2014-10-06, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbz
Tillbaka från Artemis nu, överträffade alla mina förväntningar.
Kommer absolut besöka det igen
Håller med stolpeinochut - en recension skulle vara kul att få läsa.
Senast redigerad av FBc3po 2014-10-06 kl. 10:50.
Citera
2014-10-06, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stolpeinochut
Eller ställ frågan i den tråd som redan finns om ämnet...
(FB) Löfvén: Sexköp utomlands kriminaliseras

Tackar!
Citera
2014-10-19, 17:38
Medlem
Hejsan.

En fråga till er som varit runt lite:

Är det värt den extra kostnaden att hyra bil och besöka Oase, i förhållande till att åka till Mainhattan? Vi är tre vänner som kommer spendera några dagar i Frankfurt. Har tidigare varit på Palace, men vill nu besöka ett nytt ställe.

Mainhattan är billigt, centralt och rökfritt (rökrum). Oase är större och har fler tjejer, men ligger längre bort och saknar rökrum.

Finns det annat att ta med i ekvationen som vi har missat?

Oavsett ställe, är det bättre att besöka på en lördag jämfört med söndag eller måndag? Tänker på faktorer som antal tjejer, tempo, stress, osv.

Har läst de flesta recensioner ett par år tillbaka, men inte fått någon helt klar bild.

Oase har hämtning med limousin för upp till 8 personer, för bara €100. Är man 8 pers, handlar det om drygt en hundralapp per person. Klart överkomligt. Här får man ju inte söka efter andra besökare, men finns det andra forum (utöver ISG, där vi också undersöker), där man kan samla ihop en trupp som ska till samma ställe? Hade ju varit intressant att kunna utbyta lite erfarenheter, tips och råd längs resans gång.
Citera
2014-10-19, 21:02
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IconProgression
Hejsan.

En fråga till er som varit runt lite:

Är det värt den extra kostnaden att hyra bil och besöka Oase, i förhållande till att åka till Mainhattan? Vi är tre vänner som kommer spendera några dagar i Frankfurt. Har tidigare varit på Palace, men vill nu besöka ett nytt ställe.

Mainhattan är billigt, centralt och rökfritt (rökrum). Oase är större och har fler tjejer, men ligger längre bort och saknar rökrum.

Finns det annat att ta med i ekvationen som vi har missat?

Oavsett ställe, är det bättre att besöka på en lördag jämfört med söndag eller måndag? Tänker på faktorer som antal tjejer, tempo, stress, osv.

Har läst de flesta recensioner ett par år tillbaka, men inte fått någon helt klar bild.

Oase har hämtning med limousin för upp till 8 personer, för bara €100. Är man 8 pers, handlar det om drygt en hundralapp per person. Klart överkomligt. Här får man ju inte söka efter andra besökare, men finns det andra forum (utöver ISG, där vi också undersöker), där man kan samla ihop en trupp som ska till samma ställe? Hade ju varit intressant att kunna utbyta lite erfarenheter, tips och råd längs resans gång.

Både Oase och Mainhattan är bättre än turisthålan Palace.

Oase har numera ett nytt relaxrum där endast män får gå in och tjejerna får inte gå dit (kommer dock inte ihåg om det var rökfritt där).

Söndagar och måndagar brukar vara riktigt lugna på de flesta FKK, d.v.s. färre tjejer men också mindre stress. Ja. högre stress och tempo på lördagar, men också snyggare tjejer. Både fler besökare och tjejer. Kan bli kötid till rummen (på kvällen). Gäller både på Oase och Mainhattan.

Om du ska till Oase, boka hotell natten efter i Friedrichsdorf, t.ex. Hotell Mercure, så kostar taxin bara 10-12 euro hem på natten.

Lätt att ta sig till Oase. Först S-bahn till Friedrichsdorf (ca 7 euro per person) (ca 20 min) sedan taxi till Oase (10 Euro).

Mainhattan har bästa maten i Frankfurt.
Oase har fler raggande tjejer men även snyggare tjejer.
Fler tyska kunder på Mainhattan.
Senast redigerad av Arnold15 2014-10-19 kl. 21:10.
Citera
2014-10-19, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
...

Tack för ett snabbt svar. Det för övrigt bland annat dina rapporter som låg till grund för att vi skulle överväga Mainhattan.

