Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-18, 22:02
  #96301
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag kan inte se någon förklaring till dina olika uppfattningar om GM:s brottsregister vid de två brotten.

Om du tycker behandlingen av hunden är ett indicium hänvisar jag till diskussionen i tråden. Jag fortsätter den gärna, men jag upprepar inte.

Klart det finns avvikande beteende, KJ har ADD och ADHD. Det är inget indicium på att han är mördare.

Om jag säger såhär; för att mörda någon krävs en viss avtrubbning - man vaknar inte bara upp en dag och är kapabel till att mörda en annan människa. Ofta finns det missbruk och psykisk sjukdom i bakgrunden. Jag citerar Rying, landets främsta expert på dödligt våld;

Citat:
• Hur ser den typiske mördaren ut?

– Det är en man som ofta har både missbruks- och psykiska problem och dessutom har varit arbetslös en längre tid. Med andra ord en socialt marginaliserad människa. Det här är i stor utsträckning en lågstatusfråga. Inom överklassen förekommer nästan inga mord.

• Hur ser det typiska mordet ut?

– Det vanligaste är att två missbrukare bråkar och den ene dödar den andre. Det näst vanligaste är att män mördar sina kvinnor.


När jag talar om brottshistorik, handlar det inte nödvändigtvis om sådant som polisen har upptäckt. För som du säkert är medveten om begås det brott som aldrig klaras upp. Börjar man gräva i person som mördat en annan människa hittar man ofta en del patologiska avvikelser.
Citera
2017-09-19, 07:20
  #96302
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Nu vet ju visserligen jag inte hur många kvinnor med asiatiskt påbrå som bor i Boden med omnejd, vi kanske kan kolla med Statistiska Centralbyrån... MEN jag kan nog säga med ganska stor säkerhet att det inte finns så få ”asiatiskor” så att man kan säga att det skulle vara en slump att se någon ute en kväll!!??
Det finns fler asiatiska kvinnor i Boden, men vittnet på Lejonbacksvägen hade aldrig tidigare sett en ensam asiatisk kvinna på vägen på kvällen. Det kan ha varit någon annan än Vatchareeya, men eftersom det stämmer tidsmässigt med KJ:s vittnesmål får man inte hata slumpen om man tror att det är någon annan.
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
”Man får också fundera på varför V.B gick på Lejonbacksvägen” - Men hallå, det är fortfarande bara en asiatisk kvinna som setts på Lejonbacksvägen – Ingenting säger att det skulle vara V.B. Vittnet säger ju tom att kvinnan hon såg inte var lik hon (V.B) på bilden i tidningen.
Jag skrev det under antagandet att det var Vatchareeya. Jag påstod inte att det var hon. Om du tittar på flera bilder av Vatchareeya ser du att hennes utseende varierar mycket från bild till bild.
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Nej, jag har inte slut på argument, och OM jag skulle haft det så hade det inte varit det minsta konstigt, eftersom du vägrar lyssna på vad som än sägs och på vilka argument som ens läggs fram.
Vad vägrar jag att lyssna på? Jag tycker att jag svarar på allt du lägger fram. Vad har jag missat?
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Om du tror att jag tvivlar på att K.J är gärningsmannen - Eller om du tycker att jag inte kan förklara varför jag tror K.J är gärningsmannen så vet jag inte vart du varit de senaste månaderna när vi ältat detta ämne fram och tillbaks och haft helt motsatta åsikter. Hörru, liiiiiiite stil och klass kan du väl ändå ha?
Du skriver att du tänker lämna tråden. Men vad beror det på, om det inte är brist på argument? Dina 15-20 punkter, som du skrev att du hade, varför lägger du inte fram dem?

Jag har stil och klass. Jag går inte till personangrepp, jag går till argumentangrepp, till skillnad mot t.ex. MrFold, som nödvändigtvis måste kommentera min mentala hälsa i vart och vartannat inlägg.
Citera
2017-09-19, 13:09
  #96303
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det finns fler asiatiska kvinnor i Boden, men vittnet på Lejonbacksvägen hade aldrig tidigare sett en ensam asiatisk kvinna på vägen på kvällen. Det kan ha varit någon annan än Vatchareeya, men eftersom det stämmer tidsmässigt med KJ:s vittnesmål får man inte hata slumpen om man tror att det är någon annan.
Jag skrev det under antagandet att det var Vatchareeya. Jag påstod inte att det var hon. Om du tittar på flera bilder av Vatchareeya ser du att hennes utseende varierar mycket från bild till bild.
Vad vägrar jag att lyssna på? Jag tycker att jag svarar på allt du lägger fram. Vad har jag missat?

