2014-10-18, 06:55
Medlem
Stormakts avatar
Funkar ju bra om man t.ex dras till en musikstil med mindre scen så kan man hitta vänner där. Eller det gäller ju vilket intresse som helst. Var inte så överanalytisk bara, fråga korpenpolarn om han ska med på en bärs
Citera
2014-10-18, 07:54
Medlem
ljusetssvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itzelsnitch
Jag är väldigt egoistisk av mig. Jag gör aldrig något som jag inte vet gynnar mig själv. Jag är osjälvisk av mig för att jag vet att det kommer gynna mig mer t.ex. Lyssna osv gör man bara för tjejer vill det - Men jag lyssnar nog mer än jag pratar däremot.

Jag har svårt o bry mig om hur andra mår då jag själv aldrig riktigt mår dåligt eller känner något speciellt.
(Ironiskt att jag har detta problem nu, men jag mår inte dåligt över det - är bara förvirrad/trött på't :P)
Enda gången jag mått dåligt/känt något på riktigt är när jag förlora en tjej som jag ärligt trodde skulle bli min livspartner/själsfrände.
Där har du svaret till varför du inte har några kompisar!!
Jag skulle aldrig lägga ner energi på att umgås med en människa med din personlighhet
Tror till och med att du har psykopatisk personlighet, jag antar att dina föräldrar var väldigt stöttande och curlade dig och kanske fortfarande gör det?
Citera
2014-10-18, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ljusetssvin
Jag skulle aldrig lägga ner energi på att umgås med en människa med din personlighhet
Tror till och med att du har psykopatisk personlighet, jag antar att dina föräldrar var väldigt stöttande och curlade dig och kanske fortfarande gör det?
kan inte annat an halla med. och i arlighetens namn, tycker inte det later som du fortjanar varken vanner eller flickvan just nu. du later lite som en sociopat.

-ingen gillar en besserwisser.
-lar dig empati.
-vara arlig ar bra. men att vara brutalt arlig och sara folks kanslor vinner du inga vanner pa.
-lar dig taktkansla.

korpkillarna tycker uppenbarligen inte att du ar nan skon snubbe. jobba pa din attityd sa ska du se att dem vill inkludera dig i framtiden. om inte, bjud in dig sjalv och visa ditt nya forbattrade jag. och om du slutar knulla runt, skaffar flickvan.. med antagandet att hon inte ar antisocial, sa lar du traffa nya manniskor genom henne. men som sagt, jobba pa dig sjalv forst.
Citera
2014-10-18, 12:40
Medlem
Millkys avatar
Citat:
Jag är väldigt egoistisk av mig. Jag gör aldrig något som jag inte vet gynnar mig själv. Jag är osjälvisk av mig för att jag vet att det kommer gynna mig mer t.ex. Lyssna osv gör man bara för tjejer vill det - Men jag lyssnar nog mer än jag pratar däremot.

Jag har svårt o bry mig om hur andra mår då jag själv aldrig riktigt mår dåligt eller känner något speciellt.
(Ironiskt att jag har detta problem nu, men jag mår inte dåligt över det - är bara förvirrad/trött på't :P)
Enda gången jag mått dåligt/känt något på riktigt är när jag förlora en tjej som jag ärligt trodde skulle bli min livspartner/själsfrände.
Har du tänkt på att dom som inte ringt och velat hänga med/inkluderat dig är just för du är som du är.
Du förtjänar ju inte att ha vänner.
Skulle rekommendera att ändra dig själv snabbt. Annars kommer du aldrig få några långvariga kompisar eller förhållanden.
Seriöst... Jävla soppa.
Citera
2014-10-18, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BREEZIE
Jag tror mer det handlar om att vi som tillhör yngre generationer (80- och 90-talister) blivit itutade att vi har det så jävla bra och hur lätt allting är, så vi förväntar oss att allting ska vara jävligt bra och livet bara ska falla en i knät. I viss mån har det nog alltid varit såhär, men förr (under 50-, 60-, 70- och 80-tal) så kunde man förverkliga sig själv i större utsträckning eftersom det fanns arbetsmöjligheter och utpräglade generationskulturer med rock, pop, disco, punk o. s. v.. Idag är allting uppluckrat och rotlöst, och man slussas inte per automatik in i ett färdigt livspaket med vänner som tycker som en och gillar samma saker - idag måste man aktivt söka själv.

Det är en "livsfälla", så att säga. Se: https://www.youtube.com/watch?v=-2sv4sfXHAo

Ja du har en poäng. Trist att de ska va så.
Men ändå så vet jag inte av någon som inte minst har 1 kompis iaf, aldrig fattat hur min bror har så många vänner då han e helt cp (alltså han är inte handikappad, bara allmänt jobbig och störig person) :P
Citera
2014-10-18, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ljusetssvin

Citat:
Ursprungligen postat av makawao
kan inte annat an halla med. och i arlighetens namn, tycker inte det later som du fortjanar varken vanner eller flickvan just nu. du later lite som en sociopat.