Hur fungerar det i praktiken med kötid? Om man får vänta 15-20 minuter på ett rum, dras det då något från tiden eller börjar det ticka först i rummet? Annars är det ju bara bra med kö. Man får en möjlighet att bekanta sig lite och vara lite social innan. Särskilt om man ändå spenderar 12 timmar på klubben. Inte många tjejer som sitter ner och pratar bort tid motsvarande en halv session bara för att vara trevlig.

Har räknat lite på Oase och det blir väldigt mycket dyrare. Är line-upen och klubben såpass mycket vassare att det är värt det? Hotell är redan bokat vid Hauptbahnhof, så hemresa blir det oavsett på aftonen.

Fler tyska kunder brukar vara ett gott betyg, enligt ISG.
Citera
2014-10-19, 22:15
Medlem
Skulle även vara intressant att höra vad man kan göra med tjejen under kötiden?

Antar att det mesta går men jag tänker om de vill ha mer betalt för att tex kyssas eller att man tar på dem. Förstår att det inte går att säga generellt då tjejen bestämmer och att personkemi mm spelar in men ändå.

Hur lång kan kötiden bli en busy lördagskväll?
Citera
2014-10-19, 22:44
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Tack för ett snabbt svar. Det för övrigt bland annat dina rapporter som låg till grund för att vi skulle överväga Mainhattan.

Hur fungerar det i praktiken med kötid? Om man får vänta 15-20 minuter på ett rum, dras det då något från tiden eller börjar det ticka först i rummet? Annars är det ju bara bra med kö. Man får en möjlighet att bekanta sig lite och vara lite social innan. Särskilt om man ändå spenderar 12 timmar på klubben. Inte många tjejer som sitter ner och pratar bort tid motsvarande en halv session bara för att vara trevlig.

Har räknat lite på Oase och det blir väldigt mycket dyrare. Är line-upen och klubben såpass mycket vassare att det är värt det? Hotell är redan bokat vid Hauptbahnhof, så hemresa blir det oavsett på aftonen.

Fler tyska kunder brukar vara ett gott betyg, enligt ISG.

Tiden räknas först när ni kommit in på rummet. Under väntetiden kan man sitta och prata, pussas och smekas. Om man inte vill vänta kan man ju alltid gå till porrbion och knulla där offentligt.

Om ni har flera dagar på er kan ni ju testa båda klubbarna. Gärna vilodag emellan så att soldaten får återhämta sig.
Skulle då ta Miainhattan på lördag, så att det garanterat är snygga tjejer där (om det nu är viktigt) och Oase på måndagen (eller söndagen).
Tror att Mainhattan kan vara lite dött på söndagen.

Men om jag bara skulle välja en klubb så skulle jag ta Mainhattan. Bättre atmosfär helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av FBc3po
Skulle även vara intressant att höra vad man kan göra med tjejen under kötiden?

Antar att det mesta går men jag tänker om de vill ha mer betalt för att tex kyssas eller att man tar på dem. Förstår att det inte går att säga generellt då tjejen bestämmer och att personkemi mm spelar in men ändå.

Hur lång kan kötiden bli en busy lördagskväll?

Se ovan vad man kan göra.

En del tjejer tungkysser utan tillägg, andra vill ha betalt eller vägrar. Om kyssar är viktigt bör man ju alltid fråga innan man går till rummet.
På Artemis fick jag vänta en halvtimme på ett rum en vanlig onsdagskväll. Men ingen kötid på dagen.
Citera
2014-10-20, 09:22
Medlem
Citat:
Tiden räknas först när ni kommit in på rummet. Under väntetiden kan man sitta och prata, pussas och smekas. Om man inte vill vänta kan man ju alltid gå till porrbion och knulla där offentligt.

Jag var helt övertygad om att klockan började gå när man började röra varandra. Låter som att det inte finns några större downsides med kö alls, snarare tvärtom? Siktar på en lördagskväll och hoppas på det bästa.

Citat:
Om ni har flera dagar på er kan ni ju testa båda klubbarna. Gärna vilodag emellan så att soldaten får återhämta sig.
Skulle då ta Miainhattan på lördag, så att det garanterat är snygga tjejer där (om det nu är viktigt) och Oase på måndagen (eller söndagen).
Tror att Mainhattan kan vara lite dött på söndagen.

