2014-10-19, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Det är en rätt bra ide att ha med sig ett par mackor och en fiskelåda i en ryggsäck om man är fiskare.

Jo, det brukar jag ha när jag fiskar..

Jag brukar se ut väldigt mycket som den fotade mannen när jag fiskar öring från land.. Vet man inte vad fiska är så kan man säkert tro att det är en dykare

Även fast jag dykt en del så känner jag uppenbarligen inte igen de tydliga karaktärsdrag som en dykare har, för jag ser dem inte..
Citera
2014-10-19, 18:58
Medlem
zetruzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kryuchkov
Vart är det som bäst att se presskonferansen? SVT? Aftonbladet?
Såg de båda förra på Aftonbladet, funkade bra. (Med Adblock då, vet ej ifall reklamen gör det till en skitfest.) Ingen aning om SVT.

Edit: Hoppas för övrigt att det faktiskt blir något att tugga på. Gårdagens presskonferens var ju ett rent skämt innehållsmässigt.
Citera
2014-10-19, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Vilken typ av ubåt tror vi det rör sig om? Miniubåt, robotubåt, attackubåt, landstigningsubåt, atomubåt?
Knappast attack, landstigning eller atom. Troligtvis en mindre ubåt. Hade det varit en stor ubåt hade den aldrig kunnat ta sig ut från det genomsökta området.
Citera
Medlem
S-cups avatar
Citat:
Skulle normalt säga SVT, men de misslyckades ju med presskonferensen igår, fast det kanske AB också gjorde, vad vet jag?

Jag kommer däremot kolla på SVT, <en minut kvar.
Citera
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Jag kan inte tänka mig att Aftonhoran skulle kunna göra någonting bättre än SVT.
Citera
2014-10-19, 19:00
Medlem
Det är bara ett test från Rysslands håll. De kollar vad Sveriges försvar går för genom att skicka in en liten ubåt först för att sedan ta över Gotland nu när de märkt att vi inte har en aning om vad vi håller på med... Inte en chans att de skulle "råkat" visa sig på svenskt vatten utan mening.
Citera
2014-10-19, 19:02
Medlem
Operationen fortsätter, det är troligt att det pågår främmande undervattensverksamhet. NÄST HÖGsta verifieringsgrad.

3 olika iaktagelser alla mycket trovärdiga.
Citera
2014-10-19, 19:02
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epiqq
Borde de inte förlägga sökningen ut mot havet? Känns som att de tagit sig dit på något sätt...

De ska flytta sökområdet, för att du känner det?

Citat:
Ursprungligen postat av hundjakt
Vid chatten idag på Expressen säger Joakim von Braun, säkerhetskonsult och underrättelseexpert:

"Jag vet att GRU, den ryska militära underrättelsetjänsten, har köpt hus i bl.a. Stockholms skärgård med hjälp av svenska bulvaner. Där skulle de (ubåtsbesättningen) kunna gömma sig ett antal dagar och sedan köras ut i en minibuss eller en stor bil."

Hur är det möjligt att Sverige tillåter spioner att köpa hus i vår skärgård utan åtgärd?

http://www.expressen.se/nyheter/chatta-med-experten-om-ubatsjakten/

Ju mer han säger den där von Braun ju galnare verkar han. Litar inte speciellt mycket på honom.

Citat:
Ursprungligen postat av SuPrA
Något av dom ryska fartygen har en Mi-26 helikopter ombord. Dessa helikoptrar är världens största och kan förmodligen lyfta en miniubåt.

Ryssarna flyger in inatt med eskort av några jaktflygplan och hämtar upp sin ubåt.
Kom ihåg vart ni läste det först

Först, och även sist. Det kommer aldrig läsas någon annan stans.
Citera
2014-10-19, 19:03
Medlem
Bekräftat, 3 olika observationer gjorda.
Citera
2014-10-19, 19:03
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Självklart så har jag kontrollerat att det fanns färska data på fartyg i dess närhet och i deras rutt sedan deras sista signal, vad är det du inte förstår?

/Provokatör

Sluta tramsa.

Vilka fartyg då? Sedan varför skulle de stänga av transpondern?
Du tror inte att Svenska och Finska radarstationer har koll på fartyget ändå?
För att inte tala om Svenska och Nederländska ytfartyg och ubåtar i området.
Citera
2014-10-19, 19:04
Medlem
Det var ju en tydlig bild de hade
Citera
2014-10-19, 19:04
Medlem
Funderar på att ta mig ut mot kanholmsfjärden via vägnätet. Någon som vet vart de spärrat av vägen?
Så att man kan parkera någonstans innan och ta sig ut till vattnet därifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in