• 1
  • 2
2014-10-18, 00:54
Medlem
Jag fattar verkligen inte vad man behöver göra för o träffa nya vänner. Jag är kille, ~20 år.

Under skoltiden fokuserade jag på tjejer/flickvänner/ligga och således hade inte så många killkompisar. De få jag hade var datanördar (vilket jag också delvis var och har nu försökt växa ifrån det).
Eftersom jag nu inte längre vill slösa mitt liv framför datorn så har jag därmed glidit ifrån mina gamla kompisar då de fortsätter i samma gamla bana.

Nu är jag singel igen och såg på "I love you man" och insåg att dedär kommer fan bli jag om jag inte gör något. För er som inte sett den, se den. Men det hela handlar om en kille som ska gifta sig och kommer på att han inte har någon vettiga vänner för att vara marsalker. En bra quote från början är "I gotta get some fucking friends.".

Jag är en väldigt genomsnittlig kille som inte direkt har något som sticker ut, men det verkar inte vara ett problem för andra.

Jag har ett kontorsjobb där jag är utvecklare (med andra ord "nördstämplad" för de på de andra avdelningarna). Men på evenemang och dylikt har jag inga problem alls att umgås och deltar flitigt i konversationer med folk jag aldrig pratar med annars. Tror de flesta får en väldigt bra bild av mig.

Tyvärr är jag ingen festprisse som drar ut på sture p, så dra ut på krogen för o hitta polare känns sådär. Även om det vore ett alternativ så känns de wierd att dra ut "själv" i jakt att skaffa kompisar liksom.

Jag har gått med i ett korpen lag (fotboll) och dom 2 jag pratar med mest under träningar/matcher kände inte varandra sedan innan, men på facebook har jag nu sett att dom gör saker tillsammans utanför fotbollen. Detta utan att ha inkluderat mig vilket e konstigt då jag kände att jag var närme den ena än dom 2 var med varandra.