2014-09-24, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbz
känner mig inte speciellt bekväm att gå runt naken (jag vet att man får en rock)
Jag håller med, det är ingen höjdare.
Jag kommer nog inte att besöka Artemis igen.
Citera
2014-09-24, 12:18
Medlem
Citat:
Vill också veta om man generellt blir tillfrågad eller behöver ragga upp någon för att ha en stund, jag vet att deras jobb är att vara inbjudande men då man kanske inte är den vassaste kniven i lådan utseendemässigt så kanske man inte blir prioriterad?

Hur du ser ut spelar ingen större roll för tjejerna. Det viktiga är att du sköter hygienen och uppför dig väl. Så länge du befinner dig i barområdet eller i trappan ner till nedervåningen samt bion kommer gott om tjejer söka upp dig och försöka få med dig upp till ett rum. Är en tjej nära dig räcker det i allmänhet att du tittar mot henne en stund så kommer hon sannolikt komma fram till dig om ni har haft lite längre ögonkontakt, eller bara nicka mot henne eller vifta henne till dig.

Men annars är det ju rekommenderat att gå fram till den som tilltalar just dig utseendemässigt. Du kan vara blyg och tafatt, det kommer dom inte bry sig om. Enda chansen att någon nekar dig är nog om hon precis haft ett långt pass och behöver andas några minuter men då har dom i allmänhet en handduk virad runt kroppen istället för att gå runt nakna som dom annars gör. Då kan det hända att de skakar på huvudet när någon kommer fram. Såg också någon gång en snubbe ha svårt med sina inviter men då för att han var riktigt berusad och rund under fötterna.
Citera
2014-09-24, 13:53
Medlem
Stolpeinochuts avatar
Citat:
Hej folket! Nyligen fick jag höra om artemis och tänkte ställa lite frågor till er som varit där.
Åker dit inom 10dagar, specifikt datum är inte satt.

Är generellt osäker utav mig och känner mig inte speciellt bekväm att gå runt naken (jag vet att man får en rock) och behöva bada naken bland andra män och inte heller med mina 3 vänner jag ska dit med. Är det tillåtet att ha badbyxor när man badar/bastar?

Vill också veta om man generellt blir tillfrågad eller behöver ragga upp någon för att ha en stund, jag vet att deras jobb är att vara inbjudande men då man kanske inte är den vassaste kniven i lådan utseendemässigt så kanske man inte blir prioriterad?

Resan är bestämd inom 10 dagars tid att vi ska besöka Artemis samt staden berlin, andra tips om Artemis uppskattas gärna, är bara osäker och till gränsen obekväm med att gå runt helneck framför killar och männen där.

Ett hotel nära artemis uppskattas gärna om någon har tips? Vi kör bil dit så den delen är avklarad.

Tack på förhand, uppskattar gärna svar!

Det finns egentligen ingen som helst anledning till att känna sig obekväm där inne på Artemis.

Där finns män av alla de slag, Och det som dom alla har gemensamt är att ingen av dom kommer att bry sig om dig.
Där finns män i 150-160 kilosklassen och det finns vältränade män som ser ut som fotomodeller.
En del verkar ha utmärkt självförtroende medans andra går och stirrar ned i golvet.
Där finns män från alla kategorier och åldersklasser.
Äldsta jag sett hade nog passerat 80 bast (Han kunde omöjligt ha vetat om han skulle komma ut därifrån levande) och yngsta har nog varit 18.

Men som sagt, Ingen av dom kommer att bry sig ett skvatt om dig.

Och som Worcester säger, Det viktiga är att du sköter hygienen och behandlar tjejerna med respekt.
Det behövs inte mer än ett Hej! Sen är du på väg till ett rum…

Visst får du bada med badbyxor om du vill, har till och med sett dom som duschar med badbyxor, Men det finns nog dom som tittar lite snett på dig då…??? I bastun har jag dock aldrig sett någon med badbyxor.

Hotell finns hur många som helst på Trivago, Bara blunda och peka.
Citera
2014-09-24, 14:50
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Är generellt osäker utav mig och känner mig inte speciellt bekväm att gå runt naken (jag vet att man får en rock) och behöva bada naken bland andra män och inte heller med mina 3 vänner jag ska dit med. Är det tillåtet att ha badbyxor när man badar/bastar?

Ett hotel nära artemis uppskattas gärna om någon har tips? Vi kör bil dit så den delen är avklarad.

Tack på förhand, uppskattar gärna svar!