-ingen gillar en besserwisser.
-lar dig empati.
-vara arlig ar bra. men att vara brutalt arlig och sara folks kanslor vinner du inga vanner pa.
-lar dig taktkansla.

korpkillarna tycker uppenbarligen inte att du ar nan skon snubbe. jobba pa din attityd sa ska du se att dem vill inkludera dig i framtiden. om inte, bjud in dig sjalv och visa ditt nya forbattrade jag. och om du slutar knulla runt, skaffar flickvan.. med antagandet att hon inte ar antisocial, sa lar du traffa nya manniskor genom henne. men som sagt, jobba pa dig sjalv forst.

Vissa gillar det, men majoritet kanske inte. Det är dock ett sjukt svårt beteende att ge upp :/
Empati har jag på sätt o vis, men jag är realistisk. Om jag inte varit i en liknande situation så kan jag ju omöjligt vara empatisk för personen i fråga?
Hmm kanske, jobbiga är att jag tycker typ det är kul på en konstig nivå att jämt bara säga som det är. Jag gillar typ pinsamma situationer ><
Taktkänsla lär jag ju ha annars hade ja inte kommit långt med tjejerna :P

Citat:
Ursprungligen postat av Millky
Har du tänkt på att dom som inte ringt och velat hänga med/inkluderat dig är just för du är som du är.
Du förtjänar ju inte att ha vänner.
Skulle rekommendera att ändra dig själv snabbt. Annars kommer du aldrig få några långvariga kompisar eller förhållanden.
Seriöst... Jävla soppa.

Därav att jag gjorde tråden, så jag kan försöka förbättra mig själv.

På det boldade:
Ja det är klart, men samtidigt så visar jag inte hur jag egentligen är - om det inte är genomskinligt (vilket jag inte tror).

Jag kanske inte förtjänar några vänner som jag är just nu, men jag vill ju försöka ändra på det?
Senast redigerad av Itzelsnitch 2014-10-18 kl. 16:22.
Citera
2014-10-19, 01:52
Medlem
Citat:
Vissa gillar det, men majoritet kanske inte. Det är dock ett sjukt svårt beteende att ge upp :/
Empati har jag på sätt o vis, men jag är realistisk. Om jag inte varit i en liknande situation så kan jag ju omöjligt vara empatisk för personen i fråga?
Hmm kanske, jobbiga är att jag tycker typ det är kul på en konstig nivå att jämt bara säga som det är. Jag gillar typ pinsamma situationer ><
Taktkänsla lär jag ju ha annars hade ja inte kommit långt med tjejerna :P

nu behover du inte ta det jag sager ordagrant. majoriteten gillar inte besserwissrar. att ha en person i sin vanskapskrets som hela tiden tycker att han vet mer, ar bara javligt irriterande. att man nan gang ibland ar en smart-ass och har glimten i ogat ar en annan femma. jag utgar ifran det du sagt att du inte ar det senare alternativet.

du sager att du vill ha vanner, men du tar ditt agerande i forsvar.. och verkar inte sa villig att andra pa dig till det battre. det finns sakert nan som skulle tolera dig, men det har ju inte gatt sa bra hittills? om du foredrar pinsamma situationer istallet for att ha kompisar... sa kor pa som du har gjort.

och det ar klart att man kan ha empati for en person aven man inte har varit i en liknande situation. det later som att du har varit helt nergravd bland datorer och glomt manskligt beteende?
Citera
2014-10-19, 12:01
Medlem
imperatrixs avatar
Ett fel du gör är att du är "socialt passiv"; du väntar på att folk ska ta kontakt med dig och be dig hänga med på saker istället för att göra det själv. Följden av detta blir att du känner dig "utanför" när t.ex. de från fotbollen hängde tillsammans - istället för att du själv tar initiativ och frågar om de vill hitta på något.
Citera
2014-10-19, 12:02
Medlem
Heckmanns avatar
Nu har jag bara läst din post och inte hela tråden.

Men en hobby eller flera är mitt tips! Jag själv separerade för 1,5 år sedan och upptäckte helt plöstligt att där stod man utan vänner då dom gamla glidit ifrån med allt ifrån barn villa och volvo.

Så jag själv började fiska! Skaffade båt och utrustning och blev med i en facebook grupp och fixade vänner den vägen. Har under det senaste året fått mig 5 nya trevliga vänner jag umgås med väldigt ofta.

Så det går att skaffa vänner på senare dagar!
Citera
2014-10-19, 13:18
Medlem
Nu har jag läst hela tråden.