Men om jag bara skulle välja en klubb så skulle jag ta Mainhattan. Bättre atmosfär helt enkelt

Vi har flera dagar, men den mest optimala kombinationen av nyfikenhet och budget gjorde att vi tänkte tänkte testa hela Frankfurts smörgåsbord; FKK, flate rate och RLD. Flera FKK hade varit fint, men det blir fort väldigt dyrt.

Citat:
En del tjejer tungkysser utan tillägg, andra vill ha betalt eller vägrar. Om kyssar är viktigt bör man ju alltid fråga innan man går till rummet.
På Artemis fick jag vänta en halvtimme på ett rum en vanlig onsdagskväll. Men ingen kötid på dagen.

Om man ställer sig i kö med en tjej, räknas det som en "commitment" då? Om man har en halvtimmes väntan, och bara pratar (ingen tjyvstart med kroppskontakt) och upptäcker efter 15 minuter att tjejen är skogstokig och att man inte klickar alls, att man vet redan där att det kommer bli en hemsk session, kan man dra sig ur utan att det blir hetsiga diskussioner?
Citera
2014-10-20, 13:31
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:

Om man ställer sig i kö med en tjej, räknas det som en "commitment" då? Om man har en halvtimmes väntan, och bara pratar (ingen tjyvstart med kroppskontakt) och upptäcker efter 15 minuter att tjejen är skogstokig och att man inte klickar alls, att man vet redan där att det kommer bli en hemsk session, kan man dra sig ur utan att det blir hetsiga diskussioner?

Nej, ingen commitment vad jag vet.
Men om man ställer sig i kö och smeker och pussas eller gör detta i någon soffa (då det inte är någon kö) så kommer tjejen att bli väldigt sur om du inte går till rummet. Samma sak om hon kommer fram till dig och smeker ditt organ i en soffa och du tackar nej, men hon fortsätter under längre tid. Då kommer hon blivit djävligt sur om du inte går till rummet. Så det gäller att bestämt tacka nej ganska tidigt och t.ex. säga att du just hade en session och måste återhämta dig.

Vet inte riktigt vad som gäller om hon börjar suga dig i en soffa eller inne i porrbion. Jag skulle tro att det räknas som commitment.

Du hade ju tidigare varit på Palace, påstod du ju, så du borde ju känna till brudar med aggressiv marknadsföring.

Citat:
Hejsan.
Har tidigare varit på Palace, men vill nu besöka ett nytt ställe.
Citera
2014-10-20, 13:56
Medlem
Citat:
Nej, ingen commitment vad jag vet.
Men om man ställer sig i kö och smeker och pussas eller gör detta i någon soffa (då det inte är någon kö) så kommer tjejen att bli väldigt sur om du inte går till rummet. Samma sak om hon kommer fram till dig och smeker ditt organ i en soffa och du tackar nej, men hon fortsätter under längre tid. Då kommer hon blivit djävligt sur om du inte går till rummet. Så det gäller att bestämt tacka nej ganska tidigt och t.ex. säga att du just hade en session och måste återhämta dig.

Vet inte riktigt vad som gäller om hon börjar suga dig i en soffa eller inne i porrbion. Jag skulle tro att det räknas som commitment.

Du hade ju tidigare varit på Palace, påstod du ju, så du borde ju känna till brudar med aggressiv marknadsföring.

Jag hade en fantastisk afton på Palace, men det var aldrig någon kö. Var där en tisdagskväll (dock var det full fart).

Börjar man hålla på med någon utanför ett rum (såsom i bion) vet jag att klockan startar, eller om man låter någon undersöka innanför badrocken en längre stund utan att säga ifrån, men jag var osäker på om man genom att bara stå i kö med någon förband sig att fullfölja en session när kön väl var borta.

20 minuter väntetid för en tjej, som sedan inte blir mer än så, kunde ju för henne innebära en missad chans i bion eller möjlighet till en session med någon annan. I det läget måste hon hitta någon annan och sedan stå i kö igen.
Citera
2014-12-04, 09:21
Medlem
ormbitens avatar
Är det någon som har varit på något av alla dessa nyårspartyn som en del FKK klubbar har vid nyåret?
Jag undrar då främst om ni tyckte det var bra eller dåligt?
Citera
2014-12-07, 21:31
Medlem
FKK Artemis verkar vara ett grymt ställe, men hur är det med alkohol? Har förstått att alkoholfria drycker är gratis där, men serverar de alkohol oxå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in