamod, för med det som du/ni försökt lägga fram hittills är det ju som att ligga mitt i Atlanten och försöka komma iland genom att trampa vatten.
Jag har mer information än vad som finns i bloggen. Allt tål inte offentlighetens ljus. Och av samma anledning kan jag inte ange min källa.
Citera
2014-10-26, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det samlas material. (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten) Ge er till tåls så kommer den.
Av vilken anledning länkar du till ett inlägg från mig där jag ifrågasätter er? Det är väl inget svar på frågorna till dig
Citera
2014-10-26, 15:25
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Jag har mer information än vad som finns i bloggen. Allt tål inte offentlighetens ljus. Och av samma anledning kan jag inte ange min källa.

På vilket vis var det ett svar på min fråga? Kommer det en resningsansökan, ja eller nej?
Citera
2014-10-26, 15:27
Bannlyst
Citat:
Tig då i församlingen! Du har inte svarat på ett dugg av mina och Pastakryddas frågor till dig. Saknar du svar?
Detta kan du inte slingra dig ur.
Senast redigerad av Zambora 2014-10-26 kl. 15:29. Anledning: txt6
Citera
2014-10-26, 15:30
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Nej, allt tål verkligen inte offentlighetens ljus eftersom KJ är så skyldig som man kan vara ... Allt tål inte heller sanningsenliga tolkningar har vi sett av dig i tråden - att inte ens kunna kalla lögner för lögn är liksom slående för ditt/ert resonemang.

Någon resning i målet lär vi inte få se.
Citera
2014-10-26, 15:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Av vilken anledning länkar du till ett inlägg från mig där jag ifrågasätter er? Det är väl inget svar på frågorna till dig
Jo, det är svar, eftersom du säger att jag har sagt att material samlas. Ifrågasätter du vad du själv har skrivit? Det samlas material till en resningsansökan.
Citera
2014-10-26, 15:44
Bannlyst
Citat:
Jo, det är svar, eftersom du säger att jag har sagt att material samlas. Ifrågasätter du vad du själv har skrivit? Det samlas material till en resningsansökan.
Du har en tendens att svara med icke svar. Att svara med ett inlägg från mig är som du ofta gör när du svarar med:
Häng med i tråden.

Eller att svara med en motfråga till den frågande.

Din retorik i ett diskussionsforum är under all kritik. Ett under att du får hålla på med dina låtsaslekar.

Seriöst så är de flesta aktörer här benägna att diskutera men du härskar och försöker att styra debatten med din pinsamma härskarteknik.

Börja nu med att besvara de frågor vi har ställt till dig i eftermiddag utifrån de svar du har angivit.

Varken du eller bloggen har presterat något som är resningsgrundande till dags dato. Det vet du om och då att när brallorna är nere komma med att "allt tål inte se dagens ljus" är enbart löjeväckande.
Senast redigerad av Zambora 2014-10-26 kl. 15:55. Anledning: txt9
Citera
2014-10-26, 16:37
Medlem
Citat:
Jag vet inte hur många gånger jag har bemött MrFold med RB 58:2 p. 3.
Då tar vi det långsamt. Vem skall lämna in resningsansökan eftersom KJ uppenbarligen inte är intresserad?
Citera
2014-10-26, 16:42
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Då tar vi det långsamt. Vem skall lämna in resningsansökan eftersom KJ uppenbarligen inte är intresserad?

Mja, skulle inte KJ,s gode man kunna lämna in en sådan ansökan, givetvis i samråd med den som den gode mannen företräder, KJ,s pappa försökte ju få till en advokat till åt honom till den första rättegången, om nu KJ,s pappa fortfarande är god man åt sin son så kanske han kan ansöka om resning för sin klient.
Citera
2014-10-26, 17:01
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mja, skulle inte KJ,s gode man kunna lämna in en sådan ansökan, givetvis i samråd med den som den gode mannen företräder, KJ,s pappa försökte ju få till en advokat till åt honom till den första rättegången, om nu KJ,s pappa fortfarande är god man åt sin son så kanske han kan ansöka om resning för sin klient.
Nej, det kan han inte utan att KJ vill det - att ha en god man innebär inte att personen är omyndighetsförklarad. Står han däremot under förvaltare så fungerar denna i vissa avseenden som en målsman.
Citera
2014-10-26, 17:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det kan han inte utan att KJ vill det - att ha en god man innebär inte att personen är omyndighetsförklarad. Står han däremot under förvaltare så fungerar denna i vissa avseenden som en målsman.
I så fall, om KJ:s tillstånd krävs och han inte ger det, så går det naturligtvis inte att ansöka om resning. Men bevisningen i domstolarna går fortfarande att ifrågasätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in