Citat:
Ursprungligen postat av
katw
Vittnet sade att kvinnan inte liknade VB. Så eftersom VB var olik sig själv var det mer troligt att det var hon som spatserade på den aktuella vägen vid den aktuella tiden?
Mannen med stil och klass får gärna förtydliga.
Nej, kvinnan liknade inte
bilden av Vatchareeya i Expressen. Här är bilden:
https://y.cdn-expressen.se/images/9c/2a/9c2a1ce17b314615be90ed05aed3e9ba/680.jpg. Det är skillnad om hon hade känt Vatchareeya och sagt att kvinnan inte liknade henne, men det gjorde hon alltså inte.
Låt oss titta på tre bilder som finns av Vatchareeya i FUP:
https://minfil.org/X9134cc6b7/Vatchareeya.jpg. Hon ser olika ut på bilderna, det är t.o.m. svårt att se att det är samma kvinna. Om hon hade sett likadan ut på bilderna hade det varit lättare att peka ut henne i verkligheten, men det är svårt när en person varierar så mycket från bild till bild. Utseendet kan vara vilket som helst av fotona, eller inget alls.
Citat:
På fråga säger [vittnet] att hon är osäker på om hon skulle känna igen henne om hon såg
henne igen. [Vittnet] har sett Expressens bild och den bilden tyckte hon inte att tjejen var lik.
Men hennes man, [vittnets make], har visat en bild som universitetet har, det var någon studentbild,
och den bilden var mer lik tjejen hon såg men då hade den tjejen också mörka kläder.
Så det är inte sant att vittnet sa att kvinnan inte liknade Vatchareeya.
Citat:
Ursprungligen postat av
katw
Vilka är dina kvalifikationer då?
Tjafsfråga.
Citat:
Ursprungligen postat av
boidis12
Om det aldrig har varit det varför tjatar du då om att det KAN ha varit VB ?
Då kan det ju lika gärna ha varit en annan asiatisk kvinna .
Eller har du koll på vilka asiatiska kvinnor som var ute och promenerade den aktuella kvällen ?
Därför att det kan ha varit Vatchareeya, det är t.o.m. sannolikt att det var Vatchareeya, eftersom tajmingen mellan KJ:s vittnesmål och iakttagelsen på Lejonbacksvägen stämmer så exakt.
Citat:
Ursprungligen postat av
boidis12
Det var just precis vad Haaaaag skrev .
"Vittnet säger ju tom att kvinnan hon såg inte var lik hon (V.B) på bilden i tidningen."
Ordbajseri som vanligt . Kontentan är den samma .
På vilket vis skulle det påverka det hela ?
Läs mitt svar till
katw ovan.
Citat:
Ursprungligen postat av
boidis12
Nej du har rätt , du har inga kvalifikationer alls på något plan .

Mera tjafs.
Citat:
Ursprungligen postat av
boidis12
Det var inte svar på frågan . Svara på frågan istället .
Hur kommer det sig att KARATETRÄNAREN MB inte är på tapeten längre ?
Det var svar på frågan. Eftersom MB inte nämndes i inlägget som jag besvarade behövde jag inte nämna honom.
Citat:
Ursprungligen postat av
boidis12
Har han mailat dig ?
Angår dig inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
boidis12
Så KARATETRÄNAREN MB , AN eller/och någon annan är fortfarande sannolikt mer misstänkta ?
Hur kommer det sig när du inte ens misstänker MB för mordet ?
Och detta TROTS pappaskräcken du fantiserar om .

Därför att de indicier som pekar på MB räcker inte upp till
misstänkt. Jag har inte fantiserat om pappaskräck, eller ens nämnt ordet.
Men, vad har det med saken att göra vem jag misstänker?