2014-10-19, 16:15
Medlem
Bilder på svartklädde mannen?
Citera
Medlem
terrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Lady Hester är det väl tal på? Den uppdaterades för 4 minuter sedan och Zeeland för 12 min sedan. Du måste klicka på fartyget igen för att se den senaste uppdateringen tror jag.

Nej nej, dom du nämner är lastfartyg, det finns militära fartyg från NL i farleden.

Men det skapar lite förvirring för NL har två fartyg med namnet Zeeland . Zeeland = lastfartyg, HNLMS Zeeland = militärt. Det andra är HNLMS Evertsen.
Citera
Medlem
Ticklas avatar
Citat:
Lady Hester är det väl tal på? Den uppdaterades för 4 minuter sedan och Zeeland för 12 min sedan. Du måste klicka på fartyget igen för att se den senaste uppdateringen tror jag.

Tror Mr.Degis syftar på militärfartyget Zeeland och inte container fartyget Zeeland. Militärfartyget har inte uppdaterat på 3h och 14m.
Citera
Medlem
Tjackmosters avatar
Zeeland (fraktfartyget, inte patrullbåten) ligger fortfarande precis bakom Professor Logachev (båda fartygens position hade uppdaterats för bara ett par minuter sedan då jag kollade). Ingen tvekan nu om att även detta fartyg följer efter det ryska.

HNLMS Zeeland (dvs. patrullbåten) tycks väl ha slagit av sin transponder? Kan i alla fall inte hitta det längre.
Citera
Medlem
Citat:

Vi snackar om nederländska STRIDSfartyg, inte fraktfartyg! Dom heter HNLMS Zeeland och HNLMS Evertsen
Citera
Medlem
J0kerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Professor Logachev ligger bakom ett holländskt krigsskepp till synes i kurs mot Stockholm. Det är svårt att urskilja, men om forskningsbåten ska svänga av nedåt borde den göra det nu. Tycker mig se tendenser till att den fortsätter framåt.

Några sjömil bakom är ett annat holländskt krigsskepp. Den tredje ser jag inte.

HNLMS EVERTSEN har lagt sig precis framför ryssen och HNLMS ZEELAND ligger nu precis bakom.
Känns keff att holländarna sköter detta åt oss, hade vi haft lite bollar så hade det vart två Visby korvetter som skulle ringat in fartyget!
Citera
2014-10-19, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PirateHook
Bilder på svartklädde mannen?
bild
Citera
2014-10-19, 16:16
Medlem
omahafittans avatar
Den ryskägda oljetankern som rör sig utanför Stockholms skärgård och det ryska forskningsfartyg som är på väg i riktning mot Stockholm , kan vara utsända för att plocka upp en skadad rysk ubåt som lyckats ta sig ut på internationellt vatten, säger Stefan Ring, militärstrategisk expert,till SvD.
– Om SvD:s uppgifter stämmer kan man tänka sig att ubåten kanske lyckats ta sig ut på internationellt vatten. Då kan man använda sig av den här typen av fartyg för att plocka upp den. Det passar isåfall väl in i mönstret, säger Stefan Ring till SvD.
Citera
2014-10-19, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmutsigSocka
Kan någon förklara varför media skriver rubriker som att det är fastställt att det rör sig om en ubåt av något slag?

Kanske någon kan sammanfatta vad som hänt nu när man passar på att låsa upp tråden igen?
Då en sammanfattning med fakta?
därför att dom lär ha en källa på det?
Citera
2014-10-19, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J0kern
HNLMS EVERTSEN har lagt sig precis framför ryssen och HNLMS ZEELAND ligger nu precis bakom.
Känns keff att holländarna sköter detta åt oss, hade vi haft lite bollar så hade det vart två Visby korvetter som skulle ringat in fartyget!

Om du klickar på de holländska stridsfartygen ser du att de inte har uppdaterat sina positioner på mellan 1.40 och över 3 timmar! Så dom kan befinna sig vart som helst just nu.
Citera
2014-10-19, 16:18
Medlem
HumpingDogs avatar
Ryska fartyget VOLGO-BALT 136 passerar utanför Norrtälje. Begriper inte varför man inte stoppar alla Ryska båtar från att ta sig in på Svenskt vatten.
Citera
2014-10-19, 16:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av omahafittan
Den ryskägda oljetankern som rör sig utanför Stockholms skärgård och det ryska forskningsfartyg som är på väg i riktning mot Stockholm , kan vara utsända för att plocka upp en skadad rysk ubåt som lyckats ta sig ut på internationellt vatten, säger Stefan Ring, militärstrategisk expert,till SvD.
– Om SvD:s uppgifter stämmer kan man tänka sig att ubåten kanske lyckats ta sig ut på internationellt vatten. Då kan man använda sig av den här typen av fartyg för att plocka upp den. Det passar isåfall väl in i mönstret, säger Stefan Ring till SvD.

Bara hoppas att Sverige skickar ut en ubåt för att bevaka runt dessa fartyg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in