2014-10-19, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intheheat
Stämmer ganska bra. Fotografen står ca 10-20 meter längre norrut och fiskaren står på norrsidan av kobben.

Hmm ok, känns som en ganska rimlig plats att vistas på. Känns iaf inte som en där en spetznas skulle stå och visa sig i helfigur mitt på ljusa dagen när stora rysslarmet gått. Speciellt inte eftersom det ligger bostadshus och bryggor i omedelbar närhet. Kanske nån hjälpreda med ombyte och instruktioner till ev. grodmän men i så fall underligt val av plats och tidpunkt.
Citera
2014-10-19, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J0kern
HNLMS EVERTSEN har lagt sig precis framför ryssen och HNLMS ZEELAND ligger nu precis bakom.
Känns keff att holländarna sköter detta åt oss, hade vi haft lite bollar så hade det vart två Visby korvetter som skulle ringat in fartyget!

En aning keff, ja.. men tur att holländarna är vakna. Kanske försvarsmakten har bett holländarna om hjälp? Inte följt tråden på nån timme, ber om ursäkt om det redan behandlats.
Citera
2014-10-19, 16:21
Medlem
NS CONCORD syns inte längre på Marine Traffic? Försvann bara poff? Vad hände? För långt ifrån en AIS?
Citera
2014-10-19, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobzInadE
NS CONCORD syns inte längre på Marine Traffic? Försvann bara poff? Vad hände? För långt ifrån en AIS?
Senast jag kollade låg den norr om Gotland men som du nu säger så är den borta igen.
Citera
2014-10-19, 16:22
Medlem
staticages avatar
Nu är NS Concorde försvunnet ifrån marine traffic
Citera
2014-10-19, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J0kern
HNLMS EVERTSEN har lagt sig precis framför ryssen och HNLMS ZEELAND ligger nu precis bakom.
Känns keff att holländarna sköter detta åt oss, hade vi haft lite bollar så hade det vart två Visby korvetter som skulle ringat in fartyget!

Jag tycker inte det är keff överhuvudtaget. Nederländerna är ett land som i mångt och mycket påminner om Sverige och frågar du mig är det enbart positivt att ryssen inser att vi inte står helt ensamma trots att vi inte har något NATO-medlemskap.
Citera
2014-10-19, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Nu är NS Concorde försvunnet ifrån marine traffic
http://www.marinetraffic.com/se/ais/home/centerx:19.90405/centery:58.79935/zoom:8/oldmmsi:636012382/olddate:lastknown

Senaste uppdatering för nästan 2 timmar.
OT: UVB-76 är aktiv just nu.. det sänds ord för ord, försök att ha koll något, täckningen är inte bra hos mig.
Citera
2014-10-19, 16:28
Medlem
Annan fråga: Varför i helvete låter man Expressen och Aftonbladet guppa omkring på sina jävla fritidsbåtar i anslutning till den här operationen? Cleara hela området från civila och minska risken för felbedömningar och störningar.

För övrigt låter det som om den här gubben Göran Frisk tror att det här är Battlefield 4 och sitter med halvbånge i sina intervjuer.
Citera
2014-10-19, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kryuchkov
http://www.marinetraffic.com/se/ais/home/centerx:19.90405/centery:58.79935/zoom:8/oldmmsi:636012382/olddate:lastknown

Senaste uppdatering för nästan 2 timmar.
OT: UVB-76 är aktiv just nu.. det sänds ord för ord, försök att ha koll något, täckningen är inte bra hos mig.
Vart lyssnar du ifrån?

edit: lyssnar ifrån WebSDR
Citera
2014-10-19, 16:29
Medlem
WinstonO'Boogies avatar
Saxat från ab: 16.24 John Granlund: Vi har fått in flera rapporter om en konvoj av 10-12 militärfordon på E18 från Enköping mot Stockholm vid 15.30-tiden i dag. Enligt uppgift ska det handla om signaltrupper med expertis på telekrigföring.
Citera
2014-10-19, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av O19
Jag tycker inte det är keff överhuvudtaget. Nederländerna är ett land som i mångt och mycket påminner om Sverige och frågar du mig är det enbart positivt att ryssen inser att vi inte står helt ensamma trots att vi inte har något NATO-medlemskap.

Asså. Fartyget är ju inte ens påväg mot Sverige? Kan någon sammanfatta vad som händer?
Det är väl allmänt känt vid det här läget att Sveriges samtliga medier har något emot Ryssland. Propaganda efter propaganda.
Vad skulle Ryssland tjäna på att gå till attack mot lilla Sverige?

Bara några dagar innan allt detta skedde så fick Löfven ett samtal från Obama. Sammanträffande? Vem vet.
Jag tror hursomhelst inte ett ord på vad Aftonbladet, DN, Expressen skriver.
Citera
2014-10-19, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flowlops
Vart lyssnar du ifrån?
http://uvb-76.net/
Du måste ha en viss kort i datorn.

Edit: ditt funkar ju också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera