2014-10-18, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskMuslimah
Varför ska dom dra sig tillbaka? Dom har rätt att ha sina förband var dom vill i sitt eget territorium. Dessutom gapar ju väst att dom ska säkra gränserna, men hur? Men visst, om man tänker att rebellerna tar kustremsan så är ju det logiskt.
Det var ju snack från NATO-älskarna att Putin fick pudla för att inta tappa ansiktet under F1-racet.
2014-10-18, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Min fetmarkering.

Brukar kalla dig floskelmästaren, men vem vet det kanske är orättvist. Vill gärna ge dig en chans då att utveckla det fetmarkerade. Speciellt det sistnämnda.

Fascisterna är ju därmed i stort borträknade i ukrainsk politik.
Fascister och demokrati är knappast förenliga med varandra. Ukraina går mot demokrati med sjumilastövlarna på. Ringer det en liten klocka? Är man fascist/odemokrat med framtidsdrömmar får man nog starta politikerkarriären i Moskva tyvärr, åtminstone är utgångsläget bättre i den ryska huvudstaden.
2014-10-18, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Fascister och demokrati är knappast förenliga med varandra. Ukraina går mot demokrati med sjumilastövlarna på. Ringer det en liten klocka? Är man fascist/odemokrat med framtidsdrömmar får man nog starta politikerkarriären i Moskva tyvärr, åtminstone är utgångsläget bättre i den ryska huvudstaden.
Du verkar ha en perverterad syn på vad demokrati är. Har du hört talas om östra Ukraina och dess folks strävan efter frihet och självbestämmande, med de nedkämpas med vapenmakt. Ni antidemokrater bör inte ta ordet demokrati i er mun, för ni vet inte vad det är!
Obs: Statskupp är inte en form av demokrati!
Senast redigerad av fuckuto 2014-10-18 kl. 10:45.
2014-10-18, 10:46
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckuto
Du verkar ha en pervaterad syn på vad demokrati är. Har du hört talas om östra Ukraina och dess folks strävan efter frihet och självbestämmande, med de nedkämpas med vapenmakt. Ni antidemokrater bör inte ta ordet demokrati i er mun, för ni vet inte vad det är!
Obs: Statskupp är inte en form av demokrati!

Din argumentation blir mer och mer krystad, speciellt när du inte har någon länk till någon kloakmedia från Kreml. Vi har redan bevisat vad majoriteten i östra Ukraina vill och det är inte att som nu bli invaderade och mördade av de ryska fascisterna. Här är ett bra program bland annat från Donetsk om hur det är att vara granne med det fascistiska Ryssland och hur till exempel en general förklarar vad de har för filosofi med konstant krigstillstånd mot grannländerna, där gränserna mellan krig och fred suddats ut med den bedrivna asymmetriska krigföringen och den sjuka propagandan orkestrerad från Kreml:
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/444488?programid=1300
Citat:
Om hur man handskas man med en jättegranne, som börjat bete sig allt mer oförutsägbart. Hör reportage från Nagorno-Karabach, en 20 år gammal konflikt som börjat koka i Krim-annekteringens kölvatten. Hör också röster från Riga och Donetsk om propaganda, pragmatism och livet i ett fruset limbo, någonstans mellan krig och fred.
2014-10-18, 10:57
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren75
Jag refererar bara vad platschefen på Gotland säger angående att vara närgångna i luften. Verkar vara svårt att ta in för vissa.

Angående Ukraina så är det inte konstigt att befolkningen lider av samma vanföreställningar som tex dig med tanke på hur deras mediesituation ser ut. Lögner på längden och tvären från både media och officiella företrädare så man häpnar. Som en titt på en ding ding värld. Kärnvapenbombning av Luhansk flygplats. Massiva ryska styrkor inne i Ukraina och alla amerikanska satelliter har gått sönder samtidigt. Är det lovligt att vara så dum i huvet att man köper allt detta? Efteråt när allt lagt sig och de kan se den mer balanserade sanningen kommer det att normaliseras något.

Visst, allt kommer att lägga sig när Ryssland upphör att vara en fasciststat. Då kommer, för övrigt, samma fenomen att inträffa som skedde när det förra kalla kriget tagit slut: 90 procent av västs sk. "propaganda" visade sig vara sann. Av återstoden visade sig att man underskattat förtrycket och kontrollen i öst. Blott ca en procent vulgärpropaganda av typen: "Det fanns inga lyckliga människor i öst" visade sig, naturligtvis, vara falsk.