1. Du har ju vänner, men du är missnöjd med dem eftersom de bara sitter framför datorn. Men det gör ju du också. Du jobbar framför datorn på jobbet 8 timmar och fritiden sitter du och umgås med dina data-polare. Du är 20 år gammal, har nyligen blivit singel. Du har alltså tofflat med en tjej under hela gymnasietiden. Och dina gamla polare sitter framför datorn.

2. Vad vill du göra med dina polare? Vad saknar du hos dem? Det enklaste är att göra andra saker med dina gamla polare. Som jag tolkar det så klämmer skon att du inte får draghjälp av dina data-polare att fixa en ny flickvän/ragg? Är det rätt tolkat? För egentligen har du inget emot dina data-polare? För du älskar data, eller hur?

3. Du är ingen partymänniska. Det framgår tydligt eftersom du tror att folk hänger på Sture P för att fixa polare och att de även lyckas fixa polare på Sture P. Jag kan tala om att Sture P är inget bra ställe att fixa polare på. Om du inte spenderar stora summor pengar 3-4 kvällar/nätter i veckan på Sture P. Då drar du nog till dig fula fiskar/drinkluder/påtända stekare etc. = inget drömscenario.

4, Varför skriver du ":P" efter allt du skriver? Vad betyder det? Sitter du och lipar och räcker ut tungen åt oss? Varför gör du det? GE FAN I DET!!!
Citera
2014-10-19, 14:05
Medlem
Vuxenporrs avatar
Citat:
Låter väldigt spot on faktiskt. Vad kan man göra åt det?

Mognad, och med det menar jag inte "bli äldre", ålder innebär inte per automatik att man mognar, man mognar av livserfarenhet, och den måste man aktivt söka. Tvinga dig in i situationer där du träffar nya människor, helst med stor "variation" om du förstår vad jag menar, kön, ålder, ursprung. Läs böcker. Skaffa en hobby/börja med en sport och träffa folk genom det. Du kan också åka på en en längre resa på egen hand där du bor på flera olika ställen, det gjorde susen för min del.
Citera
2014-10-19, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rogerQ
Nu har jag läst hela tråden.

1. Du har ju vänner, men du är missnöjd med dem eftersom de bara sitter framför datorn. Men det gör ju du också. Du jobbar framför datorn på jobbet 8 timmar och fritiden sitter du och umgås med dina data-polare. Du är 20 år gammal, har nyligen blivit singel. Du har alltså tofflat med en tjej under hela gymnasietiden. Och dina gamla polare sitter framför datorn.

2. Vad vill du göra med dina polare? Vad saknar du hos dem? Det enklaste är att göra andra saker med dina gamla polare. Som jag tolkar det så klämmer skon att du inte får draghjälp av dina data-polare att fixa en ny flickvän/ragg? Är det rätt tolkat? För egentligen har du inget emot dina data-polare? För du älskar data, eller hur?

3. Du är ingen partymänniska. Det framgår tydligt eftersom du tror att folk hänger på Sture P för att fixa polare och att de även lyckas fixa polare på Sture P. Jag kan tala om att Sture P är inget bra ställe att fixa polare på. Om du inte spenderar stora summor pengar 3-4 kvällar/nätter i veckan på Sture P. Då drar du nog till dig fula fiskar/drinkluder/påtända stekare etc. = inget drömscenario.

4, Varför skriver du ":P" efter allt du skriver? Vad betyder det? Sitter du och lipar och räcker ut tungen åt oss? Varför gör du det? GE FAN I DET!!!

1. Ja precis, tofflat runt tjejer och lite skitit i att ha ordentliga kompisar. Men det funkade under gymnasiet för man jämt umgicks under skoltid och så var man ändå "kompisar".

2. Det kan vara vad som helst, spelningar, festivaler, resa någonstans, fan bara dra ut och bowla eller vad som helst. Så fort jag föreslår något sånt så slutar det med "nää men fan vi drar ett LAN hos mig? istället?" så blir alla skitnöjda utom jag. Det ja saknar hos dom är viljan att vilja göra VAD SOM HELST utom att spela hela tiden.
Jag behöver inte draghjälp av mina polare för o fixa ragg, men visst de kan väl vara kul o ha en wingman när man väl är ute?
Jag älskar programmering, då det är mitt yrke. Men då sitter jag vid datorn 7-8h per dag redan som du säger, då vill jag inte komma hem och sitta av kvällen på skype och gamea - vilket de blir i brist på annat. (iaf de dagar jag inte går till gymmet).

3. Nej det är jag inte, vilket jag sa. Men Sture P var bara ett exempel då jag arbetar/lunchar där. (Samt att när vi har utgång med jobbet efter en jobbtillställning blir det jämt sture p).
Men jag håller med, det är nog bara fula fiskar där inget jag vill ha att göra med.

4. Sorry, det är en vanesak från när man suttit mycket vid datorn. Ska sluta.
Senast redigerad av Itzelsnitch 2014-10-19 kl. 14:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in