Citat:
Ursprungligen postat av
rogerQ
Nu har jag läst hela tråden.
1. Du har ju vänner, men du är missnöjd med dem eftersom de bara sitter framför datorn. Men det gör ju du också. Du jobbar framför datorn på jobbet 8 timmar och fritiden sitter du och umgås med dina data-polare. Du är 20 år gammal, har nyligen blivit singel. Du har alltså tofflat med en tjej under hela gymnasietiden. Och dina gamla polare sitter framför datorn.
2. Vad vill du göra med dina polare? Vad saknar du hos dem? Det enklaste är att göra andra saker med dina gamla polare. Som jag tolkar det så klämmer skon att du inte får draghjälp av dina data-polare att fixa en ny flickvän/ragg? Är det rätt tolkat? För egentligen har du inget emot dina data-polare? För du älskar data, eller hur?
3. Du är ingen partymänniska. Det framgår tydligt eftersom du tror att folk hänger på Sture P för att fixa polare och att de även lyckas fixa polare på Sture P. Jag kan tala om att Sture P är inget bra ställe att fixa polare på. Om du inte spenderar stora summor pengar 3-4 kvällar/nätter i veckan på Sture P. Då drar du nog till dig fula fiskar/drinkluder/påtända stekare etc. = inget drömscenario.
4, Varför skriver du ":P" efter allt du skriver? Vad betyder det? Sitter du och lipar och räcker ut tungen åt oss? Varför gör du det? GE FAN I DET!!!
1. Ja precis, tofflat runt tjejer och lite skitit i att ha ordentliga kompisar. Men det funkade under gymnasiet för man jämt umgicks under skoltid och så var man ändå "kompisar".
2. Det kan vara vad som helst, spelningar, festivaler, resa någonstans, fan bara dra ut och bowla eller vad som helst. Så fort jag föreslår något sånt så slutar det med "nää men fan vi drar ett LAN hos mig? istället?" så blir alla skitnöjda utom jag. Det ja saknar hos dom är viljan att vilja göra VAD SOM HELST utom att spela hela tiden.
Jag behöver inte draghjälp av mina polare för o fixa ragg, men visst de kan väl vara kul o ha en wingman när man väl är ute?
Jag älskar programmering, då det är mitt yrke. Men då sitter jag vid datorn 7-8h per dag redan som du säger, då vill jag inte komma hem och sitta av kvällen på skype och gamea - vilket de blir i brist på annat. (iaf de dagar jag inte går till gymmet).
3. Nej det är jag inte, vilket jag sa. Men Sture P var bara ett exempel då jag arbetar/lunchar där. (Samt att när vi har utgång med jobbet efter en jobbtillställning blir det jämt sture p).
Men jag håller med, det är nog bara fula fiskar där inget jag vill ha att göra med.
4. Sorry, det är en vanesak från när man suttit mycket vid datorn. Ska sluta.