Citat:
Ursprungligen postat av
Snurren75
Jag refererar bara vad platschefen på Gotland säger angående att vara närgångna i luften. Verkar vara svårt att ta in för vissa.
Angående Ukraina så är det inte konstigt att befolkningen lider av samma vanföreställningar som tex dig med tanke på hur deras mediesituation ser ut. Lögner på längden och tvären från både media och officiella företrädare så man häpnar. Som en titt på en ding ding värld. Kärnvapenbombning av Luhansk flygplats. Massiva ryska styrkor inne i Ukraina och alla amerikanska satelliter har gått sönder samtidigt. Är det lovligt att vara så dum i huvet att man köper allt detta? Efteråt när allt lagt sig och de kan se den mer balanserade sanningen kommer det att normaliseras något.
Visst, allt kommer att lägga sig när Ryssland upphör att vara en fasciststat. Då kommer, för övrigt, samma fenomen att inträffa som skedde när det förra kalla kriget tagit slut: 90 procent av västs sk. "propaganda" visade sig vara sann. Av återstoden visade sig att man underskattat förtrycket och kontrollen i öst. Blott ca en procent vulgärpropaganda av typen: "Det fanns inga lyckliga människor i öst" visade sig, naturligtvis, vara falsk.
Nu gör jag inte vågen för vare sig all ukrainsk propaganda, fast merparten absolut är sann. Inte heller gör jag vågen för vissa regeringsmedlemmar som tillhör högerextrema partier, dock har dessa personer inte agerat och propagerat som högerextremister sedan de kom med i regeringen. Hur som helst så kommer det snart att hållas parlamentsval i Ukraina där de högerextrema partierna verkar gå mot ett katastrofval. Jämför detta med den ryska duman som, i princip, bara består av höger och vänsterextrema partier. Precis som man förväntar sig hos en konsoliderad fasciststat.