Kan du inför dina kompisar (som har samma mål som du?) hantera att ni sätter på prostituerade, så borde ni kunna hantera att kila runt i badrock. Det känns inte mer dramatiskt än ett besök på ett ordinärt badhus, jag lovar!

Du behöver inte oroa dig om "raggningen", jag lovar att det löser sig! Det "jobbiga" är faktiskt att säga "maybe later" till alla hela tiden. Är du intresserad av någon speciell, så gör som redan föreslagits här, sök ögonkontakt. Funkar inte det på just den tjejen, så kan det vara bra att avvakta lite med just henne lite. Just hon kan ju tycka att just du inte är hennes "typ" och du riskerar en dålig upplevelse om du går med henne trots signalerna.

Hotell finns som sagt i massor, sök på valfri bokningstjänst t ex i området Scharlottenburg.
Hotell Kronprintz är nära och bra, men kan ibland vara lite dyrt.

Till sist: Ha en underbar resa och berätta gärna efteråt hur det gick.
Citera
2014-09-24, 15:39
Medlem
Min oro över att få en dejt eller stund med tjejerna lär väl ha minskats efter vad jag läst, känns rätt bra =)!
Men faktum kvarstår att jag lär bada med badbyxor, jag kommer inte ändra mig, ni som förstår hur det är att vara osäker kanske kan relatera. Jag bara hoppas att jag inte kommer bli tillsagd eller så, för jag ser inte mig själv ändra perspektiv angående det. Känns bara bättre helt enkelt.

Hoppas verkligen det blir en galen upplevelse nu då!
Citera
2014-09-24, 15:50
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Min oro över att få en dejt eller stund med tjejerna lär väl ha minskats efter vad jag läst, känns rätt bra =)!
Men faktum kvarstår att jag lär bada med badbyxor, jag kommer inte ändra mig, ni som förstår hur det är att vara osäker kanske kan relatera. Jag bara hoppas att jag inte kommer bli tillsagd eller så, för jag ser inte mig själv ändra perspektiv angående det. Känns bara bättre helt enkelt.

Hoppas verkligen det blir en galen upplevelse nu då!

Det blir grymt! Jag lovar!
Man kan hoppa över badandet, det är ju egentligen det lättaste. Man är ju inte där för och bada primärt. Jag tror inte jag har badat där nånsin faktiskt.
Citera
2014-09-25, 08:39
Medlem
Stolpeinochuts avatar
Citat:

Tänkte på en liten skitsak när ni väljer hotell.
Om ni ska köra in med bilen i centrala Berlin, in i den så kallade miljözonen, (Umweltzone) så ska man enligt lag och ordning ha en Umweltplakette klistrad i vindrutan på bilen, Annars "kan" man få böter. Risken kanske inte är så stor, Umweltplakette kostar visserligen bara mellan 5-8 euro beroende på var den köps. Men vill man slippa detta lilla krångel så väljer man ju ett hotell utanför zonen.

Artemis och hotell Kronprinz ligger utanför Umweltzone med ett par hundra meters marginal.
(Sök "Umweltzon Berlin" på google maps så ser man var gränsen går.
Citera
2014-10-06, 02:13
Medlem
Tillbaka från Artemis nu, överträffade alla mina förväntningar.
Kommer absolut besöka det igen
Citera
2014-10-06, 08:15
Medlem
Stolpeinochuts avatar
Citat:
Tillbaka från Artemis nu, överträffade alla mina förväntningar.

Och då vill vi ju ha en recension i Artemis tråden
Citera
2014-10-06, 10:09
Medlem
Hej ni som hänger på FKK! Hur ser ni på att den nya regeringen föreslår att kriminalisera sexköp utomlands? Det skulle ju plötsligt göra er till brottslingar när ni åker ner (gäller såklart alla andra former förutom FKK också).
Skulle ni sluta åka eller fortsätta?
Nyfiken på hur ni ser på det.
Citera
2014-10-06, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargveum
Hej ni som hänger på FKK! Hur ser ni på att den nya regeringen föreslår att kriminalisera sexköp utomlands? Det skulle ju plötsligt göra er till brottslingar när ni åker ner (gäller såklart alla andra former förutom FKK också).
Skulle ni sluta åka eller fortsätta?
Nyfiken på hur ni ser på det.
Starta en egen tråd i frågan om du vill diskutera om lagen kommer förändra beteendet hos sexköpare. Denna behandlar frågor om FKK.
Citera
2014-10-06, 10:31
Medlem
Stolpeinochuts avatar
Eller ställ frågan i den tråd som redan finns om ämnet...
(FB) Löfvén: Sexköp utomlands kriminaliseras
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in