Nu gör jag inte vågen för vare sig all ukrainsk propaganda, fast merparten absolut är sann. Inte heller gör jag vågen för vissa regeringsmedlemmar som tillhör högerextrema partier, dock har dessa personer inte agerat och propagerat som högerextremister sedan de kom med i regeringen. Hur som helst så kommer det snart att hållas parlamentsval i Ukraina där de högerextrema partierna verkar gå mot ett katastrofval. Jämför detta med den ryska duman som, i princip, bara består av höger och vänsterextrema partier. Precis som man förväntar sig hos en konsoliderad fasciststat.
2014-10-18, 10:59
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren75
Sluta låtsas förstå. De framställs som good cop, bad cop i media. Relationen Ryssland/Vitryssland behöver du inte fundera över, den är bra.

Fast jag skrev väl ingenting som motsäger denna beskrivning.
2014-10-18, 11:09
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Det får jag lov att säga var en detalj.

Vad som kvarstår är att inlägget i min signatur visar och bevisar att maktövertagandet i Kiev var en fascistisk kupp och inget annat.

Tja, om man nu kan kalla gigantiska självmotsägelser i den ryska propagandan för detaljer. Det är ju sådana, samt dess alla solklara lögner, som gör att jag, rätt av inte bryr mig om den ryska propagandaapparaten.

Hur som helst så gjorde presidentvalet i maj och i minst lika hög grad det kommande parlamentsvalet att händelserna i samband med maktövertagandet och Janokovic avsättning nu är historia.
Senast redigerad av Ola Schubert 2014-10-18 kl. 11:38.
2014-10-18, 11:11
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Val under inbördeskrig är ger inga rättvisa val så med din logik får östra Ukraina inte någon representation i parlamentet och därvidlag utträder de ur staten Ukraina, tack för det

Nej, det ger inga rättvisa resultat i områden som kontrolleras av terrorister och främmande makt.

Men den ukrainska regeringen kan ju bara göra så gott de kan för att försöka få till att det kommande parlamentsvalet kan hållas i hela landet.
2014-10-18, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Nej, det ger inga rättvisa resultat i områden som kontrolleras av terrorister och främmande makt.

Men den ukrainska regeringen kan ju bara göra så gott de kan för att försöka få till att det kommande parlamentsvalet kan hållas i hela landet.
Inga rättvisa val skriver du om östra Ukraina, så de får inte någon egentlig representation i Ukrainas (Kievs) parlamentet och behöver därvidlag inte följa dess beslut, tack för det.

Läste du igenom mitt citat av Regulus, Stämde det du skrev i posten?
Senast redigerad av fuckuto 2014-10-18 kl. 11:50.
2014-10-18, 12:43
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Inga rättvisa val skriver du om östra Ukraina, så de får inte någon egentlig representation i Ukrainas (Kievs) parlamentet och behöver därvidlag inte följa dess beslut, tack för det.

Läste du igenom mitt citat av Regulus, Stämde det du skrev i posten?

Till och med Vitrysslands president lägger korten på bordet, Donbass är en ryskstödd och ryskledd operation som utan rysk inblandning varit över för länge sedan.

http://euromaidanpress.com/2014/10/17/lukashenko-accuses-russia-as-says-he-is-ukrainian/
2014-10-18, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Till och med Vitrysslands president lägger korten på bordet, Donbass är en ryskstödd och ryskledd operation som utan rysk inblandning varit över för länge sedan.

http://euromaidanpress.com/2014/10/17/lukashenko-accuses-russia-as-says-he-is-ukrainian/
Det du hänvisar till har redan avhandlats i tråden av "fitz-hume" som hänvisade till något liknande som det du skriver om. Mitt svar var detta (post #25341):

Citat:
Man skulle ju kunna hoppas att de europeiska ledarna skulle kunna vara lika självständiga i relationen till Obama och USA som Lukashenko verkar vara i förhållandet till Putin och Ryssland. Är dom det eller har vi endast pro-amerikanska "rumpnissar" som ledare i väst?
Senast redigerad av fuckuto 2014-10-18 kl. 13:12.
2014-10-18, 13:42
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Det du hänvisar till har redan avhandlats i tråden av "fitz-hume" som hänvisade till något liknande som det du skriver om. Mitt svar var detta (post #25341):
Slutsatsen är väl snarare att Putlers skräckvälde tappar i stöd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in