2014-10-18, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, dina fantasier:
Om det du skriver är sant begick MS mened, för det är inte anledningen till objektbytet enligt honom.

Det stavas "slask" där övriga utredningsåtgärder finns.

Mened, har alla säkringar farit ikväll.
Citera
2014-10-18, 01:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon

Jaha, och hur har du fått tillgång till slasken, om jag får fråga? Kan du dela med dig?

Kränkningen bortser jag från, för tillfället. Jag skulle uppskatta om du bidrog till att höja diskussionsnivån.
Citera
2014-10-18, 01:33
Medlem
Citat:
Källan är FUP där det inte med en stavelse framgår om att den flyktade VB ca 16-tiden hade en susning om vad s-fadern skulle göra samma kväll och vilken tid, den enda som visste det i bostaden var modern. Han lämnade bostaden ca 19.00 enligt förhör.

Hon hade aldrig möjlighet att ringa efter skjuts den kvällen och den dömde KJ tillsåg och förhindrade detta. Hade hon haft den möjligheten så hade hon ringt efter sin s-far eller på annat sätt försökt få skjuts för hem skulle hon till modern och mat.

Du försöker skapa en trådsanning.Ett billigt försök.
VBs mor kan mycket väl ha sagt "jaha då blir jag ensam i kväll".
Citera
2014-10-18, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Därför att illgärningen är utförd av en idiot?

VB blir mördad med ett stickvapen likvärdigt en strumpsticka. 16 stick i ryggen.
VB har blivit strypt, fast ändå inte så att hon dog. VB har blivit slagen i huvudet, fast ändå inte dödande.
Idioten har sedan gett sig på att försöka stycka kvarlevorna. Kristoffer Johansson har skurit sig genom köttet på det tjockaste stället, därefter har han hackat och skurit sig genom lårbenet. Han har brutit och bråkat med benet tills det knäckts. Ena höftkulan saknas fortfarande. Förutom händerna.

Kristoffer Johansson kör tre varv i rondellerna och tror han är smartare än poliserna.

Nej snarare en avancerad gouge.
Citera
2014-10-18, 01:56
Medlem
Citat:

Vill du bifoga filen? Vore schysst!
Citera
2014-10-18, 01:57
Medlem
Citat:
Det är också vad jag tror är skälet. Brottet förefaller vara begånget av en galning, så åklagaren anhåller den säregne mannen. Men KJ är ingen galning, bara en man med funktionshinder.

Men inget i utredningen av KJ och MB före gripandet gör någon skillnad på männen. Innebär det att MB är friad, och KJ misstänkt? Hur kan det komma sig?

Strumpsticka? Den var ny.

En smart och planerande "galning" isåfall.
Citera
2014-10-18, 03:34
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Då måste ju frun ha blivit hörd om detta?

Man tycker det ja. Har du någon bra förklaring varför inte detta skett. Om det skett så borde det väl stå i FUP annars blir ju styvfaderns uppgifter oemotsagda.

Varken Yngves thailändska fru, VBs mor eller AN har hörts om detta. I sanning märkligt.
Senast redigerad av PeterNoster 2014-10-18 kl. 03:57.
Citera
2014-10-18, 03:57
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Det är också vad jag tror är skälet. Brottet förefaller vara begånget av en galning, så åklagaren anhåller den säregne mannen. Men KJ är ingen galning, bara en man med funktionshinder.

Men inget i utredningen av KJ och MB före gripandet gör någon skillnad på männen. Innebär det att MB är friad, och KJ misstänkt? Hur kan det komma sig?

Strumpsticka? Den var ny.

Strumpsticka var nytt och antalet stick har tydligen nära nog fördubblats

Citat:
På ryggen fanns 9 skador orsakade av eggvasst föremål. Dessa skador har säkrats, dels
genom fotografering men även genom avgjutning med brun Mikrosil. Avgjutningen
sparas som spår (S042) på den kriminaltekniska enheten i Luleå. Skadorna hade formen
som av bokstaven ”D”, eller ena sidan rak och den andra konvex. Fyra av skadorna hade
den konvexa delen mot kroppens vänstra sida och fem av skadorna, mot nacken (se pilar
i bild 1).
Citera
2014-10-18, 04:56
Medlem
Citat:
Det är osannolikt att det inte kom blod på golvet, handtag, ratt, växelspak, blinkers mm också. Om han hade sett det hade han också sett blodet på listen till bagageutrymmet. Det går inte att torka av ett tygsäte så Bluestar inte ser blodet.
Han hade ju enligt egen utsago sett DEXTER.... Ovidkomande vad du nu säger...
Citera
2014-10-18, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Precis KJ verkar inte svartsjuk överhuvudtaget.

Det är märkligt varför AN aldrig fick frågan angående dödshoten.

I början av utredningen sades det att VB gjort en polisanmälan mot någon i hennes närhet. Har för mig att det kan ha varit att hon polisanmält ANs hot?

Var AN och ev MB rädda för att på ytterligare en anmälan på sig om så var fallet?

Innehöll de permsnent raderade smsen från MB hot eller liknande?

Hotade VB AN och MB med en eller ytterligare en polisanmälan? (Bevis i hennes mobil)

ELLER... visade Styckmördaren att han hade ALLT att dölja när han fejkadetfn-samtalen till VB då till och med hans kompisar ifrågasatte honom...??
Citera
2014-10-18, 05:20
Medlem
Zemixon
"Men inget i utredningen av KJ och MB före gripandet gör någon skillnad på männen. Innebär det att MB är friad, och KJ misstänkt? Hur kan det komma sig?"

Hmm... KJ är dömd! MB avförd från utredningen.....Hur kan det komma sig?
Kanske för att det fanns inget på MB men man hittade blod från offret i bagaget hos den där hon sist sågs vid liv.... Och det enligt hans egen utsago!!!
Senast redigerad av Lillrpick 2014-10-18 kl. 05:59.
Citera
2014-10-18, 06:56
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Du försöker skapa en trådsanning.Ett billigt försök.
VBs mor kan mycket väl ha sagt "jaha då blir jag ensam i kväll".

Varför hittar du på egna historier, då kanske VBs mor istället sa att kom hem tidigt och ät middag med mig och styvfar.

VB träffade inte sin styvfar denna dag och det är inte rimligt att tro att mamman varken sa eller visste om vad styvfadern skulle göra på kvällen. Därför är det självklart att inte VB visste om att styvfadern inte kunde hämta denna kväll.

Ni håller upp era sanslösa spekulationer med massa hittepå, jävligt oseriöst och visar bara er brist på förmåga att ta till er information och analysera den. Det är Lagronivå I tråden just nu, fast allt talar för en sak så hävdar ni en annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in