2014-10-17, 19:31
Medlem
PKhjonen hoppas alltför mycket ännu en gång.
Front National dog inte med Jean Marie(eller snarare avgick) liksom Pim Fortuynes mord inte ledde till att Gert Wilders icke kunde bygga maktbas.

Det är väl snarast så att en utbränd och helt ur form Åkesson ändå kunde bygga på SDs väljarmässiga andel med historisk snabbhet.Det är snarare så att SD idag åtnjuter över 15 procents stöd TROTS Jimmies ofta felaktiga debattstrategi och kamerala framtoning.

SD behöver egentligen en verbalt rappare och mer aggressiv partiledare än JÅ för att föra partiet än mer framåt.Karlsson är inte svaret på den framtida frågan men den rätta personen finns i kulisserna eller i periferin runt SD.

Jag är säker på att SD inte kommer att tappa ett dugg väljarsympati så länge som JÅ är borta och Karlsson inte spelar för offensivt.

Vad som verkligen kan komma efter Åkesson dock är PKjuntans verkliga mardröm.

Hade Åkesson varit Nigel Farage så hade partiet redan idag varit plus 20 procent.
Citera
2014-10-17, 19:32
Medlem
Men alltså, det går inte an att ta ett BREAK just nu! Hur tänkte han egentligen innan valet?
Jimmie Åkesson är verkligen inget ledarexemplar med denna taktiken. Kom inte å säg att de andra i partiet kan hålla ställningarna så länge, det blir inte trovärdigt i längden! Ingen annan politiker har någonsin gjort så här tidigare, "gå in i väggen" är inget som kommer över en natt, precis.
Han har verkligen lurat många människor som trodde på honom och röstade på SD, sen visar han sig vara en som fegar,när det väl gäller!
Citera
2014-10-17, 19:32
Medlem
Pletheneiss avatar
Antar att hans spelberoende ligger bakom hans sjukskrivning.
Citera
2014-10-17, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Du får länka isåfall, inte sett några uttalanden.

Har du missat hela nyheten? Det uppmärksammades ganska stort i media om du inte lagt märke till det.
Citera
2014-10-17, 19:36
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Men alltså, det går inte an att ta ett BREAK just nu! Hur tänkte han egentligen innan valet?
Jimmie Åkesson är verkligen inget ledarexemplar med denna taktiken. Kom inte å säg att de andra i partiet kan hålla ställningarna så länge, det blir inte trovärdigt i längden! Ingen annan politiker har någonsin gjort så här tidigare, "gå in i väggen" är inget som kommer över en natt, precis.
Han har verkligen lurat många människor som trodde på honom och röstade på SD, sen visar han sig vara en som fegar,när det väl gäller!
Va? Kampen är över, riksdagsplatserna har vunnits. Det är nu i hålrummet innan nästa val som det går an att vila upp sig, visa den mänskliga sidan.
Citera
2014-10-17, 19:36
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lottaberg
Har du missat hela nyheten? Det uppmärksammades ganska stort i media om du inte lagt märke till det.

Förtydligande:

Ingenstans stod det specifikt vad han har spelat eller hans resultat, kan du länka till detta?
Citera
2014-10-17, 19:43
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlstad
Handlar det om svår utbrändhet är det ett H-vete, jag VET, men som den förra regeringen, med stöd av SD, vägrade erkänna som sjukdom. Jag önskar inte min värsta fiende detta elände men hade jag haft Åkessons rejäla inkomster hade jag kunnat satsa på privat rehab, vilket Reinfeldt vägrade oss andra som inte har feta plånböcker.

Jag kan hålla timslånga föredrag om denna grymma sjukdom med djupa kunskaper via min läkare som är Sveriges största expert på just utbrändhet eller utmattningssyndrom som min diagnos heter.

Men samhället vände mig ryggen av ekonomiska/ideologiska skäl och för detta avskyr jag Reinfeldt & dess stödparti SD som pesten. Må ni brinna i Helvetet!

MvH Carlstad
Ja, vi är nog många som tänker så, tråkigt att det inte var Schweinpelz bara, då hade jag köpt skumpa.
Citera
2014-10-17, 19:44
Medlem
Signaturums avatar
Är väl inte överraskande egentligen? Med all stress som följer med ett val där man leder Sveriges mest hatade/bevakade parti och journalister som ständigt letar efter minsta felsteg är det rätt naturligt att det blev på detta viset.
Medias drev ang JÅs spelberoende har säkert påverkat honom med, han verkade vara lite småtrött mot slutet av valet. Spelandet var kanske hans sätt att ventilera och koppla av för en stund?
Nu är denna källa borta och han måste sköta sin rehabilitering.
Citera
2014-10-17, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy

På vilket sätt är det "feghet" när en doktor sjukskriver dig för att man är utarbetad?
Citera
2014-10-17, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pletheneis
Antar att hans spelberoende ligger bakom hans sjukskrivning.

Vilket "spelberoende"?
Citera
2014-10-17, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Förtydligande:

Ingenstans stod det specifikt vad han har spelat eller hans resultat, kan du länka till detta?

Det var i Expressen och i Aftonbladet. Googla på innan du uttalar dig om saker du bevisligen har noll koll på.
Citera
2014-10-17, 19:46
Medlem
Jag undrar om det ligger en hund begraven här. Visst kan en partiledare bli utbränd men det är väldigt ovanligt, särskilt om man vunnit valet på så sätt SD ändå gjorde. Åkesson är så rutinerad också så jag köper inte argumenten att han skulle må dåligt på grund av att folk inte gillar SD och att mött ogillande och även hot under sin valkampanj. Kanske har han börjat tvivla på att SD är hans parti. Kanske har han privata problem, spelmissbruk, eller att han är på väg att separera från sin sambo. SD är ett toppstyrt parti där gräsrötterna inte har någon insyn. Det kan pågå en maktkamp inom de styrande som vi inte vet någonting om. Det kan finnas en rivaliserande person inom SDs toppskikt som har filmer eller annan info om Åkesson som han hotar att publicera om inte Åkesson kliver åt sidan. Eller det kan finnas en journalist som har motsvarande info. Jag tror inte att Åkesson kommer tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in