Du skriver att du tänker lämna tråden. Men vad beror det på, om det inte är brist på argument? Dina 15-20 punkter, som du skrev att du hade, varför lägger du inte fram dem?

Jag har stil och klass. Jag går inte till personangrepp, jag går till argumentangrepp, till skillnad mot t.ex. MrFold, som nödvändigtvis måste kommentera min mentala hälsa i vart och vartannat inlägg.

Så nu var det inte helt säkert att det var VB som gick på Lejonbacksvägen ?
Slumpen kan visst göra att det är en helt annan kvinna än VB som har setts .
Och som Haaaaag påpekar , kvinnan var inte ens lik VB enligt ett vittne .
Att VB:s utseende varierar på olika bilder gör det inte mer SANNOLIKT att det var VB .
Vad har dina inbillade kvalifikationer med fallet att göra .
Hur kommer det sig att KARATETRÄNAREN MB inte är på tapeten längre ?
Har du accepterat att KJ är mördaren och att MB , AN och/eller någon annan
numera SANNOLIKT är mindre tänkbara som VB:s mördare ?
__________________
Senast redigerad av boidis12 2017-09-19 kl. 13:11.
Citera
2017-09-21, 02:10
  #96304
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det finns fler asiatiska kvinnor i Boden, men vittnet på Lejonbacksvägen hade aldrig tidigare sett en ensam asiatisk kvinna på vägen på kvällen. Det kan ha varit någon annan än Vatchareeya, men eftersom det stämmer tidsmässigt med KJ:s vittnesmål får man inte hata slumpen om man tror att det är någon annan.
Jag skrev det under antagandet att det var Vatchareeya. Jag påstod inte att det var hon. Om du tittar på flera bilder av Vatchareeya ser du att hennes utseende varierar mycket från bild till bild.
Vad vägrar jag att lyssna på? Jag tycker att jag svarar på allt du lägger fram. Vad har jag missat?

Du skriver att du tänker lämna tråden. Men vad beror det på, om det inte är brist på argument? Dina 15-20 punkter, som du skrev att du hade, varför lägger du inte fram dem?

Jag har stil och klass. Jag går inte till personangrepp, jag går till argumentangrepp, till skillnad mot t.ex. MrFold, som nödvändigtvis måste kommentera min mentala hälsa i vart och vartannat inlägg.

Antar du att blodet sannolikt var planterat av någon annan eller antar du att KJ sannolikt gärningsmannen?? Vilka antaganden gör du här??
Citera
2017-09-22, 09:01
  #96305
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Så nu var det inte helt säkert att det var VB som gick på Lejonbacksvägen ?
Det har det aldrig varit.
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Slumpen kan visst göra att det är en helt annan kvinna än VB som har setts .
Ja, men om man hatar slumpen kan man inte anta det.
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Och som Haaaaag påpekar , kvinnan var inte ens lik VB enligt ett vittne .
Det påpekade inte Haaaaag.
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Att VB:s utseende varierar på olika bilder gör det inte mer SANNOLIKT att det var VB .
Jo, jämfört med om hon hade sett likadan ut på bilderna.
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Vad har dina inbillade kvalifikationer med fallet att göra .
Jag har inga inbillade kvalifikationer.
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Hur kommer det sig att KARATETRÄNAREN MB inte är på tapeten längre ?
Han nämndes inte i inlägget som jag besvarade.
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Har du accepterat att KJ är mördaren och att MB , AN och/eller någon annan numera SANNOLIKT är mindre tänkbara som VB:s mördare ?
Nej.
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Antar du att blodet sannolikt var planterat av någon annan eller antar du att KJ sannolikt gärningsmannen?? Vilka antaganden gör du här??
Det finns inget motsatsförhållande mellan dessa hypoteser. KJ kan vara skyldig till mordet och blodet planterat. KJ kan vara oskyldig utan att blodet är planterat. Det står vilka antaganden jag gör.
Citera
2017-09-22, 12:17
  #96306
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det har det aldrig varit.
Ja, men om man hatar slumpen kan man inte anta det.
Det påpekade inte Haaaaag.
Jo, jämfört med om hon hade sett likadan ut på bilderna.
Jag har inga inbillade kvalifikationer.
Han nämndes inte i inlägget som jag besvarade.

Nej.

