2014-10-19, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karditsa
okänt.

dock så ändra han sig och sa att den "håller på att sjunka"

istället för att den redan gjort det

Vem är han?
Citera
2014-10-19, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thejiberish
Zoomade in bilden och försökte göra den så skarp som möjligt

http://imgur.com/zjYuXRq
Gjorde också en test av att förbättra bilden.
http://imgur.com/4y67cnM
Citera
2014-10-19, 22:19
Medlem
mcheatons avatar
Vad är kommer det här om att ubåten sjunker ifrån? Källa?
Citera
2014-10-19, 22:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av charter
Vissa verkar inte ha förstått att ubåten faktiskt finns och att den sjunker. Eller försöker ni förneka det hela?

Det finns information som pekar på att en ubåt finns, knappast fakta. Än svagare är beläggen för att den sjunker.

All info om Dimitri kmr från en twittrare.
Citera
2014-10-19, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BroderKush
Får jag fråga vad ryssen har så stort intresse för Svearike för? Kartor och andra materiell från forna sovjet har ju kommit ut nu ett par år senare, men jag kan aldrig förstå varför.

Borde inte Finland, Polen och Danmark vara lika attraktiva objekt att spionera på?
Utan dessa är ju ett ockuperat Svearike ingenting annat än en plätt mark med mycket skog och en liten mängd västvärlds människor omringat av länder med stort förakt för Ryssland.

Vad är det Putin vill åt i detta västindoktrinerade och naturresursfattiga land?

Sverige har ett samarbete med USA. Vi har bla satt upp frekvensdödare i norra sverige. Finns även rykte om uppskjutningsramper runt östersjön. Dock är de bara ett rytke ja hört. Skulle tippa på att dem har full koll på Polen redan. Danmark har dem nog inte fullt bra koll på då de är ett NATO land.
Citera
2014-10-19, 22:21
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Vissa verkar inte ha förstått att ubåten faktiskt finns och att den sjunker. Eller försöker ni förneka det hela?

Vad finns det för belägg för detta? Inget i denna tråden tyder hittills på att det ligger till på det sättet.
Citera
Medlem
Citat:
http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/1263018,Dmitrij-Donskoj-tonie-u-wybrzezy-Szwecji-Media-na-pokladzie-rosyjskiego-okretu-znajduje-sie- ponad-sto-osob

Följande står i den Polska artikeln som påstår att en rysk ubåt sjunker i Stockholms skärgård:

- Ca 100 man ombord.
- Den är kärnvapenbestyckad
- Professor Logachev är på väg för undsättning. Den ska även scanna av botten
- Man tar upp händelsen kring det "okända" objektet samt nödanropet.
- Sedan avslutar man med att berätta det nuvarande läget i FM:

"30 nowoczesnymi okrętami wojennymi i 12 jednostkami podwodnymi, a dziś mają tylko 7 okrętów nawodnych i 4 podwodne."

Det betyder att man förr i tiden hade 30 moderna krigsskepp och 12 ubåtar. Nu hade man 7, respektiva 4 av ovannämnda.

Detta är realia, mina vänner. En rysk ubåt sjunker någonstans där ute, på svenskt vatten.

Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Vad har du för källa (på att den sjunker)?

Detta är min källa. Artikeln alltså. Artikelförfattaren nämner även att norsk media rapporterar samma sak. Den norska källan är Dagbladet.

Här är länken till den
Senast redigerad av charter 2014-10-19 kl. 22:24.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
satan att det är jobb imon... vill sitta uppe och följa utvecklingen, känns som att vi snart kommer få reda på hur det egentligen står till i djupet av vårt vatten.

Jag tror inte det kommer några (trovärdiga) nyheter under natten, den enda "utvecklingen" lär bestå i allt galnare teorier här på FB
Citera
2014-10-19, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern
500 meter?? Det är nära maxdjup för de flesta moderna ubåtar. Seawolf-klassen har tex. Test-djup på 490 m. I princip alla militära ubåtar imploderar vid 500-800 meter. (Nu pratar jag inte om små undersökningsubåtar, utan traditionella ubåtar)

Precis, de KAN inte lägga sig på botten... De kan fortfarande gömma sig i vattenlager som uppstör av temperaturskillnader och strömmar. MEN de KAN inte lurpassa på botten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dkw
Nu tror jag inte för en sekund att det är vattenskotrar men du ska veta att dessa också kan "dyka" ner i vattnet.

tex: ca 0.30 i klippet https://www.youtube.com/watch?v=Aouha8_2cTk

Men fortfarande,,; vem gör det i oktober?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vad finns det för belägg för detta? Inget i denna tråden tyder hittills på att det ligger till på det sättet.
http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/1263018,Dmitrij-Donskoj-tonie-u-wybrzezy-Szwecji-Media-na-pokladzie-rosyjskiego-okretu-znajduje-sie- %20ponad-sto-osob
Vet inte om detta är en seriös sida. Kör google translate.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mcheaton
Vad är kommer det här om att ubåten sjunker ifrån? Källa?

Nån okänd kille på twitter som borde få pris för årtiondenas trollning är källan, nu har man i utländsk media börjat spekulera kring ifall det är Dmitrij Donskoj som sjunker utanför Sveriges kust

När det visar sig vara en knölval i slutändan..bisarrt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in