Känslan är att den lilla jäveln kom undan och man har väl sänkt ner tillräckligt med utrustning för att inte behöva vara något större antal på plats, ifall någon skulle ligga kvar och gömma sig.
Följde trafiken och tre Liberia reggade fartyg försvann plus dom nederländska och det ryska professor logachev, lite skumt,kanske är vanligt att sidan tappar täckning på vart båtar befinner sej eller så har transpondrarna slagits av.
Saxat från ab: 16.24 John Granlund: Vi har fått in flera rapporter om en konvoj av 10-12 militärfordon på E18 från Enköping mot Stockholm vid 15.30-tiden i dag. Enligt uppgift ska det handla om signaltrupper med expertis på telekrigföring.
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Har också sett två fordon passera av större typ. Tyvärr åkte de under en viadukt precis när jag var på den.
Är inte det fordon som är på väg hem från militärövningen i Älvdalen?
Naturligt att åka R70 till Enköping, sedan E18.
Följde trafiken och tre Liberia reggade fartyg försvann plus dom nederländska och det ryska professor logachev, lite skumt,kanske är vanligt att sidan tappar täckning på vart båtar befinner sej eller så har transpondrarna slagits av.
Professor Logachev har inte försvunnit! Men hon håller en konstig kurs för att vara på väg mot Las Palmas.
På Aftonbladets livesändning så sa hon att Stockholms skärgård är världens svåraste ställe att leta efter ubåtar på. Stämmer detta?
Detta är en enorm grej egentligen.
Det har nyss skickats ett specialfartyg från Ryssland som är till för att bärga ubåtar. Kommer det fartyget bara köra in i skärgården bland vår militär med båtar, helikoptrar mm?
Om det hittas en rysk ubåt på svenskt vatten, speciellt så nära land så bryter det mot internationella lagar och kan ses som krigföring.
Känslan är att detta kan vara början på något stort. Om nu inte det är media som bara blåser upp allting.
Hmm, jag bor ganska nära sjukhuset i Gävle och brukar se när ambulanshelikoptern landar. För ca 20 min hörde jag ljudet av en helikopter, när jag tittade ut såg jag till min förvåning att det varken var en ambulanshelikopter eller polishelikopter. Den var mörkfärgad, och flög väldigt "aggressivt", gjorde ett par tvärvändningar, snurrade runt lite och försvann. Har aldrig sett detta förr. Behöver inte ha med saken att göra, men lustigt sammanträffande i sånna fall.
Dessa fartyg är dom som cirkulerar bland media just nu. Är det något fartyg till som är av intressant värde?
Dock så är Ns concord samt HNLMS Amsterdam borta från kartan just nu.