Det finns inget motsatsförhållande mellan dessa hypoteser. KJ kan vara skyldig till mordet och blodet planterat. KJ kan vara oskyldig utan att blodet är planterat. Det står vilka antaganden jag gör.

Jasså? Påpekade jag inte det??????
Citera
2017-09-22, 13:13
  #96307
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jasså? Påpekade jag inte det??????
Nej, det gjorde du inte.
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
”Man får också fundera på varför V.B gick på Lejonbacksvägen” - Men hallå, det är fortfarande bara en asiatisk kvinna som setts på Lejonbacksvägen – Ingenting säger att det skulle vara V.B. Vittnet säger ju tom att kvinnan hon såg inte var lik hon (V.B) på bilden i tidningen.
Hon jämförde med bilden i tidningen, inte med Vatchareeya, precis som du skrev.

Mycket säger att det var Vatchareeya, speciellt om man hatar slumpen. Det stämmer tidsmässigt med KJ:s vittnesmål. Visste han att det skulle gå en asiatisk kvinna där vid den tidpunkten? Om det var en annan asiatisk kvinna måste det ha varit en tillfällighet.

Vänligen, svara på min fråga: Vad vägrar jag att lyssna på? Jag tycker att jag svarar på allt du lägger fram. Vad har jag missat?
Citera
2017-09-22, 13:37
  #96308
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jo, jämfört med om hon hade sett likadan ut på bilderna.

Vittnet sade att kvinnan inte liknade VB. Så eftersom VB var olik sig själv var det mer troligt att det var hon som spatserade på den aktuella vägen vid den aktuella tiden?

Mannen med stil och klass får gärna förtydliga.

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har inga inbillade kvalifikationer.

Vilka är dina kvalifikationer då?
__________________
Senast redigerad av katw 2017-09-22 kl. 13:43.
Citera
2017-09-22, 16:04
  #96309
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det har det aldrig varit.
Om det aldrig har varit det varför tjatar du då om att det KAN ha varit VB ?
Då kan det ju lika gärna ha varit en annan asiatisk kvinna .
Eller har du koll på vilka asiatiska kvinnor som var ute och promenerade den aktuella kvällen ?

Citat:
Det påpekade inte Haaaaag.

Det var just precis vad Haaaaag skrev .
"Vittnet säger ju tom att kvinnan hon såg inte var lik hon (V.B) på bilden i tidningen."

Citat:
Jo, jämfört med om hon hade sett likadan ut på bilderna.

Ordbajseri som vanligt . Kontentan är den samma .
På vilket vis skulle det påverka det hela ?

Citat:
Jag har inga inbillade kvalifikationer.

Nej du har rätt , du har inga kvalifikationer alls på något plan .

Citat:
Han nämndes inte i inlägget som jag besvarade.

Det var inte svar på frågan . Svara på frågan istället .
Hur kommer det sig att KARATETRÄNAREN MB inte är på tapeten längre ?
Har han mailat dig ?

Citat:
Nej.
Så KARATETRÄNAREN MB , AN eller/och någon annan är fortfarande sannolikt mer misstänkta ?
Hur kommer det sig när du inte ens misstänker MB för mordet ?
Och detta TROTS pappaskräcken du fantiserar om .
Citera
2017-09-22, 17:06
  #96310
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Vittnet sade att kvinnan inte liknade VB. Så eftersom VB var olik sig själv var det mer troligt att det var hon som spatserade på den aktuella vägen vid den aktuella tiden?
Mannen med stil och klass får gärna förtydliga.
Vilka är dina kvalifikationer då?
Det var säkert det där med att det gällde bilden på VB i tidningen , ordbajseri som vanligt .
Konstigt det där , hur kan det bli mer säkert att det var VB om hon var olik sig själv ?
Det borde ju tala för att det var en annan asiatisk kvinna och inte VB .
Däremot OM VB hade varit mer lik sig själv så hade sannolikheten ökat att det var VB ?
Det blir nog svårt att förklara för "gentlemannen" .
Hen har ju svårt att förklara hur MB sannolikt är mer misstänkt för mordet på VB än KJ .
Detta trots att hen inte alls misstänker MB .
Citera
2017-09-22, 20:07
  #96311
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Vittnet sade att kvinnan inte liknade VB. Så eftersom VB var olik sig själv var det mer troligt att det var hon som spatserade på den aktuella vägen vid den aktuella tiden?

