2014-10-19, 16:47
Medlem
tzjs avatar
Den websdr-länken som flowlops och jag länkat till är den enda jag känner till.
Hittar lite sporadiska sändningar på morse, men det låter mer som radioamatörer med tanke på den låga teckenhastigheten.

Då och då hörs svaga röster på frekvenser på något obestämbart språk. Det handlar om frekvenser i samma spann.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Följde trafiken och tre Liberia reggade fartyg försvann plus dom nederländska och det ryska professor logachev, lite skumt,kanske är vanligt att sidan tappar täckning på vart båtar befinner sej eller så har transpondrarna slagits av.

Vad jag vet så loggas detta via satelit. Satsar på att de kan sitta och läsa denna tråd och andra liknande.
Citera
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuntorparn
Om det finns en ubåt på botten i skärgården. Hur kan ubåten veta vad som händer? har dom internet på ubåten? med vilken teknik då isåfall? Kan ubåten kommunicera med sitt "moderskepp" eller med moderlandet utan att svenska militären kan snappa upp kommunikationen? är inte så insatt i hur tekniken fungerar. upplys mej tack.
Vet den det? Isf har dom nog radiokontakt med St Petersburg eller Kalliningrad.
Citera
2014-10-19, 16:48
Medlem
RettaVisans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J0kern
PROFESSOR LOGACHEV håller just nu rutt: 254° - Mot Stockholm!
Samtidigt som ordinarie rutt vidare ner på kontinenten är 251°!
om du klickar på "density map" till vänster så ser du bättre var de flesta seglar, ingen panik där ännu. Du ser att det är litet trångt också...
Citera
Medlem
skäggmannens avatar
Finns det intresse för en ryss-skypechatt så kan jag tänka mig att dra igång en för att kunna snacka om det här i ett kvickare tempo. PMa isåfall!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fagin
Vill nån förklara kortfattat om dom holländska båtarna är på vår eller fiendens sida?

Intressant då Nederländerna är med i Nato?
Citera
2014-10-19, 16:49
Medlem
J0kerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fagin
Vill nån förklara kortfattat om dom holländska båtarna är på vår eller fiendens sida?

Abdikerat till ryssen, vad tror du?
Citera
2014-10-19, 16:49
Medlem
lulz123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongiovi
aftonbladet: Militären har avbrutit sökinsatsen för dagen

Va?! Ska man hem och sova så ryssen kan åka hem?
Kanske sökt igenom allt och inte hittat något och därav dragit slutsatsen om falsklarm
Citera
2014-10-19, 16:51
Medlem
crachies avatar
snart uttalar sig nog regeringen. Dem verkar ha ett möte ang. Den s.k kränkningen av svenskt vatten
Citera
2014-10-19, 16:51
Medlem
Någon som läst nåt om exakt HUR vår försvarsmakt håller koll på ryske oljetankern? Med flyg, båt, övrig spaning?
Citera
2014-10-19, 16:52
Medlem
andreasmms avatar
Varför verkar alla så sugna på att spränga ubåten? Bör väl gå att tvinga upp den och förhöra besättning och beslagta den istället?
Citera
2014-10-19, 16:52
Medlem
KerhoffizHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crachie
snart uttalar sig nog regeringen. Dem verkar ha ett möte ang. Den s.k kränkningen av svenskt vatten
Försvarsmakten har presskonferens 19.00
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in