Mannen med stil och klass får gärna förtydliga.
Nej, kvinnan liknade inte bilden av Vatchareeya i Expressen. Här är bilden: https://y.cdn-expressen.se/images/9c...d3e9ba/680.jpg. Det är skillnad om hon hade känt Vatchareeya och sagt att kvinnan inte liknade henne, men det gjorde hon alltså inte.

Låt oss titta på tre bilder som finns av Vatchareeya i FUP: https://minfil.org/X9134cc6b7/Vatchareeya.jpg. Hon ser olika ut på bilderna, det är t.o.m. svårt att se att det är samma kvinna. Om hon hade sett likadan ut på bilderna hade det varit lättare att peka ut henne i verkligheten, men det är svårt när en person varierar så mycket från bild till bild. Utseendet kan vara vilket som helst av fotona, eller inget alls.
Citat:
På fråga säger [vittnet] att hon är osäker på om hon skulle känna igen henne om hon såg
henne igen. [Vittnet] har sett Expressens bild och den bilden tyckte hon inte att tjejen var lik.
Men hennes man, [vittnets make], har visat en bild som universitetet har, det var någon studentbild,
och den bilden var mer lik tjejen hon såg men då hade den tjejen också mörka kläder.
Så det är inte sant att vittnet sa att kvinnan inte liknade Vatchareeya.
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Vilka är dina kvalifikationer då?
Tjafsfråga.
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Om det aldrig har varit det varför tjatar du då om att det KAN ha varit VB ?
Då kan det ju lika gärna ha varit en annan asiatisk kvinna .
Eller har du koll på vilka asiatiska kvinnor som var ute och promenerade den aktuella kvällen ?
Därför att det kan ha varit Vatchareeya, det är t.o.m. sannolikt att det var Vatchareeya, eftersom tajmingen mellan KJ:s vittnesmål och iakttagelsen på Lejonbacksvägen stämmer så exakt.
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Det var just precis vad Haaaaag skrev .
"Vittnet säger ju tom att kvinnan hon såg inte var lik hon (V.B) på bilden i tidningen."

Ordbajseri som vanligt . Kontentan är den samma .

På vilket vis skulle det påverka det hela ?
Läs mitt svar till katw ovan.
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Nej du har rätt , du har inga kvalifikationer alls på något plan .
Mera tjafs.
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Det var inte svar på frågan . Svara på frågan istället .
Hur kommer det sig att KARATETRÄNAREN MB inte är på tapeten längre ?
Det var svar på frågan. Eftersom MB inte nämndes i inlägget som jag besvarade behövde jag inte nämna honom.
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Har han mailat dig ?
Angår dig inte.
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Så KARATETRÄNAREN MB , AN eller/och någon annan är fortfarande sannolikt mer misstänkta ?
Hur kommer det sig när du inte ens misstänker MB för mordet ?
Och detta TROTS pappaskräcken du fantiserar om .
Därför att de indicier som pekar på MB räcker inte upp till misstänkt. Jag har inte fantiserat om pappaskräck, eller ens nämnt ordet.

Men, vad har det med saken att göra vem jag misstänker?
Citera
2017-09-22, 21:38
  #96312
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Därför att det kan ha varit Vatchareeya, det är t.o.m. sannolikt att det var Vatchareeya, eftersom tajmingen mellan KJ:s vittnesmål och iakttagelsen på Lejonbacksvägen stämmer så exakt.

Sannolikt nu igen ?
Och sannolikt är fortfarande inte det samma som att det var VB .
Tajmingen bevisar inte ett skit , kan lika gärna vara en slump .
Det fanns säkert flera andra asiatiska kvinnor som bodde i närheten .
Du kan därmed inte bevisa att VB lämnat KJ:s lägenhet i levande skick .

Citat:
Mera tjafs.
Vad kallar du dina 500 inlägg om att det KAN ha varit VB som setts gående på Lejonbacksvägen ?

Citat:
Angår dig inte.
Kujon ?

Citat:
Därför att de indicier som pekar på MB räcker inte upp till misstänkt. Jag har inte fantiserat om pappaskräck, eller ens nämnt ordet.
Så MB som enligt dig har en eller flera orsaker att vilja döda VB kan
i brist på tillräckligt starka indicier inte räknas som misstänkt ?
Vilka mer indicier skulle till för att MB skulle vara misstänkt för mordet på VB ?
Du glömmer väl inte att MB och frun LJÖG i förhören ?
Du har nämnt VB:s eventuella graviditet som ett skäl för MB att vilja döda VB .
Om du inte törs skriva MB längre så erkänn det istället för att vara sliskig och hal som vanligt .
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback